  • Data: 2009-06-11 13:37:15
    Temat: Re: Izolacja termiczna starych ścian fundamentowych
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    > Odkopałem 1,3m gruntu wzdłuż fundamentu.Chciałbym to oblepić styropianem.
    > Sytuacja taka:
    > Wód gruntowych do poziomu posadzki w piwnicy nie ma.
    > Jasne, ziemia jest wilgotna przy fundamencie (po deszczach)
    > Fundament upaprany jest jakimś lepikiem.
    > Problem polega na tym,ze lepik wprawdzie stary - chata z lat 60tych, ale
    gdzieniegdzie w dobrym stanie.
    > Boję się,że mimo starości, zeżre mi styropian.
    > Jaki klej więc na to dobrać?
    > Może położyć folię budowlaną i przyłożyć do niej styropian dociśnięty
    gruntem?

    Jak juz pisalem, ja w tych przypadkach stosuje termozgrzewalna pape dachowa.
    Stare mazidlo na murze trzeba wyszorowac woda, wieksze nierownosci zalatac i
    na to palnikiem gazowym nalepiam gruba folie. I normalnie obkladam to twardym
    styropianem i zasypuje gruntemn z wykopu dobrze go zageszczajac recznym
    ubijakiem. Na styku gornej krawedzi styropianu, 10 cm pod poziomem powierzchni
    gruntu, nalepiam pasy papy szerokosci 10-15 cm tak aby polowa szerokosci
    przylepiona byla do muru a polowa zwisala na styropianie tworzac daszek
    zabezpieczajacy wnikaniu wod opadowych pomiedzy izolacje a styropian.
    Jest to metoda drogawa i wymagajaca pewnych umiejetnosci w poslugiwaniu sie
    palnikiem, ale na sto lat.
    Jesli to jest za drogie to normalnie tez umyj i wyrownaj te stara izolacje i
    na butapreno-podobnym kleju, punktowo, nalep na nia grubsza folie budowlana.
    Dalej jak wyzej. Stosowanie folii kubelkowych uwazam za blad; ona jest sztywna
    i praktycznie stwarza klopoty zarowno wykonawcze jak i funkcjonalne gdyz woda
    opadowa moze sie przez te szczeliny wlewac i niepotrzebnie nawilgacac podloze
    gruntowe na poziomie law fundamentowych.
    Pzdr.
    Tornad