  • 161. Data: 2010-12-23 22:30:06
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    news:2d093af9-01a4-4819-aa23-e2543aa78e76@e20g2000vb
    n.googlegroups.com...
    on ma stala temperature niezalezna od temp otoczenia,co swiadczy
    raczej o jego zdolnosciach izolacyjnych niz akumulacyjnych
    ============

    LOL :-)))

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 162. Data: 2010-12-23 22:43:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    .googlegroups.com...
    Jak podlogowka to wszedzie! Ten komfort zauwaza sie dopiero jak sie
    jest u kogos kto podlogowki nie ma ("o kurde ale zimno w nogi") mimo
    ze temperatura powietrza jest najczesciej znacznie wyzsza niz u mnie..
    Podlogowka to jest to ;-)
    ===============

    Nie dostajesz wełnianych skarpet pod choinkę?

  • 163. Data: 2010-12-24 09:18:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-12-2010 o 21:54:22 4CX250 <t...@p...3onet.pl> napisał(a):

    > Ja uważam że robienie podłogówki pod meblami kuchennymi a zwłaszcza pod
    > lodówką i piekarnikiem jest bez sensu.
    Masz rację, wszystko trzeba zaplanować, ja mam w kuchni tylko na środku
    podłogówkę
    podobbnie pokoje gdzie wiedziałem że będą szafy tam podłogówki nie ma.
    Ale powtarzam jeszcze raz, podłogówki nie da się dobrze zrobić na oko,
    trzeba siąść policzyć straty każdego pomieszczenia dodać rezerwę tak 15-20%
    wyznaczyć obszar podłogówki z uzględnieniem mebli i policzyć ją.
    Wtedy jest gwarancja że będzie ciepło, a podłoga nie będzie przegrzana,
    poza tym obliczenia minimalizują nam ilość użytej rury a z tym się wiąze
    ilość rozdzielaczy, czyli minimalizuje koszty.

    Święta prawda :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 164. Data: 2010-12-24 09:26:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-12-2010 o 22:34:43 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W takim przypadku uważam ze podłogówki po prostu należy tam nie
    > zakładać, trudno, niech gdzies będą te kalafiory :) Robić instalacja z
    > założenia niewydolną -u mnie by nie przeszło, dziwne jakies.
    E tam należy robić bo przez 95% sezonu to ona będzie grzała, grzejnik
    będzie potrzebny tylko wtedy gdy na zewn temp spadnie do temp
    obliczeniowej.
    Wtedy bedzie dogrzewał pomieszczenie.
    Ja tak mam zrobione w dwóch pokojach na garażem i pom gosp. Że straty tych
    pokoi
    są duże to oprócz podłogówki są dwa małe grzejniczki, które jak na razie
    były ledwo
    letnie bo nie było potrzeby aby grzały mocniej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 165. Data: 2010-12-24 13:33:38
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Koszty z podwójnej instalacji niepotrzebne - lepiej dywan położyć :-)
    > To juz lepiej powiedzieć -jesli podwójne koszty to najpierw izolujemy
    > budynek a potem zakładamy tylko podłogówke.

    Nawiet nastawiając się na samą podłogówkę warto jest wykonać dodatkowe
    podejścia do grzejników i po prostu tych grzejników nie montować.
    W razie gdyby kiedyś coś się stało z podłogówką, wystarczy ją tylko odciąć w
    tym pomieszczeniu i powiesić grzejnik, a w razie problemów z dogrzaniem
    pomieszczenia mamy możliwość powieszenia dodatkowego grzejnika. Rura AluPex
    jest naprawdę tania. Jedyne dodatkowe koszty to koszty robocizny, ale przy
    nawet 10 pomieszczeniach jest to dodatkowy wydatek 1500-2000zł jezeli robi
    firma i poniżej 1000zł jeżeli robi pan Henio. Licząc średnio, ze na kazde
    pomieszczenie liczy się ok. 15m rury AluPex daje nam to dodatkowo 150m rury
    AluPex, licząc narkową rurę Herza po 4zł daje nam to łaczny koszt materiału
    450zł + koszty dodatkowych rozdzialczy.
    Ludzie wydają kasiorę na bzdury np. stiuki, marmurowe kominki, oświetlenie
    stopni schodów itp., a tu gdzie nie powinni oszczędzać, robią cięcia,
    nierzadko oszczędzając grosze, a później żałując swoich decyzji.

  • 166. Data: 2010-12-24 13:53:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nawiet nastawiając się na samą podłogówkę warto jest wykonać dodatkowe
    > podejścia do grzejników i po prostu tych grzejników nie montować.

    mysle ze to jest gruba przesada. Mam podłogówke w całym domu i nie bardzo
    sobie wyobrażam jak takie wyprowadzenia zrobić - przeciez u mnie to sie
    kalafiorów nie da zabudować bo tak są zagospodarowane pomieszczenia.

    > pomieszczenie liczy się ok. 15m rury AluPex daje nam to dodatkowo 150m
    > rury AluPex, licząc narkową rurę Herza po 4zł daje nam to łaczny koszt
    > materiału 450zł + koszty dodatkowych rozdzialczy.

    spytaj sie werbińskiego ile zaoszczedziłem licząc koszt kapitału (czy jak to
    on nazywa) bo tak nie zrobiłem 15lat temu :-)))))))

    b.

  • 167. Data: 2010-12-24 13:59:55
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    żytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > spytaj sie werbińskiego ile zaoszczedziłem licząc koszt kapitału (czy jak
    > to on nazywa) bo tak nie zrobiłem 15lat temu :-)))))))

    Ja się tutaj akurat z Plumpim zgodzę. Wyprowadzenie kabli czy rur przy
    okazji remontu na poczet przyszłych potrzeb kosztuje grosze w porównaniu z
    późniejszą przebudową.

    Dlatego pomimo tego, że jestem wrogiem solarów przy cenie 10000, to robiąc
    remont łazienki czy instalacji wodnej zrobię podejścia lub przelotki dla
    potrzeb solarów kiedy zaczną być opłacalne i ich cena spadnie do 2000. :)

  • 168. Data: 2010-12-24 14:04:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ja się tutaj akurat z Plumpim zgodzę. Wyprowadzenie kabli czy rur przy

    ale on nie pisze o przyszłych solarach :) Takie wyprowadzenie po 2zł szt
    (zaślepione trójniki) 15 lat temu wykonałem :)

    b.

  • 169. Data: 2010-12-24 15:55:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > ale on nie pisze o przyszłych solarach :) Takie wyprowadzenie po 2zł szt
    > (zaślepione trójniki) 15 lat temu wykonałem :)

    Zainwestowałeś kilka dwuzłotówek za potencjalną możliwość rozwinięcia
    instalacji. Stosunek ceny do potencjalnych korzyści jest znaczny.

  • 170. Data: 2010-12-24 18:21:43
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Zainwestowałeś kilka dwuzłotówek za potencjalną możliwość rozwinięcia
    > instalacji. Stosunek ceny do potencjalnych korzyści jest znaczny.

    phi, tyle to sam wiem :-) Ale wylicz mi ile zaoszczedziłem nie wydając 2
    tysiecy na zbedne doprowadzenia do kalafiorów. Moze jestem całkiem bogaty a
    o tym nie wiem :P

    b.