    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Internet w drodze
    Date: Mon, 22 Dec 2014 18:06:29 +0100
    <m71a3c$t6e$5@news.icm.edu.pl> <m71br5$lhl$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71g5c$qep$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m71t5j$87m$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <m728fi$l0v$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m73ecj$quj$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <m77hfr$ji3$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <m78vnp$l0v$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>

    W dniu 2014-12-22 16:34, Adam pisze:
    > Ty bys chcial miec dzialajaca aplikacje ale bez dostepu do funkcji systemu :-)

    ja bym chciał mieć możliwość decydowania o tym czy aplikacja "latarka ma
    mieć dostęp do lampy led, czy może jeszcze do książki telefonicznej, bo
    możesz po ciemku do kogoś zadzwonić. Jeżeli używam tylko części
    aplikacji (np. aplikacja wybieranie numeru może mieć możliwość
    wybierania numeru i wyświetlania zdjęcia osoby, a ja używam tylko tej
    części z wybieraniem numeru) to chciałbym mieć możliwość ograniczenia
    jej pozostałych praw (w w/w. przykładzie dostęp do zdjęć). Defaultowo
    niech będzie zaznaczone wszystko, a jak ktoś się zna niech instaluje z
    odpowiednimi prawami.

    > Niby jak? :) Bez roota tego nie ograniczysz. Bez roota jestes normalnym
    > uzytkownikiem i nie masz praw do zmian ustawien systemowych. I bardzo dobrze.

    przecież może wyskoczyć komunikat "uważaj robisz coś bardzo
    skomplikowanego, czy jesteś pewny że chcesz anulować wprowadzone zmiany?" :)

    > Jak nie? :-)
    > Zobacz jak dzialaly Windowsy XP, a jak dziala 7-mka, to mniej wiecej podobna
    > analogia - XP dzialal w 90% z prawami administratora i to najwiekszy siewca
    > syfu i roznego typu botnetow w internecie. W WIN7 dzialasz by default z konta
    > uzytkownika, a nie administratora i to jest DUZO bezpieczniejsze.

    ale łatwo zatwierdzasz coś kontem administratora

    Łukasz