  • Data: 2009-11-03 08:05:10
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6a0c48d8-33ca-4555-8cdc-da03368d3189@a21g2000yq
    c.googlegroups.com...
    On 2 Lis, 20:48, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Pompa ciepła ze sprężarką o mocy 2kW odda średnio 5kW

    >no nie żartuj, to jakies absolutne minimum
    >nie slyszałeś o innych dolnych źródłach?
    >COP 2.5 to rzeczywiście może się nie opłacać

    Średnio oznacza nie maksymalnie ciagle. Gdyby nawet to było COP 5 to nadal
    inwestycja w PC nie zwróci się za życia moich wnuków.

    1. Pompa ciepła nie zagrzeje ci wody w zbiorniku do 40-50C. Uzyskasz może 30C
    ale napewno nie przy COP5 lecz sporo mniej.
    2. Gdybyś chciał wstępnie tylko zagrzać zbiornik z wodą za pomoca PC to i tak
    resztę do wymaganej temperatury dogrzejesz drogim prądem.
    3. PC do grzania centralnego nadaje się tylko do podłogówki. Zapomnij o
    grzejnikach.
    4. PC do ogrzewania i wody musi byc przewymiarowana i to bardzo. Inaczej w zimie
    bedziesz albo miał zimno w domu bo PC będzie zajęta podgrzewaniem wstępnym wody
    albo gdy okaze się że potrzebujesz już ciepłą wodę włączysz grzałki elektryczne
    żeby dupcia nie zmarzła.
    5. Przewymiarowana PC to w przypadku ogrzewania niepotrzebnie duży silnik, duża
    pompa, mniejsza sprawność. Napewno nie COP 5 ale może 2,5-3.
    6. Przewymiarowana PC to nie wystarczający teoretycznie u mnie silnik 2kW ale
    silnik 4-6kW.
    5. PC jest dość głośna. W małym budynku w nocy to słychać.

    >ale bajer polega na tym, ze dzialka z gazem jest droższa i wtedy nie
    >dziwota, ze warto sie podlaczyc chocby i na 10lat

    Ja z sąsiadem za podłaczenie gazu zapłaciliśmy po około 2700zł kazdy. Gaz
    ciągnięty najpierw był do sasiada prawie 600m a od niego 60m do mnie.

    >natomiast nie ma dzis strachu kupowac dzialki bez gazu i za
    >zaoszczedzone inwestowac w PC

    Zaoszczędziłbym więc 2700zł plus koszt wykonania instalacji gazowej w domu 900zł
    z projektem. Ceny z 2006r.

    >a najwiekszy hit to działka wogole bez mediow, o! wtedy masz
    >odpowiedni budzet na rozne wynalazki :-)

    Naprawdę nie ma innych działek ?

    Marek