  • 1. Data: 2009-11-02 18:51:42
    Temat: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm>

    Witam
    Już prawie zdecydowałem się na kocioł na paliwa stałe ale doszły do mnie
    niepokojące sygnały o uciążliwej eksploatacji.
    Kiedyś zastanawiałem się nad pompą ciepła ale oferty jakie otrzymałem
    oscylowały w okolicach 70 tyś (domek 160 m2 użytkowej ok 700 m3).
    Ze względu na tak wysoką cenę zarzuciłem temat ale ostatnio ktoś mi
    powiedział, że to aż tak drogo nie wyjdzie.
    I teraz nie wiem co mysleć - oferty na odwierty zaczynają się od 60 pln za
    metr, ceny pomp ok 20 tyś - "zgrubnie" licząc powinienem się zmieścić w 40
    tysiącach.
    Licząc, że za kocioł musiałbym dać 10 tyś to może przełknąłbym te 30 tyś za
    święty spokój (ale już nie 60).
    Doradźcie - mam drążyć temat czy to jednak wyjdzie te 70 tysięcy ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-02 19:25:07
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 19:51, "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm> wrote:
    [...]
    > oscylowały w okolicach 70 tyś (domek 160 m2 użytkowej ok 700 m3).

    Zalezy jak ocieplony ale trzebaby liczyc 9-12kW jak standard.

> [...]
    > powiedział, że to aż tak drogo nie wyjdzie.
    > I teraz nie wiem co mysleć - oferty na odwierty zaczynają się od 60 pln za

    To jest b. dobra cena - rozumiem ze nie masz dzialki na kolektor
    poziomy? Potrzebowalbys dla 9-12kW te ok 5 tys m2 "wolnego" ale
    zszedlbys wtedy z cena kolektora do ok 7k pln :)

    > ceny pomp ok 20 tyś - "zgrubnie" licząc powinienem się zmieścić w 40

    Pompa Ecopower PPC 9kW ok 17k. Z wszystkim - naczynia wzbiorcze, pompy
    obiegowe dolnego/gornego zrodla, zawory bezpieczenstwa etc. Podzespoly
    z gornej polki, uzywane w pompach za 40k pln.

    Draz draz, czemu nie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-11-02 19:27:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Patchus pisze:

    > Doradźcie - mam drążyć temat czy to jednak wyjdzie te 70 tysięcy ?

    Może aż 70 nie wyjdzie, ale kiedyś czytałem jakie są koszty użytkowania
    pc i okazuje się, że jest ona zasilana na prąd i z 1 kWh energii
    włożonej, uzyskujesz 3 do 4 kWh energii otrzymanej. Przy porównaniach
    cen ciepła z prądu z cenami ciepła z paliw stałych okazało się, że
    paliwa stałę są właśnie te cztery razy tańsze w eksploatacji od prądu
    jako nośnik energii do uzyskiwania ciepła. Rachunek zatem prosty :-),

    Ale Ty nie tyle o rachunku, co o wygodzie... Tu bym obstawał za tym, że
    nowoczesny kocioł na paliwa stałe nie jest wcale aż taki upierdliwy w
    obsłudze i sam zamierzam taki sobie właśnie sprawić - dom 138,5 m2,
    kubatura też coś ponad 700 m3. Gazu nie ma i nie będzie, ale też bym się
    gruuubo zastanawiał nawet gdyby był, bo nie wiadomo co jeszcze ruskim
    strzeli do łba :-))). Pc uznałem za nieopłacalne przedsięwzięcie tak pod
    względem finansowym, jaki i funkcjonalnym - nie jest jeszcze na tyle
    sprawdzona, żeby się w nią pchać bezkrytycznie...

    Acha... spotkałem się też z doniesieniami, że w małych obiektach nie
    jest aż tak opłacalna, jak w dużych.

    pozdr.
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-11-02 19:30:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 20:27, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Pc uzna em za nieop acalne przedsi wzi cie tak pod
    > wzgl dem finansowym, jaki i funkcjonalnym - nie jest jeszcze na tyle
    > sprawdzona, eby si w ni pcha bezkrytycznie...

    Ha, ha, sprawdz od kiedy uzywa sie w swiecie pomp ciepla zeby wyciagac
    takie dziwne wnioski! :)

    Dla porownania - kociol na ekogroszek ktory chcesz kupic istnieje
    krocej wiec to o nim powinienes mowic, ze nie jest na tyle
    sprawdzony... ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-11-02 19:36:07
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z ta pompa ciepla
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    k.googlegroups.com...

    > Ha, ha, sprawdz od kiedy uzywa sie w swiecie pomp ciepla zeby wyciagac
    > takie dziwne wnioski! :)

    Znasz instalatorow dajacych gwarancje na ilosc wyciaganej energii?

    > Dla porownania - kociol na ekogroszek ktory chcesz kupic istnieje
    > krocej wiec to o nim powinienes mowic, ze nie jest na tyle
    > sprawdzony... ;)

    Ale to jest kociol.

  • 6. Data: 2009-11-02 19:44:49
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 20:36, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Znasz instalatorow dajacych gwarancje na ilosc wyciaganej energii?

    Tak, znam.

    Tyle juz jest w kraju zainstalowanych pomp ciepla i jakos nie slychac
    o problemach z ich eksploatacja. Wiem wiem - kiki zaraz sie wtraci i
    pokaze fotki swoich sasiadow z duzymi miesniami od rabania drewna,
    "standardowych uzytkownikow pomp ciepla" he he ale jakos poza nim nikt
    inny nie narzeka :) Nie ma watkow tutaj, nie ma watkow na roznych
    forach. Narzekaja i marudza TYLKO Ci, co pompy nie maja.

