    From: QbaB <Q...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak połączyć nowe szambo ze starym?
    Date: Tue, 28 Jul 2009 00:02:18 -0700 (PDT)

    wiadomoscinews:h4iev5$tgm$1@news.onet.pl...

    > A jaka jest w tym wszystkim idea ? Bo laczenie szamba szczelnego z nieszczelnym
    jest IMHO niezrozumiale. Jesli nie stac cie na ekologie i postanowiles zrobic z
    szamba rozsaczalnik to wystarczy zrobic dziure w tym istniejacym. Jesli chcesz zas
    powiekszyc to istniejace i nadal miec je szczelne to musisz dodac szczelny zbiornik.
    Kregi betonowe takimi nie sa. Ewenutalnie do pierwszej zimy.

    Wyszła by z tego mała oczyszczalnia przydomowa i pomijając jak
    szczelne sa studnie betonowe można zostosować rozwiązania podobne do
    takich oczyszczalni. Wówczas ścieki w drugim szambie będą dużo
    czystsze i może nawet będa się nadawała do rozszączania.
    Czesto kolejne komory przydomowych oczysczalni połączone są trójnikiem
    Y ale odwróconym i postawionym pionowo. Przez górny otwór jest rewizja
    i odpowietrzenie a dolne odgałęzienia sa połączone ze komorami. Gdy w
    pierwszym zbierniku jest wystarczjąco dużo sćieków to przelewają się
    przez trójnik do kolejnej komory, przy czym najgrubsze
    zanieczyszczenia zostaja na dnie pierwszego. Do drugiego przelewa się
    właściwie brudna woda.
    Warunek jest jednak taki że zbiorniki postawisz blisko siebie.
    Pzdr
    QbaB