  • 61. Data: 2023-03-16 19:02:04
    Temat: Re: Instalacja P.C.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-16 o 17:11, Cavallino pisze:

    > Starasz się nie zrozumieć chyba.
    >
    > Każda normalna klima JEST pompą ciepła.
    > Na upartego innej nie potrzebujesz.
    >
    > To co opisują na metkach jako PC, to inny rodzaj tego samego, bo
    > zamienia ciepło w wodę (mniej efektywnie), czyli to taka sama pompa
    > ciepła jak w klimie, ale powietrze-woda.
    > Ale zasada działania ta sama, tylko cena i komplikacja wielokrotnie wyższe.
    Nie przesadzaj, komplikacja ta sama, obie muszą mieć wymiennik grzejący
    i obie potrzebują czynnik ogrzany 'przepchać' na zewnątrz jednostki i
    albo to wentylator albo pompa CO. Więc PC sa identyczne prawie pod
    wzgledem komplikacji, co innego dom gdzie musi być instalacja.

    > Płacisz w niej dodatkowo za to że możesz toto podłączyć do kaloryfera.
    Nie, płaci się frycowe, klimatyzatory z funkcją grzania są tańsze. PC
    robi się mniej, stąd różne narzuty większe dlatego tylko kosztują.

    > Na upartego zwykłą klimę też idzie przerobić, żeby tak grzała (wodę a
    > nie powietrze) - pytanie czy na pewno tego potrzebujesz.
    Jak ma instalację (podłogówkę) to jest to na pewno wygodniejsze od
    nadmuchów, o kanałach już nie wspominając.

    --
    Janusz

  • 62. Data: 2023-03-16 19:11:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-16 o 16:40, Trybun pisze:

    > Muszę zasięgnąć języka w gminie jak tu u mnie sprawa wygląda. A swoją
    > drogą jak ktoś tam sobie wyobraża tą likwidację kominka, np u mnie jest
    > on wkomponowany w ścianę.. musiałbym go zamurować??
    Nie mogą zakazać bo w ewidencji zgłaszasz podstawowe źródło ciepła a
    kominek takim nie może być*, więc trudno zakazać coś o czym nie mają
    wiedzy.
    Mągą zakazać palić drzewem i już gdzieś coś takiego w Polsce było ale
    nadal możesz palić brykietem.

    *PS Zawsze mnie dziwą remonty w programie Nasz nowy dom, gdzie
    uszczęśliwiają rodzinę kominkiem który ma niby ogrzać cały dom, jak oni
    przechodzą odbiory i czy w ogóle takowe robią, bo wg prawa kominek nie
    może być podstawowym i jedynym źródłem ciepła w domu.

    --
    Janusz

  • 63. Data: 2023-03-16 21:39:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 16 marca 2023 o 19:11:40 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Mągą zakazać palić drzewem i już gdzieś coś takiego w Polsce było ale
    > nadal możesz palić brykietem.

    Nie bardzo, np. u nas w Krk jest całkowity zakaz używania paliw stałych. Nie
    pamietam, ale jakaś furtka została dla knajp z piecem opalanym drewnem (z mocnymi
    obostrzeniami, o ile już nie zlikwidowali?)

> [...]
    > przechodzą odbiory i czy w ogóle takowe robią, bo wg prawa kominek nie
    > może być podstawowym i jedynym źródłem ciepła w domu.

    A czy takie remonty trzeba gdziekolwiek zgłaszać? Stawiam, że nie i tym bardziej nie
    ma odbioru...
    Chyba tylko zmiany w instalacji gazowej, ale tego zapewne nie dotykają...

  • 64. Data: 2023-03-17 05:31:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2023 o 18:54, Janusz pisze:

    > Jak widać różnie się to układa.
    > No to niewielka różnica, ale mniej.
    > Za to marzec sie dobrze zaczął, tak że niestety będę miał stratę bo
    > całej energii nie wykorzystam, grzeję już wodę CWU grzałkami ale to
    > mało. PC nie poskładałem bo mi paru rzeczy brakowało od chińczyka i
    > sezon mi w zasadzie już uciekł.

    Masz czas.
    Przeniosą na następny rok.
    Ja też planuję mieć w 2023 dużo niewykorzystanego prądu.

  • 65. Data: 2023-03-17 05:36:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2023 o 19:02, Janusz pisze:

    > Jak ma instalację (podłogówkę)

    Pisał o kalafiorach.

  • 66. Data: 2023-03-17 08:44:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-17 o 05:36, Cavallino pisze:

    > Pisał o kalafiorach.

    Ale ma instalację, a tego dotyczyła myśl.

    --
    Janusz

  • 67. Data: 2023-03-17 08:57:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-17 o 05:31, Cavallino pisze:

    > Masz czas.
    > Przeniosą na następny rok.
    > Ja też planuję mieć w 2023 dużo niewykorzystanego prądu.
    No kiedy tak nie bardzo, gdzieś od czerwca, może lipca już będę miał
    nadmiar.

    --
    Janusz

  • 68. Data: 2023-03-17 11:00:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-03-2023 o 08:57, Janusz pisze:

    > No kiedy tak nie bardzo, gdzieś od czerwca, może lipca już będę miał
    > nadmiar.

    Ja wczoraj włączyłem grzanie piętra klimą, będę powtarzał to w słoneczne
    dni.
    A za rok może i we wszystkie, jak dużo zostanie.

    BTW: czy ogrzane piętro w jakikolwiek sposób będzie powodować grzanie
    pomieszczeń na parterze?

  • 69. Data: 2023-03-17 12:57:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.03.2023 17:06, heby wrote:
    > Przy -25 pompa nie ma śladu sensu, bez względu na moc znamionową.

    Dość ogólne stwierdzenie, bo sensu nie ma w porównaniu do czego, do
    grzałki elektrycznej jeżeli nie ma w domu innego źródła?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 70. Data: 2023-03-17 13:02:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.03.2023 11:00, Cavallino wrote:
    > BTW: czy ogrzane piętro w jakikolwiek sposób będzie powodować grzanie
    > pomieszczeń na parterze?

    Znajomi założyli klimatyzację na piętrzę i po roku dołożyli także na
    parterze, bo stwierdzili że "na dole w zasadzie nie było czuć". To z
    ogrzewaniem byłbym raczej sceptyczny ;-)

    Ale! O ile pewnie nie ogrzeje, to z pewnością w jakieś mierze zmniejszy
    uciekanie ciepła z parteru na górę. Co pewnie da jakieś odczucie
    polepszenia komfortu na dole.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz