  • 1. Data: 2009-06-10 21:08:45
    Temat: Izolacja termiczna starych ścian fundamentowych
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam,
    Odkopałem 1,3m gruntu wzdłuż fundamentu.Chciałbym to oblepić styropianem.
    Sytuacja taka:
    Wód gruntowych do poziomu posadzki w piwnicy nie ma.
    Jasne, ziemia jest wilgotna przy fundamencie (po deszczach)
    Fundament upaprany jest jakimś lepikiem.
    Problem polega na tym,ze lepik wprawdzie stary - chata z lat 60tych, ale
    gdzieniegdzie w dobrym stanie.
    Boję się,że mimo starości, zeżre mi styropian.
    Jaki klej więc na to dobrać?
    Może położyć folię budowlaną i przyłożyć do niej styropian dociśnięty gruntem?

  • 2. Data: 2009-06-10 22:18:33
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jaki klej więc na to dobrać?
    > Może położyć folię budowlaną i przyłożyć do niej styropian dociśnięty

    Ja bym nie kombinowal i dal folie kubelkowa i dopiero styro na to
    tak na wszelki...
    i problem bylby z glowy

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-06-10 22:35:25
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Ja bym nie kombinowal i dal folie kubelkowa i dopiero styro na to
    > tak na wszelki...
    > i problem bylby z glowy

    to po co styro skoro chcesz wentylace ściany zrebić?

  • 4. Data: 2009-06-11 04:51:33
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > to po co styro skoro chcesz wentylace ściany zrebić?
    Wentylacja symboliczna,bo od dołu przecież nie zaciągnie powietrza, od góry się
    zamknie, wiec mam
    dodatkową izolację..
    Tylko wówczas trzebaby chyba czymś osłonić s-pian przed wilgocią z zewnątrz?
    Myślałem tak:
    zagruntować polepikowaną ścianę (hmm, tylko nie wiem czym), przejechać też po
    s-pianie, zaczekać aż
    wyschnie, ponownie przesmarować oba elementy i skleić.No, z tym klejeniem nie
    koniecznie- grunt
    dociśnie.
    Dopiero potem kubełki na zewnątrz..

  • 5. Data: 2009-06-11 07:38:01
    Od: Arek <a...@g...pl>

    On 11 Cze, 06:51, Rentier <f...@g...com> wrote:

> [...]
    s-pianie, zaczekać aż
    > wyschnie, ponownie przesmarować oba elementy i skleić.No, z tym klejeniem nie

    To masz sytuację podobną jak tu: http://osuszaniemuru.pl/odtworzenie-renowacja-izolac
    ji-pionowej.html
    na ścianach resztki jakiejś smołowej substancji, ile się da tyle
    zdrapać, resztę zagruntować dysperbitem by oddzielić styro od ściany i
    przykleić na jakimś gęstym kleju (np. Abizol ST), na styro zwykła
    folia PP, lub kubełkowa.

  • 6. Data: 2009-06-11 09:06:07
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    Rentier pisze:

> [...]
    > też po s-pianie, zaczekać aż wyschnie, ponownie przesmarować oba
    > elementy i skleić.No, z tym klejeniem nie koniecznie- grunt dociśnie.

    IMO nie kombinowac :)
    Skoro masz odslonieta 50-letnia sciane to warto odswiezyc izolacje.
    Zeskrobac co odchodzi, przesmarowac 2-3 razy dysperbitem i kleic normalnie.
    Tylko styro daj odpowiedni do gruntu, nie koniecznie od razu styrodur,
    ale jakis hydromax warto.

    pozdr

  • 7. Data: 2009-06-11 11:23:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Odkopałem 1,3m gruntu wzdłuż fundamentu.Chciałbym to oblepić styropianem.

    Ale po co. Czy jest jakis problem z tym fundamentem czy chcesz go oblepić
    tylko po to aby był oblepiony?

    Kris

  • 8. Data: 2009-06-11 11:24:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

> [...]

    >zdrapać, resztę zagruntować dysperbitem by >oddzielić styro od ściany i
    >przykleić na jakimś gęstym kleju (np. AbiST), >na styro zwykła

    Jak ma tam piach i sucho to folia kubełkowa tylko zaszkodzi przecież.

    Kris

  • 9. Data: 2009-06-11 13:37:15
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > Jaki klej więc na to dobrać?
    > Może położyć folię budowlaną i przyłożyć do niej styropian dociśnięty

    Jak juz pisalem, ja w tych przypadkach stosuje termozgrzewalna pape dachowa.
    Stare mazidlo na murze trzeba wyszorowac woda, wieksze nierownosci zalatac i
    na to palnikiem gazowym nalepiam gruba folie. I normalnie obkladam to twardym
    styropianem i zasypuje gruntemn z wykopu dobrze go zageszczajac recznym
    ubijakiem. Na styku gornej krawedzi styropianu, 10 cm pod poziomem powierzchni
    gruntu, nalepiam pasy papy szerokosci 10-15 cm tak aby polowa szerokosci
    przylepiona byla do muru a polowa zwisala na styropianie tworzac daszek
    zabezpieczajacy wnikaniu wod opadowych pomiedzy izolacje a styropian.
    Jest to metoda drogawa i wymagajaca pewnych umiejetnosci w poslugiwaniu sie
    palnikiem, ale na sto lat.
    Jesli to jest za drogie to normalnie tez umyj i wyrownaj te stara izolacje i
    na butapreno-podobnym kleju, punktowo, nalep na nia grubsza folie budowlana.
    Dalej jak wyzej. Stosowanie folii kubelkowych uwazam za blad; ona jest sztywna
    i praktycznie stwarza klopoty zarowno wykonawcze jak i funkcjonalne gdyz woda
    opadowa moze sie przez te szczeliny wlewac i niepotrzebnie nawilgacac podloze
    gruntowe na poziomie law fundamentowych.
    Pzdr.
    Tornad

  • 10. Data: 2009-06-11 19:13:26
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > To masz sytuację podobną jak tu:
    > http://osuszaniemuru.pl/odtworzenie-renowacja-izolac
    ji-pionowej.html

    > Jak ma tam piach i sucho to folia kubełkowa tylko zaszkodzi przecież.

    Link w zasadzie wszystko wyjaśnia.
    Mam tam nie tyle piach, co podłą ziemię i gruz jakiś.
    Folia pewnie osłoni s-pian przed ew. uszkodzeniami..