    From: a...@p...pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja internetowa
    Date: Tue, 08 May 2012 12:12:15 +0200

    On Mon, 07 May 2012 20:51:09 +0200, ark_fx <a...@g...pl> wrote:

    >Witam,
    >właśnie skończyłem kłaść instalacje elektryczną , antenową i przewody do
    >satelit głośnikowych i pozostał mi temat nieznany czyli internet...
    >
    >W opcji mam tylko radiówke ( pomijając satelitarny z limitami ) i teraz
    >jaki przewód do tego użyć , gdzie najlepiej rozprowadzić taką instalacje
    >i czy antena do takiego internetu musi byc gdzieś specjalnie
    >umiejcowiona ( jak satelita ) czy to nie ma wpływu na jakość połączenia?
    >
    >Na dzień dzisiejszy mam taką wizje że przewód od anteny do komputera
> [...]

    a uchwyty pod anteny/masztu juz zainstalowales, aby nie bylot tak, ze
    zrobic ci ocieplenie, a potem bedziesz sie zastanawial, jak nie
    zniszczyc ocieplenia i tynku. Maszt pod anteny powinien wystawac ponad
    polac dachu, bo tak naprawde nie wiesz czego sie spodziewac. Dzisiaj
    nadajniki (tv lub BTS czy od wifi operatora) masz z jednej strony, ale
    za jakis czas kierunki moga ulec zmianie i bedziesz potrzebowal zlapac
    sygnal z innego kierunku.

    Internet to nie tylko wifi (od lokalnego operatora), to tazke
    operatorzy komorkowi (LTE, hspa+ i inne podobne), wiec nie wykluczaj
    takiej opcji. Dzis sa limity, a jutro je zlikwiduja. To tak jak z
    plaskimi taryfami na rozmowy. Play byl pierwszy, a teraz maja juz
    wszyscy.

    Poza tym pamietaj takze o sasiadach - tzn. wykupienie dostepu do
    Internetu i podzielenie sie nim z sasiadem (koszty do podzialu) obniza
    ci koszty posiadania dostepu. Wiec kwestia odleglosci od sasiada. Jak
    blisko to moze wkop jakas rurure miedzy domami....pod kabel (utp czy
    tez nawet swiatlowod). Jak nie to skonczy sie na wifi (stety lub
    niestety).

    Innym bledem popelnianym przez budujacych domy jest to, ze moze warto
    od razu w kopac jakas rure pod kabel (np. od TP/Dialogu czy tez
    osiedlowej kablowki).

    --
    ThinkXtra