  • Data: 2019-02-20 08:37:51
    Temat: Re: Impregnacja drewna - olejowanie z woskiem
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 19 Feb 2019 12:39:37 -0800 (PST), abomito napisał(a):

    > Bo do oleju lnianego też się dodaje sykatywą- w każdy sklepie dla malarzy
    > "artystycznych" (znaczy- nie pokojowych}) takie tryko dostaniesz- używać
    > według instrukcji.

    Ja o tym wiem, ale sykatywy są oparte zdaje się głównie o kobalt, czyli
    umiarkowanie zdrowe, a poza tym nie wiem, co z nich zostanie, jak zaczniesz
    na gorąco rozpuszczać wosk.
    Moim zdaniem, popartym niewielkim, ale własnym, doświadczeniem, wosk
    pszczeli rozpuszczony w oleju lnianym nie wyschnie w stopniu pozwalającym
    na bezproblemowe polerowanie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl