  • 1. Data: 2009-11-02 18:26:41
    Temat: Re:Rozgrzalem podlogowke - PC
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:108724c7-7aff-4eb9-847e-c6289131b2ee@g23g2000yq
    h.googlegroups.com...
    On 27 Paź, 00:27, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    >Nie! Im wyzej grzejesz, tym COP pompy dosc drastycznie spada - to
    >wlasnie cala trudnosc sterowania pompa ciepla :) Po co grzac caly czas
    >do np. 40-tu stopni, jezeli na zewnatrz jest na tyle cieplo, ze
    >spokojnie wystarczy grzac do 30-tu ?

    A nastepnego dnia po prostu nie nagrzejesz wcale, lub znacznie mnie bo
    cieplo nie bedzie z buforu wykorzystane i bilans sie zamknie. Na lato masz
    jeszcze CWU i pompa moze pracowac raz na tydzien. A jak dzien wczesniej
    nagrzejesz za malo i przyjda wieksze mrozy to moze okazac sie, ze bedziesz
    musial pompe wlaczyn w ciagu dnia.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-11-04 23:07:07
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 02 Nov 2009 19:26:41 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > A nastepnego dnia po prostu nie nagrzejesz wcale, lub znacznie mnie bo
    > cieplo nie bedzie z buforu wykorzystane i bilans sie zamknie.
    Ale to Ci w zaden sposob COP nie poprawi. Stalo sie, grzales wyzej zrodlo
    gorne, wyprodukowales wiecej entropii i tej zbrodni juz nic nie zatrze,
    jej echa beza obciazac Wszechswiat az do jego konca jaki by nie byl.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2009-11-05 00:56:34
    Temat: Re: Re:Rozgrzalem podlogowke - PC
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale to Ci w zaden sposob COP nie poprawi.

    No nie poprawi, a jak bedzie grzal bufor pogodowo w odstepach 12 godzinnych
    to ma sens?
    Kiedy nagrzeje malo bo pogoda byla dobra to nie znaczy, ze do nastepnego
    grzania sie utrzyma i COP moze wyjsc jeszcze bardziej zbrodniczy. Gdyby to
    jakos usrednic doswiadczalnie to moze bylo by lepiej. Tu nie ma idealnych
    rozwiazan tylko same kompromisy, ale sens bufora jak sama nazwa wskazuje
    jest chyba taki zeby tego ciepla w zapasie jednak bylo wiecej.

    Pozdro.. TK