    From: "kiki" <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak ocieplic parterowy ? (ściany szczytowe - strop)
    Date: Fri, 30 Apr 2010 09:34:50 +0200

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message
    news:hrdt3u$rbq$1@inews.gazeta.pl...

    Ja ci powiem ty sie nie zastanawiaj. Dach nawet przytwierdź na belkach /
    dźwigarach / słupach żelbetowych, czymkolwiek. Byle było mniej kłopotu z
    mocowaniem go i ociepleniem muru.
    Nie szczyp się betonem. Jak trzeba słup to go daj z betonu. Po prostu daj
    styropian 20cm i będzie bez znaczenia. Reszte wypełnij gazobetonem.
    Nie wiem czy nie lepiej jest zrobić szkielet domu z betonu i wypełnić
    gazobetonem. Całość obkleić styropianem ale nie na placki ! Tylko
    przyklejonym możliwie po całej powierzchni. Żeby nic pod styropian nie
    właziło.
    Zresztą to bez znaczenia czy zrobisz słupy czy oprzesz strop na pustakach.
    Pamietaj tylko o podłogach. 10cm styropianu. Inaczej na boso nie połazisz.
    Najcieplejszą podłogę mam w piwnicy 15cm styro, bo zostało 10-tek i 5-tek i
    z tego tak wyszło. Na parterze mam 8cm na gruncie i nad piwnicą i tamm gdzie
    na gruncie to wyraźnie zimniej.

    Mogę ci zagwarantować, że jak zrobisz to wszystko dobrze to wypalisz połowę
    mniej opału niż ci wyliczą magicy od certyfikatów energetycznych. Inaczej
    przepalisz 2-3x. Ale przepał to nie wszystko. Grzyb jest gorszy, bo nie ma
    co z tym zrobić.