    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 24 Jun 2015 23:48:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Instalacja podtynkowa czy wtynkowa
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 22:02:15 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Lepiej, jak nie ma?
    > A spróbuj zdiagnozować problem w takiej "instalacji".
    Zdiagnozujesz dokładnie tak samo. co za róznica czy diagnozujesz w puszce pod sufitem
    czy w puszce pod/za gniazdkiem/włącznikiem. Zamiast puszki pod sufitem dajesz głębszą
    puszke pod włącznikiem/gniazdkiem i tam robisz połączenia. Najczęściej robisz raz i
    zapominasz.
    > Przecież jest dużo lepiej, jak masz pod sufitem magistralę z przewodami
    > fazowymi z różnych bezpieczników - wtedy możesz puścić kable 4mm2 czy
    > nawet grubsze, natomiast z puszek zjeżdżasz w dół do gniazdek czy
    > przełączników już cieńszym kablem, np. 2,5mm2.
    A po kiego wq domu kable 4mm2? W coraz większej ilości projektów sa instalacje
    projektowane na przewodach 1,5mm2. Ale wg mnie optymalnie to 2,5mm2 do gniazdek a
    1,5mm2 na oświetlenie. 4mm2 nie mam pojęcia do czego bym w domu wykorzystał-chyba że
    jakies grzejniki dużej mocy itp.
    > Ostatnio też się niemile zdziwiłem:
    > W sklepach, i to zarówno tych badziewnych halach typu Leroy czy
    > Castorama, jak i nawet w sklepach specjalistycznych elektrycznych, gros
    > towaru to jakieś plastikowe jednorazowe "wydmuszki". Ciężko znaleźć np.
    > oprawkę na E27 czy przełącznik instalacyjny podtynkowy, aby miał
    > normalne zakręcane zaciski. Większość to jakieś idiotyczne wsuwki. A
    > potem ludzie się dziwią, że coś błyska, coś się dymi, albo problem z
    > wymianą, bo się przewody zgrzały.

    Spotkałeś się z takimi problemami czy tylko się Tobie wydaje?
    Bo znam pare osób które od kilku lat używają domy/mieszkania gdzie jest instalacja
    łączona złączkami typu wago i jakoś opisane przez Ciebie problemy nie występują.
    W domach coraz mniej energożernych odbiorników, oświetlenie świetlówkami lub ledowe
    więc i jakiś specjalnych przeciążeń nie ma. Pewnie m.in dlatego właśnie niektóre
    instalacje są projektowane w całości pod przewody 1,5mm2