  • 1. Data: 2009-10-31 15:00:16
    Temat: Czy moge lac teraz lawy?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam
    Chciałbym teraz zaczac budowe malego wolnostojącego garazu (25m2).
    Jak sie jednak maja obecne temp. (szczegolnie nocne -2 do -5)
    do wwylewania ław itp ?
    Czy to nie zaskutkuje jakimis pęknięciami w przyszłości?

    Th in A

  • 2. Data: 2009-10-31 18:11:54
    Temat: Re: Czy moge lac teraz lawy?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Paź, 16:00, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > do wwylewania ław itp ?
    > Czy to nie zaskutkuje jakimis pęknięciami w przyszłości?

    Bez znaczenia. Lej! Tylko dodaj dodatki przeciwmrozowe. Jeśli jesteś
    pedant budowlany to na noc przykryj tekturą lub folią bąbelkową.

  • 3. Data: 2009-10-31 19:00:03
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > do wwylewania ław itp ?
    > Czy to nie zaskutkuje jakimis pęknięciami w przyszłości?

    Mozesz wylac pod warunkiem w miare starannego ocieplenia powierzchni law.
    Obciazenie law nie bedzie wielkie wiec ich szerokosc zrob na szerokosc
    sztychowki czyli 20 cm ale musisz wykonac wykopy na glebokosc okolo 1 m
    ponizej poz. terenu. Naroza fundamentu korzystnie jest porzerzyc dolem o 20
    proc. Gore lawy wywaz wasrer-szlaufem i zaszaluj na wysokosci 20 cm powyzej
    poziomu terenu. I lej beton. Korzystne jest wrzucenie preta zbrojeniowego na
    wysokosci 2/3 sciany fundamentowej. Gorna warstwe korzystnie bedzie zalac
    betonem gestoplastycznym i zawibrowac bulawa.
    I teraz na powierzchni betonu poloz cienkie arkusze styropianu i calosc na
    wysokosc 20 cm ponad lawa, pokryj jakims tanim materialem izolacyjnym. Moze to
    byc sloma, siano czy trociny lub cos w tym guscie. I na to rozciagnij albo
    folie albo plandeke zabezpieczajaca te czasowa izolacje przed nawilgoceniem.
    Po bokach, folie, co by jej wiatr nie zerwal, zasyp gruntam lub obloz gesto
    ceglowkami. I tak to zostaw do wiosny...
    Beton w czasie wiazania wydziela cieplo. Nie wiele tego jest ale troche sie
    grzeje. Ta czesc betonu w gruncie bedzie miala temperature rzedu 10 stopni i
    jak nie bedzie siarczystych mrozow to nic zlego sie jej nie stanie.
    Najbardziej narazona na przemarzniecie bedzie wystajaca z gruntu czesc
    nadziemna, ktora nalezy zabezpieczyc. Beton w temperaturze 8-10 stopni wiaze
    okolo 2 razy dluzej niz w lecie wiec jakich prac murarskich w tym roku juz
    chyba nie zdazysz wykonac.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-10-31 19:06:33
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 31 Paź, 16:00, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    > do wwylewania ław itp ?
    > Czy to nie zaskutkuje jakimis pęknięciami w przyszłości?

    Zadnymi - lej w spokoju, problem bedzie za miesiac, dwa, ale tez do
    przeskoczenia ;)
    Ja to bede niedlugo ocieplal i sie martwie o te 3mm kleju a Ty sie
    parunastu tonami betonu martwisz ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-10-31 19:09:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Adam Szendzielorz napisal:
    > Ja to bede niedlugo ocieplal i sie martwie o te 3mm kleju a Ty sie
    > parunastu tonami betonu martwisz ;)

    3 mm kleju pod 10 cm styropianu maja cieplo. A te parenascie ton betonu
    tez moze mu sie co najwyzej troche zluszczyc, ale w masywie nic sie
    nie stanie. Co innego plyta, ktora jest cienka i chlodzona od gory
    i od dolu - tam trzeba uwazac np. maty od gory, koksowniki od dolu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-31 19:21:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Jacek_P pisze:

    Co innego plyta, ktora jest cienka i chlodzona od gory
    > i od dolu - tam trzeba uwazac np. maty od gory, koksowniki od dolu.

    Mimo dodatków przeciwmrozowych? Niby to działają do minus pięciu... czy
    coś takiego, a takie przymrozki spodziewane są raczej tylko nocami...

    Właśnie... przez ile dni beton narażony jest na mróz? Ja we wtorek leję
    płytę stropową i majster mówi, że nic nie będzie, że w gorszych
    warunkach lali i nic się nie stało.

    Przez ile dni trzeba na tą płytę uważać, żeby nie przemarzła?

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2009-10-31 19:36:47
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    robercik-us pisze:
> [...]
    > warunkach lali i nic się nie stało.
    >
    > Przez ile dni trzeba na tą płytę uważać, żeby nie przemarzła?

    28

    Michał

  • 8. Data: 2009-11-03 18:45:44
    Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>

    > Jacek_P pisze:
    >

    > Przez ile dni trzeba na tą płytę uważać, żeby nie przemarzła?

    Do osiągnięcia 20% wytrzymałości. Tylko trzeba pamiętać, że w niższych
    temperaturach reakcje zachodzą wolniej.

    Damian