  • 1. Data: 2009-06-10 15:14:37
    Temat: Cena robocizny za fundament
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Fachmajster przymierza się do wyceny robocizny za fundament - po
    pierwszych przymiarkach wycenił mi, ale jak sobie wszystko wyjaśniliśmy,
    to on chciał wykopać fundament od poziomu gruntu do głębokości ław,
    wrzucić tam zbrojenie i to zalać betonem, a to, co ponad grunt chciał
    zaszalować - spadek ok 80 cm na całym domu.

    W końcu, kiedy się dogadaliśmy, że mi nie o coś takiego chodzi, on musi
    sobie jeszcze raz to wycenić i teraz...

    Fundamentu będzie ok 80 mb, ława 50 cm szeroka, zagłębiona 120 cm pod
    poziomem gruntu, ale tam gdzie spada teren wysokość ściany fundamentowej
    będzie maks ok 220 cm. Ściana fund lana o szer 25 cm i będzie jej ze 130
    m2 - to trzeba wyszalować.
    Potem trzeba budynek zdrenować i zasypać z zewnątrz jakimś żwirem -
    liczę, że ze sto kubików i wypełnić w środku fundament, bo będzie spory
    wykop - tu może być ze dwieście kubików. To całe zasypywanie będzie
    potem zagęszczane i na to ma być wylany chudziak.
    Rury drenarskiej będzie z pięćdziesiąt mb.

    Teraz moje pytanie:
    Czy jak krzyknie mi za robociznę 10 - 12 tys, to będzie przyzwoita cena?
    Rejon - południowe kresy - nowosądecczyzna.

    w wersji z fundamentami lanymi w grunt wyliczył robotę na 7,5 tys.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-06-10 21:20:41
    Temat: Re: Cena robocizny za fundament
    Od: "Mariusz" <m...@b...net>

    > Teraz moje pytanie:
    > Czy jak krzyknie mi za robociznę 10 - 12 tys, to będzie przyzwoita cena?
    > Rejon - południowe kresy - nowosądecczyzna.

    No to bym się zgodził bez dodatkowych pytań.

    --
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-06-11 09:21:45
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Tak z ciekawosci pytam ile materialy beda cie kosztowaly.
    Mam podobna powierzchnie fundamentow i nigdy nie liczylem kosztow
    oddzielnie a moze okazac sie to przydatne.
    I jeszcze jedno podajesz ilosc piachu do srodka 200 kubikow ile to
    jest wywrotek?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2009-06-11 09:37:24
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Cze, 11:21, Dy <d...@m...com.pl> wrote:
> [...]
    > oddzielnie a moze okazac sie to przydatne.
    > I jeszcze jedno podajesz ilosc piachu do srodka 200 kubikow ile to

    Kubik piasku wazy ok 1,6t, czyli 200m3 = 320t. Mala wywrota to ok 15t,
    czyli to jest ok. 21 wywrotek lub ~12-13 "wanien" (po 25t).

    Proponuje autorowi zastanowic sie, czy nie warto w tym wypadku zrobic
    sobie piwnicy, zamiast zasypywac 2,2m sciane fundamentowa
    piaskiem ?? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-06-11 09:39:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Cze, 17:14, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Potem trzeba budynek zdrenować i zasypać z zewnątrz jakimś żwirem -
    [...]

    Ale rozumiem, ze sama lawa bedzie na jednym poziomie == nie bedziesz
    mial lawy schodkowej ? Przy takiej lawie jest dosc klopotliwe ulozenie
    drenazu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-06-11 11:27:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > Rejon - południowe kresy - nowosądecczyzna.
    >
    > w wersji z fundamentami lanymi w grunt wyliczył robotę na 7,5 tys.

    7,5 tys to mu daj ale za fundament + 1 kondygnacja. 7,5tyys za robocizne
    fundamentu to duzo za dużo.

    Kris

  • 7. Data: 2009-06-11 11:28:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    p.googlegroups.com...
> [...]

    >Proponuje autorowi zastanowic sie, czy nie warto w tym wypadku zrobic
    >sobie piwnicy, zamiast zasypywac 2,2m sciane fundamentowa
    .

    Racja. Za równowartosc ceny piasku ma prawie strop. A piwnica rzecz
    przydatna bardzo.

    Kris

  • 8. Data: 2009-06-11 15:04:18
    Od: "Mariusz" <m...@b...net>

    > 7,5 tys to mu daj ale za fundament + 1 kondygnacja. 7,5tyys za robocizne
    > fundamentu to duzo za dużo.

    To cena ekipy :Czesiek and syn", normalna ekipa za tyle tego nie zrobi bo
    żeby porządnie to zrobić z wykopaniem, murowaniem i zasypaniem, ubijaniem
    itp to jednak sporo dłubania. Nie da się za 15 tys zrobić SSO (chyba, że
    harazu). Na mój dom 238 m2 podłogi (w tym 35 m2 piwnicy, półpietra - 5
    poziomów łącznie) najtaniej znalazłem za 43 tys robociznę i uwazam to za
    cenę OK. Miałem oferty też na 80 tys.

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-06-11 15:55:09
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > 7,5 tys to mu daj ale za fundament + 1 kondygnacja. 7,5tyys za robocizne
    > fundamentu to duzo za dużo.

    I to pod warunkiem, że zbrojenie zrobi jak należy, narożniki szczególnie,
    bez naprężeń i zawibruje. I nie będzie rys i widocznych śladów gdzie lecą
    pręty. Inaczej kopa mu w dupę, zero zapłaty.

  • 10. Data: 2009-06-11 17:57:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kris pisze:

    > Racja. Za równowartosc ceny piasku ma prawie strop. A piwnica rzecz
    > przydatna bardzo.

    Może i tak, ale mam teren... nieciekawy - teraz przeprowadzam wizje
    lokalne - i bawienie się w piwnice może się skończyć znacznym
    podwyższeniem kosztów wykonania i zafundowaniem sobie sporej ilości
    kłopotów z hydroizolacją... Wolę się w to nie bawić.
    Zresztą ta rzeczona piwnica wypadłaby pod salonem, zatem w niezbyt
    'upatrzonym' miejscu - nie chcę.

    Działka spora, miejsce jest, zatem wybuduje się potem w razie potrzeby
    jakąś budowlę gospodarczą :-)))

    Kierbud mi powiedział, że środek będzie można zasypać gliną z wykopów, a
    jak będzie się słabo nadawała, to można będzie ją mieszać z pospółką,
    zatem te dwieście... to tak na oko, bo tego dokładnie nie liczyłem :-) -
    to już razem z gliną, którą i tak będę miał w sporych ilościach z wykopu.

    pozdrawiam
    robercik-us