  • 1. Data: 2022-08-27 10:00:38
    Temat: Jak skutecznie zgłosić awarię sieci energ?
    Od: A S <a...@e...pl>

    Mieszkam na energetycznym zadupiu. Od kilku tygodni codziennie zdażają się
    ułamkosekundowe zaniki prądu, jakby regularniej ok 6 rano i ok 20 wieczorem. Ponieważ
    mam prąd dwutaryfowy, niezauważony reset urządzeń bije po kieszeni. Sąsiedzi
    potwierdzają choć im to nie przeszkadza (któryś musi ponownie włączyć TV). Czasem raz
    na dobę, czasem 2 razy, czasem nie wiadomo ile, ale na oko codziennie.

    Czyli awaria jest dotkliwa dla nielicznych, wielu jej nie zauważy.

    Zgłosiłem na maila podawanego w rachunku, odpisali że przekazują lokalnym, kolejny
    tydzień i nic.

    Ponowiłem to samo, powołując się na wcześniejsze. Czekam.

    Czy nie powinienem dostać jakiegoś numeru zgłoszenia?

    Jak pójść ostro?
    --
    A S

  • 2. Data: 2022-08-27 11:44:22
    Temat: Re: Jak skutecznie zgłosić awarię sieci energ?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-27 o 10:00, A S pisze:
> [...]
    >
    > Ponowiłem to samo, powołując się na wcześniejsze. Czekam.
    >
    > Czy nie powinienem dostać jakiegoś numeru zgłoszenia?

    Napisać pismo i złożyć na dzienniku podawczym u dostawcy z
    potwierdzeniem odbioru.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2022-08-27 12:37:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.08.2022 10:00, A S wrote:
> [...]
    > (któryś musi ponownie włączyć TV). Czasem raz na dobę, czasem 2 razy,
    > czasem nie wiadomo ile, ale na oko codziennie.

    Miałem podobnie przy czym wszystkie zaniki rejestrował UPS. Po dwóch
    latach takich zabaw wydrukowałem listę 124 zaników (w większości między
    <1s a kilka sekund, same awarie spowodowane np. burzą to jedna czy dwie
    w roku się zdarzają, ale to nie ma przez 20min do godziny i po sprawie)
    i zgłosiłem awarię przez portal PGE BOK (województwo łódzkie). O dziwo w
    ciągu dwóch tygodni miałem dwa telefony z pytaniami + raz podjechała
    ekipa (każdy kontakt jakby niezależny, tłumaczyć musiałem każdemu to
    samo); chcieli pomierzyć dom ale pogadaliśmy, wytłumaczyłem że u sąsiada
    to samo; stwierdzić muszę że póki co od kilkunastu miesięcy poza jednym
    planowanym wyłączeniem nic się już takiego nie dzieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2022-08-27 15:02:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 27 August 2022 at 10:00:47 UTC+2, A S wrote:
> [...]
    >
    > Ponowiłem to samo, powołując się na wcześniejsze. Czekam.
    >
    > Czy nie powinienem dostać jakiegoś numeru zgłoszenia?

    przeciążenie transformatora sieciowego
    o 6 rano otwiera się market w okolicy
    a o 20 wieczorem załączają się wszystkie telewizory we wsi.

  • 5. Data: 2022-08-27 20:35:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > to samo; stwierdzić muszę że póki co od kilkunastu miesięcy poza jednym
    > planowanym wyłączeniem nic się już takiego nie dzieje.

    W tauronie dokładnie to samo przez ponad pół roku, dokupiłem upsy do wszystkich
    kompów,
    wysłałem im listę ~25 zaników z ostatniego miesiąca, wspominając że napięcia też
    takie
    sobie ~215 w nocy, 250 w dzień, napięcia zostały jakie były, ale miktrozaniki się
    skończyły po tygodniu

  • 6. Data: 2022-08-28 01:09:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2022 20:35:38 +0200, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    takie
    > sobie ~215 w nocy, 250 w dzień, napięcia zostały jakie były, ale miktrozaniki się

    Tak z ciekawości: czy ktoś wie, skąd się biorą takie mikrozaniki?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-08-28 01:38:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:he4qp4h3paio.b8zrcif8ax6s$.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

    > Tak z ciekawości: czy ktoś wie, skąd się biorą takie mikrozaniki?

    szok, w życiu tego nie miałem
    40 lat Olsztyn
    6 lat Londyn

    wpisujcie miasta

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy

  • 8. Data: 2022-08-28 12:21:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2022 00:38:36 +0100, PiteR napisał(a):

    > in <news:he4qp4h3paio.b8zrcif8ax6s$.dlg@40tude.net>

    > szok, w życiu tego nie miałem
    > 40 lat Olsztyn
    > 6 lat Londyn
    >
    > wpisujcie miasta

    Jesteś pewien, że nie miałeś?
    Gdyby nie UPS-y i przygasanie żarówek, też żyłbym w nieświadomości.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-08-28 18:25:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 28 sierpnia 2022 o 12:21:22 UTC+2 Adam napisał(a):

    > Jesteś pewien, że nie miałeś?
    > Gdyby nie UPS-y i przygasanie żarówek, też żyłbym w nieświadomości.

    Nie mam/ nie używam ups-ow więc póki co problem dla mnie nie istnieje

    Mam że dwa zegarki i trzeci w piekarniku które resetują się po zaniku napięcia.
    Nie resetowawaly się od dawna pomijając sytuację że sam zasilanie odłączyłem bo coś
    tam grzebałem.
    Więc u mnie problemu nie ma(a jak jest to użytkowo niezauważalny).

  • 10. Data: 2022-08-29 07:43:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.08.2022 18:25, Kris wrote:
    > Nie mam/ nie używam ups-ow więc póki co problem dla mnie nie istnieje

    UPS zasadniczo wyłapie więcej, bo zazwyczaj jest bardziej
    czuły/ustawiony na reagowanie przy mniejszych wahaniach napięcia niż da
    się zauważyć np. na oświetleniu (zasilacz impulsowy trochę wyciągnie
    zanim przygaśnie LED).

    Potrafiłem usłyszeć w trakcie pracy PC (gdy akurat stałem w kotłowni),
    jak sprężarka dziwnie pracowała "jak falujący silnik w samochodzie", a w
    domu na urządzeniach nic nie było widać.

    > Mam że dwa zegarki i trzeci w piekarniku które resetują się po zaniku napięcia.

    Zegarek w piekarniku...chyba najczulszy element elektroniczny u mnie w
    domu. Zdarzało się że pralka działa, telewizor działa, nawet światło nie
    przygasło, a piekarnik (nie używany) nagle wydał dźwięk który wydaje po
    włączeniu zasilania i zegarek się zresetował ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz