  • 1. Data: 2009-06-10 11:56:17
    Temat: Klawiszowanie stropu
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

    Witam,

    Czy mógłbym prosić o radę jak zabezpieczyć
    się przed klawiszowaniem stropu Teriva, ale
    już po jego wylaniu. Strop jeszcze schnie a ja
    obawiam się, że wykonawca nie dał prawidłowych
    żeber rozdzielczych a jedynie ich namiastki.

    Dziękuję z góry

    Jan

  • 2. Data: 2009-06-10 13:00:30
    Temat: Re: Klawiszowanie stropu
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > już po jego wylaniu. Strop jeszcze schnie a ja
    > obawiam się, że wykonawca nie dał prawidłowych
    > żeber rozdzielczych a jedynie ich namiastki.

    Elementem stabilizujacym i zabezpieczajcym strop teriva o rozpiętości większej
    od 4,5 m przed klawiszowaniem jest to zebro rozdzielcze. I nie jest ono jakas
    superkonstrukcja. Albo ono jest albo go nie ma to wtedy musisz wykonawce
    pociągac.
    Szerokość żebra powinna wynosić minimum 10 cm. Zbrojenie powinny stanowić dwa
    pręty - jeden górą, a jeden dołem o średnicy min. 10 mm połączone strzemionami
    o średnicy 5 mm co okolo pol metra.
    Poki co zadbaj o wlasciwa pielegnacje tego stropu, zraszaj go woda by beton
    przed zwiazaniem nie wysechl.
    Pzdr.
    Pzdr.

  • 3. Data: 2009-06-10 13:14:54
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwa
    > pręty - jeden górą, a jeden dołem o średnicy min. 10 mm połączone

    Pisząc o namiastce żeber miałem na myśli, że murarze
    włożyli jeden pręt lub odcinki po1,5 -2 m.
    Wykonawca daje gwarancję i mówi o ewentualnej
    naptawie gwarancyjnej z zastosowaniem siatki na suficie.
    Wolałbym jednak nie dopuścić do konieczniści egzekwowania
    gwarancji i szukam na to sposobu w miarę prostego i taniego.
    Pogoda na szczęście jest deszczowa a beton B25.

    Pozdrawiam
    Jan

  • 4. Data: 2009-06-10 13:36:00
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > gwarancji i szukam na to sposobu w miarę prostego i taniego.
    > Pogoda na szczęście jest deszczowa a beton B25.

    Nie za bardzo wiem co Ci doradzic, nie wiem tez jaka dlugosc belek. Mysle, ze
    jak te zebra tam są i jakies zelaza w nie wstawili to nie bedzie tak zle.
    Zapewne wypowiedza sie inni, moze cos wymysla; ja za duzo z tym do czynienia
    nie mialem, pare stropow tylko widzialem i trudno mi cos wartosciowego
    doradzic zwlaszcza, ze ma to byc sposob prosty i tani...
    Pzdr.

  • 5. Data: 2009-06-10 19:48:23
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Jankos" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > już po jego wylaniu. Strop jeszcze schnie a ja
    > obawiam się, że wykonawca nie dał prawidłowych
    > żeber rozdzielczych a jedynie ich namiastki.

    dawaj fotę przed zalewaniem tego, obadamy. Ogólnie nie zapłąć im ani grosza.

  • 6. Data: 2009-06-10 19:50:16
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

> [...]
    > gwarancji i szukam na to sposobu w miarę prostego i taniego.
    > Pogoda na szczęście jest deszczowa a beton B25.

    Daj foty ! Jeszcze raz powtarzam. nie zapłać. Każ im rozebrać i zrobic od
    nowa.

  • 7. Data: 2009-06-10 21:23:11
    Od: "Mariusz" <m...@b...net>

    > Daj foty ! Jeszcze raz powtarzam. nie zapłać. Każ im rozebrać i zrobic od
    > nowa.

    Bez sensu porada. Po co mają rozbierać? Może zupełnie dobrze to zrobili.
    Foty nie wiele pomoga, chyba, że ma aparat z rentgenem ;-P

    --
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-06-10 21:37:28
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości
    > Daj foty ! Jeszcze raz powtarzam. nie zapłać. Każ im rozebrać i zrobic od
    > nowa.
    Oto zdjęcie.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a82248c947
    18c2c4.html

    Pręt wsunęli właśnie w tym momencie po mojej interwencji.
    Na konfrontacji z kierbudem tłumaczyli, że zrobili by to
    i bez mojej interwencji.
    Wstrzymałem pewien procent wypłaty do oględzin po
    rozebraniu oszalowania.

    Jan

  • 9. Data: 2009-06-10 21:55:38
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Jankos" <b...@g...pl> wrote in message

    Na szybko.... czemu nie wibrowali betonu ? Bedzie jatka. Beton nie doszedł w
    wiele zakamarków.

  • 10. Data: 2009-06-10 22:01:17
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

    > "Jankos" <b...@g...pl> wrote in message
    >
    > Na szybko.... czemu nie wibrowali betonu ? Bedzie jatka. Beton nie doszedł
    > w wiele zakamarków.
    A jak i czym to się robi ? Kierbud nic o tym nie wspominał.
    Przy ławach też nic takiego nie robili.