  • 1. Data: 2014-05-09 16:04:00
    Temat: Czy gruz to śmieci ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Dzisiaj dzionek zaczął się inaczej niż zwykle - 100m od mojego domku na
    ładnej łące pojawiło się kilka ton gruzu. Do godziny 15 było już tego
    kilkanascie, pozrzucane w nieładzie i właśnie zrzucili nastepną kupkę.
    Gruz głównie z rozbieranego budynku ceglanego, jest nawet sport kawał
    komina, kilka plyt betonowych zbrojonych w kawalkach z wystającym
    zbrojeniem i masa trudnego od określenia "tłucznia betonowego". Oraz
    diabli wiedzą czego jeszcze.

    Straż miejska po całkiem szybkiej interwencji metodą dedukcji
    wspomaganej zeznaniami kierowcy ustaliła że ktoś ze swojej dzialki A po
    rozbieraniu budynku przerzucił sobie gruz na swoją działkę B.

    IMHO w momencie kiedy gruz znika z działki A staje się *odpadem* i
    właśnie ktoś sobie urzadził nielegalne składowisko odpadow na działce B.
    Czy mam rację? Oczywiście pytałem straży. Nie wiedzieli, ale obiecali
    sprawdzić :)

    Wy też sypaliście gruz na łakę i nikt się nie czepiał?

    PS. W mojej okolicy jest takie miejsce na blokowisku gdzie kilka lat
    temu wysypano ze 200t gruzu zmieszanego z nie wiadomo czym. Po roku już
    bylo wiadomo z grubsza - świadczyły o tym legiony szczurów. Winnych
    brak. Dlatego przeczulony jestem.

  • 2. Data: 2014-05-09 16:10:38
    Temat: Re: Czy gruz to śmieci ?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > rację? Oczywiście pytałem straży. Nie wiedzieli, ale obiecali sprawdzić :)

    jak koles powie ze gromadzi materiał budowlany do dalszego wbudowania to
    mozecie mu podskoczyc.

    b.

  • 3. Data: 2014-05-09 16:15:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 09 May 2014 16:04:00 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > 200t gruzu zmieszanego z nie wiadomo czym. Po roku już
    > bylo wiadomo z grubsza - świadczyły o tym legiony szczurów.

    Tzn z czym byl ten gruz zmieszany?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2014-05-09 16:21:04
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > właśnie ktoś sobie urzadził nielegalne składowisko odpadow na działce
    > B. Czy mam rację? Oczywiście pytałem straży. Nie wiedzieli, ale

    Gruz kiedyś był domem/budowlą, gdzie przebywali ludzie i sam w sobie nie
    jest materiałem niebezpiecznym czy szkodliwym.

    > Wy też sypaliście gruz na łakę i nikt się nie czepiał?

    Gruz bardzo często się wykorzystuje do utwardzania terenu.

> [...]
    > już bylo wiadomo z grubsza - świadczyły o tym legiony szczurów.
    > Winnych brak. Dlatego przeczulony jestem.

    Ale tu piszesz o gruzie, a szczury nie żywią się gruzem tylko odpadkami
    organicznymi.
    Rozumiem gdyby to były odpady niebezpieczne, ale czepiasz się o gruz.

  • 5. Data: 2014-05-09 16:34:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-09 16:15, Maciek wrote:
    > Tzn z czym byl ten gruz zmieszany?

    Na oko widze:
    a) kosz wiklinowy w niezlym stanie :)
    b) fragmenty papy lub gontu
    c) rurę
    d) pełno drewna w róznych postaciach od kantówki po długie drzazgi
    e) wykładzinę podlogową
    f) plastikowe butle
    g) papier
    h) kawałek kontenera na śmieci

    itd. Dla mnie to smieci z przewagą gruzu.

    Na razie nie podchodzę. Diabli wiedzą co w środku jest i pyli.

  • 6. Data: 2014-05-09 16:35:21
    Od: gizmo <g...@a...pl>

    W dniu 2014-05-09 16:15, Maciek pisze:

    > Tzn z czym byl ten gruz zmieszany?

    No jak to z czym? Ze szczurami.

    g.

  • 7. Data: 2014-05-09 16:37:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-09 16:21, uzytkownik wrote:
    > Ale tu piszesz o gruzie, a szczury nie żywią się gruzem tylko odpadkami
    > organicznymi.
    > Rozumiem gdyby to były odpady niebezpieczne, ale czepiasz się o gruz.

    Ja *nie* wiem czy to gruz czy smieci, to ustali straż. Na oko wygląda na
    90% gruz, ale post wyżej wylistowałem co tam jeszcze jest widoczne przez
    lornetkę.

    Ten gruz na blokowisku to tez był "gruz". Tylko jak się okazało
    wymieszany z odpadkami organicznymi ale to już nikogo nie interesowalo
    jak sypali. Bo gruz można przecież, to co się czepiacie.

  • 8. Data: 2014-05-09 16:53:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-09 16:35, gizmo wrote:
    > No jak to z czym? Ze szczurami.

    Raczej z karmą w postaci odpadów.

    http://sosnowiec.naszemiasto.pl/artykul/galeria/wysy
    pisko-przy-naftowej-w-sosnowcu-na-terenie-dawnego,85
    9020,t,id.html

    Dla osób nieuswiadomionych: jest rodzina mieszkająca kilka metrów od tej
    sterty gówna. I szczury nie mają wiele wspolnego z zakładem mięsnym, już
    go tam dawno nie było jak wysypali odpadki na teren *przyległy* do niego.

  • 9. Data: 2014-05-09 16:56:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-05-09 16:04, Sebastian Biały wrote:
    > IMHO w momencie kiedy gruz znika z działki A staje się *odpadem* i
    > właśnie ktoś sobie urzadził nielegalne składowisko odpadow na działce B.
    > Czy mam rację?

    Nie masz. Definicję masz w ustawie (o odpadach).

    "[...] rozumie się przez to każdą substancję lub przedmiot, których
    posiadacz pozbywa się, zamierza się pozbyć lub do których pozbycia się
    jest obowiązany; [...]"

    Piotrek

  • 10. Data: 2014-05-09 20:12:05
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 9 maja 2014 16:56:22 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    >

    > "[...] rozumie się przez to każdą substancję lub przedmiot, których
    >
    > posiadacz pozbywa się, zamierza się pozbyć lub do których pozbycia się

    Czyli jak ktoś przenosi gruz z jednej swojej działki na inną swoją działkę i nie był
    zobowiązany innymi szczegółowymi przepisami do pozbycia się to nawet zanieczyszczony
    drewnem gruz nie jest śmieciami. I w zasadzie być nie może bo nazywa się gruz a nie
    śmieci.