  • 11. Data: 2009-11-02 20:40:57
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z ta pompa ciepla
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:c53651d3-fba8-41d9-b584-20ab08d4290b@j24g2000yq
    a.googlegroups.com...

    > Tak, znam.

    A ja nie.

  • 12. Data: 2009-11-02 20:51:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 21:40, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > A ja nie.

    Swiat jest duzy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2009-11-02 21:06:57
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    h.googlegroups.com...
    On 2 Lis, 19:51, "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm> wrote:
    [...]

    >To jest b. dobra cena - rozumiem ze nie masz dzialki na kolektor
    >poziomy? Potrzebowalbys dla 9-12kW te ok 5 tys m2 "wolnego" ale
    >zszedlbys wtedy z cena kolektora do ok 7k pln :)

    Jak to wyliczyłeś ? Ja wyczytałęm ze wydajnosci są na poziomie 10-40W z m2
    to nawet najbardziej pesymistycznie to 1200m2

    Natomiast przerzucenie takiej ilości ziemi (ok 1800m3 też tanie nie będzie)

  • 14. Data: 2009-11-02 21:23:44
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 22:06, "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>
    wrote:

    > Jak to wyliczyłeś ? Ja wyczytałęm ze wydajnosci są na poziomie 10-40W z m2
    > to nawet najbardziej pesymistycznie to 1200m2

    500m2 * 25W = 12kW

    1200m2 to przy zalozeniu 10W / m2 czyli przy suchym piasku. Jak sie
    taki zdarzy to oczywiscie nie ma sensu robic kolektora poziomego.. Ale
    przynajmniej w moim rejonie malo kto buduje sie na piaskowni ;-)

    > Natomiast przerzucenie takiej ilości ziemi (ok 1800m3 też tanie nie będzie)

    Daj mi ~7-8 tys pln i udostepnij swoja dzialke, jak jestes z gornego
    slaska to dam Ci za to dwie rurki "zasilanie" i "powrot", wprowadzone
    do domu, wypelnione glikolem w 7 dni - ja pisze o normalnej ofercie
    handlowej a nie wymyslam to z glowy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-11-02 21:24:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wrote:

    > Jak to wyliczyłeś ? Ja wyczytałęm ze wydajnosci są na poziomie 10-40W z m2
    > to nawet najbardziej pesymistycznie to 1200m2

    Aaa czekaj czekaj, zas walnalem babola w zerach i sie dziwie, ze sie
    dziwisz;)
    Oczywiscie ze mialo byc 500m2 ! :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2009-11-02 22:48:32
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 2 Lis, 20:48, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >     Pompa ciepła ze sprężarką o mocy 2kW odda średnio 5kW

    no nie żartuj, to jakies absolutne minimum
    nie slyszałeś o innych dolnych źródłach?
    COP 2.5 to rzeczywiście może się nie opłacać

    ale bajer polega na tym, ze dzialka z gazem jest droższa i wtedy nie
    dziwota, ze warto sie podlaczyc chocby i na 10lat

    natomiast nie ma dzis strachu kupowac dzialki bez gazu i za
    zaoszczedzone inwestowac w PC

    a najwiekszy hit to działka wogole bez mediow, o! wtedy masz
    odpowiedni budzet na rozne wynalazki :-)

    z.

  • 17. Data: 2009-11-02 23:38:10
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> napisał(a):

    > ka sama.
    >
    > Gaz z butli niewiele drozej niz ziemny ????? Wedlug mojej wiedzy
    > dokladnie dwa razy drozej. Gaz z butli jest zarypiscie drogi, a trzeba
    > jeszcez doliczyc dzierzawe zbiornika :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Licytacja przebiega wyłacznie miedzy paliwami stałymi, PC, ewentualnie
    tylko gazem ziemnym. Wszystkie te paliwa tylko rosną w gorę od lat. A czy
    ktoś zauwazył paliwo, które u nas potrafi stanieć?? Dobrze warto się
    przyjrzeć i zacząć liczyć!! No własnie - jest takie, które w koniunktorze
    cen światowych potrafi sporo spaść.W 2008 roku cena oleju oscylowala ponad
    3zł/l i wszyscy krzyczeli, że absolutnie już się nie oplaca. Teraz cena
    spadła od póznego lata nawet do 2,20zł/l i robi się ciekawie.Dla tych co
    się oleju nie pozbyli. A jakież to inne paliwo ma tak znaczne spadki ceny??
    Dostawców jest wielu - ergo - wybór dostawców konkurencyjny, paliwo ze
    wszechmiar wygodne i bezpieczne, duża autonomiczność od ewentualnych
    kłopotów zaopatrzenia, zawirowań( o ile akurat nie widać dna w zbiorniku...)
    Ogrzewam już 15 sezonów i mimo trudnych okresów prognoz, straszenia nas
    wyrównaniem cen z ON jakoś się przetrwało. Budynek 150m 2, dobrze ocieplony
    przy "zdrowych" temperaturach wewnątrz 20- 22oC( w łazienkach)przy średniej
    zimie połyka 1800 - 2100 l opału. To w tegorocznej cenie powinno zamknąć się
    w 4500zł. Piec jest napewno droższy od gazowego, ale bezpieczeństwo
    eksploatacji nie bez znaczenia w kotlowni olejowej - nieporównanie wieksze.
    Pozdrawia~M

  • 18. Data: 2009-11-03 02:14:06
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A gaz z butli A olej opałowy? Gdybyś nawet wydał tylko 20 tys zł na PC.
    > Policz koszty inwestycyjne. W małym domku Nigdy się nie zwraca.
    > Gaz z butli wyjdzie niewiele drożej niż ziemny a wygoda stosowania taka
    > sama.

    Sa jeszcz pompy powietrzne w cenie ok. 20 000zl, calkowicie samodzielne
    urzadzenia. Moim zdaniem ciekawa alternatywa dla nieposiadajacych gazu i
    chcacych miec wlasciwy komfort.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-11-03 02:18:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    a najwiekszy hit to działka wogole bez mediow, o! wtedy masz
    odpowiedni budzet na rozne wynalazki :-)

    Ta jasne. Sam taka mialem. Te wynalazki to oby 10 000zl za przylacza samego
    pradu wody i kanalizacji, a z tym nie podskoczysz.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-11-03 07:33:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    c.googlegroups.com...
> [...]

    >dokladnie dwa razy drozej. Gaz z butli jest zarypiscie drogi, a trzeba
    j>eszcez doliczyc dzierzawe zbiornika :)

    GZ 50 50zł/1GJ, LPG 93zł/1GJ, prąd 150zł/1GJ
    Gaz z butli nadal jest tańszy od prądu.
    Porównywalnie do gazu z butli wychodzi olej opałowy.
    Co jak co ale PC w stosunku do wszystkich tych trzech nośników odpada.

    Marek