    From: "olob kowalski" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kupowanie 'używanego' domu - kto oceni stan?
    Date: Mon, 2 Nov 2009 13:40:57 +0000 (UTC)

    zyzio <s...@g...wiadomojaka.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > mam pytanie jak w temacie: zanosi się,ze będę kupował jakiś używany dom
    > a ponieważ nie znam się na budownictwie no to przez analogię do
    > samochodu (kupuję używany - biorę/pytam mechanika) chciałem zapytać, kto
    > mógłby ocenić stan takiego domu: ocieplenie, ogrzewanie, instalacje
    > elektr itp? Inspektor nadzoru budowlanego? Zawodowy kierownik budowy?
    > Architekt? Chodzi o wynajęcie człowieka wg stawki do oceny konkretnej
    > nieruchomości, żeby zweryfikował to, co mówi pośrednik. Lokalizacja :
    > Poznań (i bliskie okolice). Dzięki.
> [...]

    zapomnij o architektach, kierownikach budowy, ogólnie tych z parpierami na
    mądrość
    znajdź kogoś kto własny dom zbudował własnymi rękoma (czyli wie co to
    kielnia co to zaprawa, taczka, łopata, ogólnie tego który wie co to odciski
    na rękach podczas budowy domu a nie odciski na języku) nawet jak się pomylił
    i zrobił błędy podczas budowy to powie ci o nich wszystkich