    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja do grzejników
    Date: Sun, 15 May 2011 22:01:29 +0200

    Użytkownik "nintendo" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    news:iqmr78$g52$1@node2.news.atman.pl...
    > Stworzyłem "projekt". Proszę o sprawdzenie.
    >
    > Proszę o uwagi i ewentualne sugestie.
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Nie mieszaj różnych technik bo to bez sensu i narobisz sobie kłopotów z
    przepływami. Jeżeli robisz instalację w technice rozdzielaczowej to lepiej
    by każdy grzejnik miał własny obwód a nie każde pomieszczenie. Możesz coś
    dopiąć równolegle w drodze wyjątku, np mały grzejnik w wiatrołapie jeżeli w
    sąsiednim pomieszczeniu jest blisko grzejnik a ciągnięcie kolejnego obwodu
    byłoby z jakiegoś powodu trudne lub kosztowne.

    Przykładowo połączenie równoległe trzech grzejników w salonie jest ryzykowne
    jeżeli chcesz to puścić za rozdzielaczem jedną półcalową rurą. Może
    zabraknąć wody jeżeli magistarala będzie tak długa jak na rysunku. Jeżeli
    chcesz zastosować magistralę lepiej jest stopniować średnice co zapewni
    odpowiedni zapas wody i cichszą pracę instalacji

    Oczywiście możesz schować kształtki (trójniki, kolana itp) w wylewce. Od
    tego jest próba szczelności by sprawdzić czy połączenia będą cieknąć. Od
    tego m.in. są otuliny by kompensować naprężenia mechaniczne.

    Dlaczego rury stalowe a nie miedziane lub pexowe na piony do rozdzielaczy ?
    Szukasz na siłę ognisk korozji elektrochemicznej ? ZRozdzielacze są
    mosiężne, armatura kotła też - po co pakować tam stal?

    Kolejny raz piszę: nie obraź się ale nie masz o tym zielonego pojęcia - daj
    to zrobić komuś kto się na tym zna - będziesz miał jakąś gwarancję że będzie
    to poprawnie działać...
    --
    Jackare