  • 11. Data: 2009-06-10 22:09:47
    Temat: Re: Klawiszowanie stropu
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Jankos" <b...@g...pl> wrote in message
    news:h0pafc$2u4$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > A jak i czym to się robi ? Kierbud nic o tym nie wspominał.
    > Przy ławach też nic takiego nie robili.

    http://allegro.pl/search.php?sg=0&string=wibrator+be
    tonu
    O ja piernicze. To trzeba było wibrować, bo taki gęsty beton jak ci
    przywieźli nie doszedł do wielu zakamarków.
    To jest w ogóle porażka naszego budownictwa! Nie czytasz grupy?

    A po drugie rozdzielcze pręty powinny iść prostopadle - w tych szczelinach
    wolnych od pustaków, a tam zbrojeń nie ma.

  • 12. Data: 2009-06-10 22:17:57
    Od: "Jankos" <b...@g...pl>

> [...]
    >

    > A po drugie rozdzielcze pręty powinny iść prostopadle - w tych szczelinach
    > wolnych od pustaków, a tam zbrojeń nie ma.

    Dzieki za informacje, budowa jeszcze nie zakończona, będzie
    poważna rozmowa z wykonawcą.

  • 13. Data: 2009-06-10 22:29:03
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    > Dzieki za informacje, budowa jeszcze nie zakończona, będzie
    > poważna rozmowa z wykonawcą.

    Żebro rozdzielcze musi mieć 2 pręty. Dolny i górny połączone strzemionami i
    związane drutem wiązałkowym żeby w trakcie wiązania się nie przesunęło.
    U ciebie nie widzę na zdjeciach żadnego preta.
    Powinna być drabinka między tymi pustakami na skos położona i związana z
    resztą.
    Jeszcze jak ci nie zawibrowali....

    Myślę, że chciałbyś zostawić swoim dzieciom coś po sobie. Obawiam się, że
    może nie doczekać :-)

  • 14. Data: 2009-06-10 22:30:57
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Jankos" <b...@g...pl> wrote in message
    zwykle te zebra rozdzielcze sa z pretów fi12

  • 15. Data: 2009-06-10 22:33:35
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Jankos" <b...@g...pl> wrote in message

    Zwal to o 4-5 rano o świcie zanim będzie twarde o ile dzisiaj lane było. Ja
    bym to za przeproszeniem kazał rozjebać i do sądu z nimi i od nowa.

  • 16. Data: 2009-06-10 22:47:24
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Jankos" <b...@g...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości
    > Oto zdjęcie.
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a82248c947
    18c2c4.html

    > Pręt wsunęli właśnie w tym momencie po mojej interwencji.

    Więc tak. Powinna być zrobiona tam belka rozdzielcza z prętów fi12, a nie
    pojedynczy pret. Czyli jakby nie było tego zbrojenia. Nie polali obficie
    wodą jak zalecają wszyscy producenci terivy, zwykle sie to robi myjką
    ciśnieniową i nie zawibrowali.

    Ścianki działowe to ty sobie już przemyśl z karton gipsu, bo murowanych bym
    się bał.

  • 17. Data: 2009-06-11 07:47:39
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    > "Jankos" <b...@g...pl> wrote in message

    > dawaj fotę przed zalewaniem tego, obadamy. Ogólnie nie zapłąć im ani
    > grosza.
    Witam
    Ja sie nie znam wiec moze troche nie w temacie :), ale do wypowiedzi tego
    Pana powyzej podchodzilbym z pewna rezerwa ;-) i zasiegnalbym rady w innych
    zrodlach... tak dla wlasnego spokoju.. i u ludzi znajacych sprawy z
    praktyki a nie forumowych wpisow.

    Pzdr
    Yzedef

  • 18. Data: 2009-06-11 10:37:27
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > już po jego wylaniu. Strop jeszcze schnie a ja
    > obawiam się, że wykonawca nie dał prawidłowych
    > żeber rozdzielczych a jedynie ich namiastki.

    ja terive znam z teorii poniewa sam zastanawiam sie nad tym stropem.
    Po pierwsze powiedz gdzie jest to żebro rozdzielcze. Z fotografii wynika,
    ze nic nie masz tam wsadzone, newet tego jednego druta, Foto wykonales
    podczas
    zalewania wiec kiedy oni umiescili ten jeden drut?
    W sieci poszukasz przewodnik jak prawidlowo zakladac terive, jak prawidlowo
    i przy jakich rozpietosciach stosowac zebra rozdzielcze itd.

    Jaka masz rozpietosc belki? Zdaje sie ze jezeli nie wykonali
    zebra rozdzielczego prawidlowo, to strop moze sie owiesic na srodku.
    Nie sadze tez aby jeden drut zapewnial wystarczajaca sztywnosc,
    jezeli tam jest.
    Najprosciech chyba bedzie zadzwonic do jednego z producentow takowych
    stropow i pogadac co nalezy zrobic i czy tak jak jest, jest ok, zanim
    zaplacisz
    za prace.
    Moze mozna wstawic jakis podciag z 2-teownika, pod stropem w miejscu żebra
    rozdzielczego, zanim zdejmiesz steple.

    Ale potraktuj te moje wypociny :-) jaka taka paplanine, poniewaz
    praktycznego
    doswiadczenia nie mam zadnego :-).

    Pzdr
    Darek

  • 19. Data: 2009-06-11 11:09:43
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jaka masz rozpietosc belki? Zdaje sie ze jezeli nie wykonali
    > zebra rozdzielczego prawidlowo, to strop moze sie owiesic na srodku.

    Żebro nie ma wpływu na wytrzymałość / ugięcie stropu. Ma za zadanie
    mniejszyć odcinek swobodny belki w celu zminimalizowania ryzyka pęknięć.
    Tyle tylko, że klawiszowanie w Terivie jest raczej nie do uniknięcia w
    dzisiejszych czasach - ciężki ruch kołowy, zagęszczarka przy robieniu drogi
    itd. Dlatego najlepiej nie przesadzać z żebrami tylko od razu założyć że od
    dołu strop będzie wykończony pływającym rusztem g-k.

  • 20. Data: 2009-06-11 13:13:32
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Darek" <d...@o...pl> wrote in message news:h0qmpk$oso$1@news.onet.pl...

    > Moze mozna wstawic jakis podciag z 2-teownika, pod stropem w miejscu żebra
    > rozdzielczego, zanim zdejmiesz steple.

    Ja bym nie zapłacił. Akurat beton na fundament i strop powinna zamawiac
    ekipa i przedstawić papiery na niego, że jest dobry natomiast płatność po.
    Inaczej szybko skuć albo rozwalic koparką.
    To jest kryminał, a nie wykonwanie usługi budowlanej.
    Ani ten twój kierownik sie nie znał ani ekipa. Oddałeś sie w rece oszustów,
    a nie budowlańsców.
    Co do HEB-a czy 2T wszystko fajnie ale nie bedzie go na czym oprzeć, bo pod
    spodem nie ma poduszek. Trzeba by wylac słupy i na nich HEB albo dziura w
    stropie zaszalowac belkę od dołu i wlać od góry. Trzeba to przeliczyć jakby
    była osobna belka i przyjąć, że strop wisi swobodnie, bo tam nie ma
    interakcji żebra z konstrukcją i ciągłości stropu.
    Wtopa.