    Najstarsza uruchomiona instalacje jaka widzialem i macalem byla z roku
    '97 czyli ma juz 12 lat. Dziala na pompie HIBERNATUS - to byly ich
    pierwsze wyroby, zdaloby sie wiec ze niedoskonale i zawodne. A pompa
    chodzi dwunasty rok bez ANI JEDNEJ awarii i nie ma drugiego zrodla
    ciepla w tym domu - zreszta nikt nie mialby czasu rabac drewna i
    przykladac do kominka bo wtedy wlasciciel byl poslem w sejmie i te
    pare lat tylko zona domek zamieszkiwala :) Wiec.. Jak ktos zacznie
    dalej ruszac temat awaryjnosci, gwarancji na ilosc ciepla i rzekomych
    wiecznych problemow z pompa to odpuszczam temat. Bede milczal jak
    grob, inaczej wywiaze sie znowu bezsensowna dyskusja przeciwnikow
    pompy ktorzy pompy na oczy nie widzieli z reszta swiata ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-11-02 19:48:15
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > święty spokój (ale już nie 60).
    > Doradźcie - mam drążyć temat czy to jednak wyjdzie te 70 tysięcy ?

    Daj sobie z tym spokój. Masz dom o powierzchni o 10m większej niż mój.
    Kiedyś przez kilka wieczorów przysiadłem i w excellu ładnie sobie wszystko
    wypunktowałem i wyceniłem.
    Na dzień dzisiejszy mój dom jest domem w miarę ciepłym. Okna K1.0 wełna
    supermata 0,33 pustak 30cm+ 12cm styropianu.
    Balkony ocieplanie z dołu z góry i z boku. Fundament ocieplany 5cm. Pod
    chudziakiem grunt rodzimy gliniasty wybrany na 60-80cm i zastąpiony pospółą.
    Wszystko oddrenowane wokół domu. Wełna jak i całe poddasze robiłem "sam tymi
    rencami" I dokładnie wiem że zrobione jest tak jak w książkach piszą bo
    oglądałem przez kilka dni podczas styczniowych mrozów kamera termowizyjną.
    Na gaz wydaję z grzaniem wody jakies 2000zł rocznie (ceny rosną). W zasadzie
    wydawałem bo od sierpnia poprzedniego roku wodę grzeją kolektory słoneczne.
    Zerknałem na zuzycie wody, czas pracy kotła w trybie CO i CWU, pomyślałem,
    policzyłem.
    Pierwsze 3 zimy jakie miałem okazję przemieszkać wydają się być takie sobie, nie
    ostre nie łagodne. Wyszło mi że na 1m2 powierzchni domu potrzebuję nieco ponad
    70kWh rocznie. Poniżej 70 kWh to domy energooszczędne. Mój dom potrzebuje więc
    przez 6 miesięcy zimowych około 1500kWh miesięcznie a na dobę 48kWh. Kocioł
    obecnie ustawiony jest na moc16kW ale taką mocą grzeje naprawdę sporadycznie -
    płomień jest modulowany i grzanie jest rozciągnięte w czasie. Wychodzi więc że
    dziennie piec gazowy grzeje pełne 3 godziny z maksymalną mocą 16kW.
    Pompa ciepła ze sprężarką o mocy 2kW odda średnio 5kW. Musi więc pracować
    ponad 3 razy dłużej niż kocioł gazowy aby oddać tyle samo energii (48kWh) do
    budynku na dobę. Wychodzi że pompa musi pracować ponad 9 godzin dziennie.
    Silnik sprężarki 2kW w ciągu 9 godzin zeżre 18kWh prądu!. Za prąd do sprężarki
    zaplaciłbym więc około 10zł na dzień.
    Kocioł gazowy w ciągu 3 godzin pracy dziennie zużyje około 5m3 gazu GZ50 za
    który zapłacimy niecałe 9 zł !
    Na gazie Jest taniej! Taniej bo prąd jest bardzo drogi. Po prostu w ocieplonym
    domu CP nie opłaca się!
    A gdzie koszt inwestycji?
    O wiele lepiej zastosować rekuperatory niż pompę ciepła. Nakład inwestycyjny
    kilka razy mniejszy i oszczędności prawdziwe a nie jak w reklamach.

    Marek

  • 8. Data: 2009-11-02 19:53:24
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 20:48, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Na gazie Jest taniej!

    Nie kazdy ma gaz, ktos kto rozwaza alternatywe piec na wegiel VS PC
    prawdopodobnie nie ma dostepu do gazu. Ja nie mam i miec nie bede.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-11-02 20:21:49
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    c.googlegroups.com...

    > Nie kazdy ma gaz, ktos kto rozwaza alternatywe piec na wegiel VS PC
    > prawdopodobnie nie ma dostepu do gazu. Ja nie mam i miec nie bede.
    > pozdr.

    A gaz z butli A olej opałowy? Gdybyś nawet wydał tylko 20 tys zł na PC. Policz
    koszty inwestycyjne. W małym domku Nigdy się nie zwraca.
    Gaz z butli wyjdzie niewiele drożej niż ziemny a wygoda stosowania taka sama.

    Marek

  • 10. Data: 2009-11-02 20:29:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 21:21, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Gaz z butli wyjdzie niewiele drożej niż ziemny a wygoda stosowania taka sama.

    Gaz z butli niewiele drozej niz ziemny ????? Wedlug mojej wiedzy
    dokladnie dwa razy drozej. Gaz z butli jest zarypiscie drogi, a trzeba
    jeszcez doliczyc dzierzawe zbiornika :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.