  • 1. Data: 2009-06-10 07:37:15
    Temat: Kostka brukowa w garażu ?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam

    wybudowałem garaż obok domu w projekcie mam jeszcze wylewkę (jest płyta
    betonowa).
    Zastanawiam się jednak czy nie lepiej bedzie podczas układania kostki na
    podjezdzie "wjechać" z tą kostką do środka garażu?

    nie bede musiał robić wylewki, potem układać jakiś płytek czy malować
    betonu farbą w stylu betondur itp.

    co myślicie o takim rozwiązaniu ?

    michal

  • 2. Data: 2009-06-10 07:55:20
    Temat: Re: Kostka brukowa w garażu ?
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 10 Cze, 09:37, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > podjezdzie "wjechać" z tą kostką do środka garażu?
    >
    > nie bede musiał robić wylewki, potem układać jakiś płytek czy malować

    Wydaje mi się że może byćza sucho i się nie zagęści.
    No i ten piach pomiędzy kostkami może być upierdliwy.

    Mat

  • 3. Data: 2009-06-10 08:28:51
    Od: QbaB <Q...@g...com>

> [...]
    > podjezdzie "wjechać" z tą kostką do środka garażu?
    >
    > nie bede musiał robić wylewki, potem układać jakiś płytek czy malować

    Moim zdaniem bardzo dobre rozwiązanie (pod warunkiem ze nie chcesz
    izolować od podłoża) jednak nie układaj kostki bezpośrednio na płycie
    a daj warstwę piasku.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-06-10 09:03:08
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Moim zdaniem bardzo dobre rozwiązanie

    Zgadzam się

    > (pod warunkiem ze nie chcesz
    izolować od podłoża) jednak nie układaj kostki bezpośrednio na płycie
    a daj warstwę piasku.

    Jakiej płycie? Suchy beton, żwir i kostka. Będzie OK.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2009-06-10 09:36:01
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

> [...]
    > podjezdzie "wjechać" z tą kostką do środka garażu?
    >
    > nie bede musiał robić wylewki, potem układać jakiś płytek czy malować

    Witaj
    Rozwiązanie jak najbardziej do realizacji, ale odradzam osadzanie
    kostki niezwiązanej z podłożem, a tym bardziej zasypanej piachem czy
    miałem bazaltowy,/granitowym.
    Przy takim rozwiązaniu po pewnym czasie masz w garażu syf którego nie
    usuniesz - zamiatając czy zmywając brud nanoszony przez auto wymiatasz
    spoiny kostki, a po roku miedzy kostkami masz już błoto, a kostki
    "latają". Zeby zapobiec osiadaniu kostki musisz naprawę dobrze
    przygotować podłoże (kilka warstw zagęszczonego kilńca). Pamiętaj, że
    podsypka z piachu ułatwia przesiąkanie wody do góry.
    Przy układaniu kostki wewnątrz bez wylewki betonowej zastosowałbym
    dosyć popularny na zachodzie system wodoprzepuszczalny - tzn na
    warstwie klińca (mniejszą niż w j.w) kładziesz zaprawę tzw drenażowa
    (ok 5 cm), która przepuszcza wodę w dół ale zapobiega jej podciaganiu
    w góre, na to kostką (betonowa, klinkierowa czy kamienna) związana
    spoiną która przepuszcza wodę. IMO takie rozwiązanie daje Ci dobre,
    zespojone podłoże, masz czysto (możesz zamiatać, zmywać) itp. Nie
    rosną żadne mchy, glony itp.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 6. Data: 2009-06-10 11:18:54
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > podjezdzie "wjechać" z tą kostką do środka garażu?
    >
    > nie bede musiał robić wylewki, potem układać jakiś płytek czy malować

    Wylewka + malowanie chyba będzie tańsze i łatwiejsze w utrzymaniu
    czystości...

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2009-06-10 11:56:22
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 10 Cze, 13:18, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]

    No i to rozwiązanie "ukradnie" kilka centymetrów z otworu drzwi.

    Mat

  • 8. Data: 2009-06-10 14:06:52
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > podjezdzie "wjechać" z tą kostką do środka garażu?
    >
    > nie bede musiał robić wylewki, potem układać jakiś płytek czy malować

    Ja bym niczego takiego nie kombinowal.
    Po pierwsze kostka jest drozsza od betonu a po drugie to jak Ktos madry juz
    Ci napisal, zawsze bedziesz mial w tym garazu gnoj.
    Wykonaj normalna plyte zelbetowa o grubosci 10-12 cm, zbrojana siatka,
    zatarta, rowniutka jak lusterko i Ty i twoje wnuki beda Cie za to chwalic.
    Z tym, ze wykonaj ja po "mojemu" czyli tak jak tu w Hameryce to widze i to
    sie sprawdza.
    Jako podloze tej plyty zastosuj rownoziarnisty material, w pojeciu mechaniki
    gruntow, zwir czy tluczen, o jednakowych ziarnach powiedzmy 10 czy 20 mm.
    Minimalna grubosc tej podsypki 20 cm. Ten material nalezy uklepac lekkim
    ubijakiem recznym (on sie zageszczac nie daje) i bezposrednio na nim lub
    przykrytym folia, wylac plyte o grubosci 12-15 cm dbajac o to by jej zbrojenie
    bylo w srodku grubosci plyty.
    Taki sposob zapewnia to co jest najwazniejsze - izolacje termiczna od dolu.
    Taka plyta nie bedzie latem sie pocic a zima mroz jej nie wysadzi i przy
    drzwiach nie speka.
    Pzdr.

  • 9. Data: 2009-06-10 14:53:35
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Usrobo pisze:

    > Zastanawiam się jednak czy nie lepiej bedzie podczas układania kostki na
    > podjezdzie "wjechać" z tą kostką do środka garażu?

    Nie polecam - szybko zrobi się syf którego nie usuniesz, wystarczy
    jedna zima. Ja u siebie położyłem gres i nawet z niego czasem trudno
    usunąć syf jaki zostaje po wyschniętym błocie pośniegowym. Domyślam się
    że kostkę brukową będzie utrzymać w czystości nieco trudniej... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2009-06-10 15:25:47
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    Tornad pisze:

> [...]
    > Taka plyta nie bedzie latem sie pocic a zima mroz jej nie wysadzi i przy

    dzieki za info

    ale wszystkie odpowiedzi dotycza sytuacji w której nie ma nic pod spodem

    ja mam juz wylaną płytę betonowa zazbrojona siatka, ale powinna na tym
    byc jeszcze wylewka 4-5cm - tak mam odwodnienie przygotowane.

    wymyslilem wiec ze zamiast robić wylwkę i potem płytki poloze na suchej
    1cm zaprawie kostkę betonowa.

    michal