    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Indukcyjny piec CO
    Date: Thu, 17 Aug 2023 21:31:44 +0200
    <uasvtv$3b1iq$1@dont-email.me> <uat34c$3beud$5@dont-email.me>
    <ub9vvb$1o64v$1@dont-email.me> <uba92h$1pdd7$1@dont-email.me>
    <ubf8je$2nnpc$3@dont-email.me> <ubg4q8$2sffa$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <ubgg5j$3aa$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <7...@g...com>
    <ubglid$2v244$1@dont-email.me> <ubif8p$2uf6k$1@paganini.bofh.team>
    <ubih31$3a71l$1@dont-email.me> <ubjbk9$31719$1@paganini.bofh.team>
    <ubjers$3eono$1@dont-email.me> <ubldli$37931$1@paganini.bofh.team>
    <ublmjo$3s3ft$1@dont-email.me>

    dn. 17.08.2023 o 19:49, heby napisał:
    > Ja mam zabezpieczenie nerdowskie - ups na pompie.

    Trochę szkoda prądu... Ja mam podwójny zawór Exogel (z polecania
    producenty pompy). Działa. Już raz się zresztą przydał. Tyle tylko to
    kłopotliwe, że jak spuści wodę z obiegu to trzeba go potem zalać na
    nowo. Jak bym robił ponownie, to podpiąłbym obieg CO bezpośrednio pod
    CWU, via reduktor ciśnienia - wówczas sprawa byłaby całkowicie
    automatyczna (a do tego bezprądowa).

    > Na przyszły sezon zostaną przerobione przez programistę. Nie mam
    > czarnego pasa w beretach z antenka, ale dam radę. Hydraulika to
    > trywialne zagadnienie

    Wcześniej pisałeś coś o grzaniu rurek (miedzianych, jak przypuszczam).
    Jeśli to właśnie planujesz, to ew. rozważ użycie pexów. Ja całą
    miedzianą instalację wyrzuciłem i zastąpiłem zaciskanymi pexami. Nie
    żałuję. Metalowe rurki są niezbędne przy grzaniu kotłem, ale przy PC to
    tylko komplikacja. Pex bez problemu wytrzymuje te raptem 55 stopni.

    Mateusz