  • 1. Data: 2009-11-02 09:26:55
    Temat: Wełan mineralna - pytanie laika
    Od: "Mały" <n...@w...pl>

    Witam
    Sytuacja
    Dom 3 pietra i poddasze.Mam zagospodarowane poddasze na sypialnie (2
    sypialnie).
    Ściany z KG, najpierw z 50cm pionowej scianki, potem skosy.
    Pieto niżej kuchnia, łazienka, salon itp.

    Jak sie wprowadziłem, to podczas okresu grzewczego w sypialniach bylo
    cieplej niz w salonie, grzejniki musialem miec przykrecone. Niestety z roku
    na rok mam w sypialniach coraz chłodniej w stosunku do salonu.
    Teraz pytanie, czy wełna mineralna może znikac (moze ja wywiewa)?
    Widzialem, ze podczas budowy zakładali taką zółta, przyjemna w dotyku.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-02 09:36:13
    Temat: Re: Wełna mineralna - pytanie laika
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 02 November 2009 10:26, Ma

  • 3. Data: 2009-11-02 09:45:34
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Mateusz Viste said the following on 02.11.2009 10:36:
    > Niekoniecznie "wywiewia" :)
    > Taka już jest naturalna właściwość wełny mineralnej, że z czasem "osiada".
    > ZTCP po 10 latach wełna traci ok. 50% właściwości izolacyjnych. Jeżeli
    > materiał jest w wilgotnych warunkach, to proces degradacji jest szybszy.

    Ciekawe, ponoc tyczylo sie to starej welny, na grubych, ciezkich
    wloknach. Obecnie produkowana ponoc juz tej wady nie ma.
    Moze pytajacemu wilgotnieje ta welna?
    S.

  • 4. Data: 2009-11-02 11:02:21
    Temat: Re: Wełan mineralna - pytanie laika
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 2 Lis, 10:26, "Mały" <n...@w...pl> wrote:

    > Jak sie wprowadziłem, to podczas okresu grzewczego w sypialniach bylo
    > cieplej niz w salonie, grzejniki musialem miec przykrecone. Niestety z roku
    > na rok mam w sypialniach coraz chłodniej w stosunku do salonu.

    Zasyfiło Ci pewnie grzejniki....
    ;-)

    > Teraz pytanie, czy wełna mineralna może znikac (moze ja wywiewa)?

    Raczej nie.

    > Widzialem, ze podczas budowy zakładali taką zółta, przyjemna w dotyku.

    Rodzaj nie ma znaczenia. Raczej wilgoć i kurz moze mieć znaczenie. Ale
    ja raczej stawiałbym w tym wypadku na instalacje CO ....

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-11-03 07:24:34
    Od: "Mały" <n...@w...pl>

> [...]

    Rodzaj nie ma znaczenia. Raczej wilgoć i kurz moze mieć znaczenie. Ale
    ja raczej stawiałbym w tym wypadku na instalacje CO ....
    ##################################################

    CO odpada. Pomieszczenia nagrzewaja sie jak dawniej, tyle, ze góra duzo
    szybciej stygnie.
    Czy myszy moga "wyniesc" wełne?
    Jak juz o wełnie mowa, to czy myszy do zamieszkania preferuja jakąś bardziej
    jakaś mniej?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-11-03 12:44:22
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Mały" napisał:
    > Czy myszy moga "wyniesc" wełne? Jak juz o wełnie mowa, to czy myszy
    > do zamieszkania preferuja jakąś bardziej jakaś mniej?

    jeśli była fuszerka i myszy mogły się dostać to pewnie si dostały, zresztą
    nie tylko wyszy mogą ci wełnę powynosić, mrówki a także ine owady podobnie,
    jeśli nie masz dostępu do ocieplenia to radzę obejrzenie ściany kamerką
    termowizyjną, będzie dokładnie woidać jakieś ewentualne kanały czy ubytki:O)

  • 7. Data: 2009-11-03 19:45:55
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:hcpcnm$fcg$2@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > kamerką termowizyjną, będzie dokładnie woidać jakieś ewentualne kanały czy

    Nie myszy ale kuny sa najgorsze.
    Gdy budowałem dom nastraszył mnie znajomy że u niego wprowadziła się kuna i
    narobiła tyle kanałów że trzeba było płyty GK zrywać i wełnę wymieniać.
    U mojego sąsiada zanim jeszcze zamieszkał sam na własne oczy widziałem jak
    kuna wyskoczyła na parapet, z parapetu już było blisko na daszek z niego na
    dach i weszła przez nie zamknięty kanał wentylacyjny w kominie do domu. Gdy
    powiedziałem sąsiadowi przyglądnął się i stwierdził że rzeczywiście są ślady
    i wylazła w domu w z wentylacji łazience na górze. Dobrze że wtedy jeszcze
    nie miał zakrytego całego poddasza płytamii ale sporo wełny musiał i tak
    wymieniać.

    Marek