  • Data: 2009-10-24 22:17:31
    Temat: Re: Instalacja alarmowa
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "euro" <l...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:hbvrq1$cd8$2@inews.gazeta.pl...

    > Czy ktos trzyma w dzisiejszych czasach drogocenne przedmioty oprocz
    > telewizora i komputera w domu?

    Narzedzia, instrumenty muzyczne, kluczyki do samochodu, bizuteria, zegarki,
    telefony komórkowe, pamiatki rodzinne.
    Jak wezmiesz pod uwage kazdy z tych przedmiotów oddzielnie to koszt moze Ci
    sie wydac niewielki, ale w przypadku wlamania zlodzieje potrafia w kilka
    minut wyniesc przedmioty warte kilkadziesiat tysiecy zlotych.

    > Rozumiem, tylko czy to oznacza ze do kazdego punktu krytycznego jakim jest
    > okno musi byc podlaczony kabel? Ja to rozumiem tak ze do kazdego punktu
    > krytycznego musi byc czujka.

    To zalezy.
    Moze byc jedna czujka w pomieszczeniu, ale mozna takze dodatkowo zamontowac
    czujniki kontaktronowe otwarcia okien i drzwi.
    Jezeli komus tez zalezy na bezpieczenstwie osób pozostajacych w domu np. w
    nocy w czasie snu to trzeba dodatkowo zabezpieczyc otwory okienne i drzwiowe
    specjalnymi czujkami kurtynowymi, aby mozna je bylo pozostawic uchylonymi w
    nocy, a zarazem zabezpieczonymi przed próba wlamania.

> [...]
    > ogrod. To oznacza ze w salonie umiescimy na przyklad jedna czujke ktora
    > bedzie zabezpieczac 2 okna (moje dywagacje, pewnie nie profesjonalne).
    >
    > U mnie jest wejscie glowne, garaz, wiatrolap,z niego wchodzi sie do kuchni
    > ktora jest otwarta na salon. W kuchni jest jedno mniejsze okno na ogrod.
    > Salon ma 2 duze oddzielne okna (ktore skolei sa umieszczone na tej samej
    > scianie) W salonie jest wentylacyjne wyjscie kominowe, ale tam sie
    > czlowiek nie przeslizgnie.
    >
    > Na gorze 4 pokoje, kazde z nich ma duze okno.
    > W jednym z tych pokoi, dokladnie w sypialni jest maly tarasik.

    Niestety tu juz Ci nie jestem w stanie pomóc, poniewaz musial bym widziec
    obiekt, aby móc okreslic ilosc i rodzaj czujek oraz ich usytuowanie.
    Trzeba uwzglednic wiele czyników takich jak: grzejniki, kominki, otwory
    wentylacyjne, drzwi, ustawienie okien, ksztalt scian, wneki, uskoki scian i
    poziomów, a nawet pózniejsze ustawienie mebli i lamp, kinkietów. Ponadto
    tam, gdzie beda potrzebne czujki dualne PIR + MW (mikrofalowe)trzeba takze
    uwzglednic cieki wodne, niewidoczne golym okiem np. rury kanalizacyjne czy
    rynny lub powstajace za oknami lub drzwiami kaluze, poniewaz czujki MW widza
    takze poprzez niektóre sciany okna i drzwi, a woda powoduje zaklócenia.

    > Jacek, jeszcze mam jedno pytanie dodatkowe: Czy stosujac takie urzadzenie
    > jak domofon z videokamera kolorowa podobna jak na tym linku
    > http://www.twenga.pl/cena/hyundai-videodomofon-hac-2
    00-z-85127649.html
    > na co musze zwrocic uwagen przy rodzaju kabla, czy jest to kabel inny
    > jezeli chcialbym zalozyc domofon zwykly (np. sam glos, albo czarno biale
    > video)?

    Nie znam tego modelu.
    Jezeli chodzi o videodomofony to podlacza sie róznie. Niektóre wymagaja
    przewodu koncentrycznego do przekazu video, a inne tylko i wylacznie skretki
    UTP.
    Ilosc zyl takze jest rózna. Sa systemy, którym wystarczy jedna para zyl, a
    sa tez i takie, ze potzeba 10 zyl.
    Zatem trzeba najpier siegnac po instrukcje danego urzadzenia.