  • 1. Data: 2009-10-31 20:12:53
    Temat: Zawór i gumowy oring a ciepła/gorąca woda?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Robię właśnie hydraulikę w domu, zakupiłem m.in. zawory odcinające -
    Ferro, w wersji ze śrubunkiem. I o ten śrubunek chciałem spytac -
    jest on uszczelniany gumowym oringiem. Takim na wygląd przynajmniej
    ze zwyczajnej czarnej gumy.
    Pytanie moje: jak te śrubunki będą się sprawdzać na rurach wody
    ciepłej? Za króla ćwieczka i klasycznych grzybkowych baterii było
    wyraźne rozróżnienie: czarne uszczelki do wody zimnej, czerwone
    "tekturowe" - do ciepłej. Potem do tych grzybków weszły uszczelki
    uniwersalne, białe, ale zasada mam wrażenie nie znikła? Co więc z
    tymi zaworami? I jeśli słusznie się obawiam - czym uszczelnia się
    śrubunki itp. w instalacjach wody ciełej? Albo CO?

    J.

  • 2. Data: 2009-10-31 20:26:14
    Temat: Re: Zawór i gumowy oring a ciepła/gorąca woda?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jarek P. napisal:
    > tymi zaworami? I jeśli słusznie się obawiam - czym uszczelnia się
    > śrubunki itp. w instalacjach wody ciełej? Albo CO?

    Pakuly+smar albo teflon. U siebie robilem na teflonie,
    ale bylo to dosc upierdliwe, bo nie mozna bylo cofnac.
    Zaczynalo wtedy ciec.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-31 21:00:24
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Pakuly+smar albo teflon. U siebie robilem na teflonie,
    > ale bylo to dosc upierdliwe, bo nie mozna bylo cofnac.
    > Zaczynalo wtedy ciec.
    > --

    Zapewne pomyliłeś śrubunek z gwintem :). A co do pytania o śrubunki z oringiem, cytat
    z Valvexa:

    "zastosowanie do w/w instalacji złączek z uszczelnieniem typu ,,OR", które ze względu
    na materiał uszczelki (NBR) ograniczają parametry pracy instalacji do: ciśnienie max
    1 MPa, temperatura do 100°C"

  • 4. Data: 2009-10-31 21:20:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 31 Paź, 21:26, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Pakuly+smar albo teflon. U siebie robilem na teflonie,

    Jeśli zdołasz skutecznie uszczelnić tego typu śrubunek pakułami albo
    teflonem, to chyba będę bił pokłony :-)

    J.