  • 1. Data: 2009-11-02 10:38:01
    Temat: kupowanie 'używanego' domu - kto oceni stan?
    Od: zyzio <s...@g...wiadomojaka.pl>

    Witam,

    mam pytanie jak w temacie: zanosi się,ze będę kupował jakiś używany dom
    a ponieważ nie znam się na budownictwie no to przez analogię do
    samochodu (kupuję używany - biorę/pytam mechanika) chciałem zapytać, kto
    mógłby ocenić stan takiego domu: ocieplenie, ogrzewanie, instalacje
    elektr itp? Inspektor nadzoru budowlanego? Zawodowy kierownik budowy?
    Architekt? Chodzi o wynajęcie człowieka wg stawki do oceny konkretnej
    nieruchomości, żeby zweryfikował to, co mówi pośrednik. Lokalizacja :
    Poznań (i bliskie okolice). Dzięki.
    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2009-11-02 11:05:20
    Temat: Re: kupowanie 'używanego' domu - kto oceni stan?
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    zyzio pisze:
> [...]
    > Architekt? Chodzi o wynajęcie człowieka wg stawki do oceny konkretnej
    > nieruchomości, żeby zweryfikował to, co mówi pośrednik. Lokalizacja :

    Taka osoba nazywa się rzeczoznawca - gogle pomoże odnaleźć taką osobę w
    Twojej okolicy.
    A tutaj możesz sobie poczytać co nieco
    http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/przed-budow
    a/inwentaryzacja-i-ekspertyza,6320_329.htm
    Pozdrawiam
    Rafał

  • 3. Data: 2009-11-02 12:05:31
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    zyzio said the following on 02.11.2009 11:38:
> [...]
    > Architekt? Chodzi o wynajęcie człowieka wg stawki do oceny konkretnej
    > nieruchomości, żeby zweryfikował to, co mówi pośrednik. Lokalizacja :

    Wystarczy dobry kierownik budowy.
    S.

  • 4. Data: 2009-11-02 12:39:31
    Od: "JS" <m...@g...com>

    I warto też przepytać sąsiadów.
    Znajoma kupiła tak dom - wszystko super. Po kilku latach pojawiła się woda w
    piwnicy. Okazało się, że na tym osiedlu nikt nie ma piwnic właśnie ze
    względu na pojawiąjącą się raz na kilka lat wodę. Poprzedni właściciel
    "zapomniał" powiedzieć o tej wodzie.
    Jacek

  • 5. Data: 2009-11-02 12:52:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zyzio pisze:

> [...]
    > mógłby ocenić stan takiego domu: ocieplenie, ogrzewanie, instalacje
    > elektr itp? Inspektor nadzoru budowlanego? Zawodowy kierownik budowy?

    W miarę kompetentny kierownik budowy wystarczy.

    Inna sprawa, że wielu rzeczy zwyczajnie nie da się sprawdzić bez
    rozbierania domu na kawałki ;) Ewentualnie pomieszkania w nim jakiś czas.

  • 6. Data: 2009-11-02 13:40:57
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    zyzio <s...@g...wiadomojaka.pl> napisał(a):

> [...]
    > Architekt? Chodzi o wynajęcie człowieka wg stawki do oceny konkretnej
    > nieruchomości, żeby zweryfikował to, co mówi pośrednik. Lokalizacja :

    zapomnij o architektach, kierownikach budowy, ogólnie tych z parpierami na
    mądrość
    znajdź kogoś kto własny dom zbudował własnymi rękoma (czyli wie co to
    kielnia co to zaprawa, taczka, łopata, ogólnie tego który wie co to odciski
    na rękach podczas budowy domu a nie odciski na języku) nawet jak się pomylił
    i zrobił błędy podczas budowy to powie ci o nich wszystkich

  • 7. Data: 2009-11-02 13:46:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomylił
    > i zrobił błędy podczas budowy to powie ci o nich wszystkich

    Tu przyznaję racje Olobowi.
    Rzeczoznawcy, kierbudzi piszą to co im zleceniodawca zleci;)))

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-11-02 13:56:19
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > pomylił
    > i zrobił błędy podczas budowy to powie ci o nich wszystkich

    Tak, oczywiście, bo ten co wybudował dom to się na tym oczywiście zna.
    Polska jest pełna takich "fachowców".
    Ja jednak polecam poszukać rzeczoznawcę budowlanego.

  • 9. Data: 2009-11-02 14:04:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hcmoe5$4ql$1@newsread2.aster.pl...

    > Tak, oczywiście, bo ten co wybudował dom to się na tym oczywiście zna.
    > Polska jest pełna takich "fachowców".
    > Ja jednak polecam poszukać rzeczoznawcę budowlanego.
    I dla takiego rzeczoznawcy wymurowane po sam dach szczyty będą ok, styropian
    przyklejony na placki grubości 5 cm też jest ok, klejenie styro w zeszłym
    roku w styczniu chyba podczas mrozów([pisałem o tym na grupie) tez było
    zaakceptowane przez kierbuda- ja dwa tygodnie temu zrobiłem fotke jak pół
    tej elewacji odpadło na chodnik;))). I setki iinych podobnych rzeczy. Za
    dużo widywałem budynków budowanych "na sprzedaż" gdzie był teoretycznie
    nadzór kierbuda, były póżniej jakieś wyceny kosztorysy itp. I co komu po
    tym. Tak samo certyfikat energetyczny- mozna sobie zamówic w sumie dowolna
    wersję.
    A diabeł tkwi w szczegółach niestety

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-11-02 16:26:48
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak, oczywiście, bo ten co wybudował dom to się na tym oczywiście zna.
    > Polska jest pełna takich "fachowców".
    > Ja jednak polecam poszukać rzeczoznawcę budowlanego.

    ale z ciebie baran nie potrafisz nawet przeczytać uważnie tego co napisałem
    kogoś kto wybudował dom DLA SIEBIE
    ale mogę ciebie zrozumieć że ty robiąc coś dla siebie robisz tak żeby to
    zjebać pustaku