  • 11. Data: 2009-11-02 17:57:26
    Temat: Re: kupowanie 'używanego' domu - kto oceni stan?
    Od: M <M...@w...pl>

    kris pisze:

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hcmoe5$4ql$1@newsread2.aster.pl...

    > I dla takiego rzeczoznawcy wymurowane po sam dach szczyty będą ok,
    > styropian przyklejony na placki grubości 5 cm też jest ok, klejenie
    [...]

    Nie wiem, czy ok. Natomiast życie pokazuje, że nadzór/kontrola musi być
    niezależne od wykonu. W przypadku, gdy nadzór i wykonawstwo jest w
    rękach inwestora różne rzeczy mogą się zdarzyć.

    Ci fachowcy (np. ci od Kikiego) dla siebie budowaliby dokładnie tak
    samo, bo nie rozumieją i nie zrozumieją dlaczego należałoby inaczej.

    M.

  • 12. Data: 2009-11-03 07:46:29
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    zyzio pisze:
    > Witam,
    >
    > mam pytanie jak w temacie: zanosi się,ze będę kupował jakiś używany dom
    > a ponieważ nie znam się na budownictwie no to przez analogię do
    > samochodu (kupuję używany - biorę/pytam mechanika) chciałem zapytać, kto
    > mógłby ocenić stan takiego domu: ocieplenie, ogrzewanie, instalacje
    > elektr itp? Inspektor nadzoru budowlanego? Zawodowy kierownik budowy?
    > Architekt? Chodzi o wynajęcie człowieka wg stawki do oceny konkretnej
    > nieruchomości, żeby zweryfikował to, co mówi pośrednik. Lokalizacja :
> [...]
    żaden kier budowy ani żaden architekt nie powie tobie czy dom jest
    poprawnie zbudowany. Pamiętaj że oni widzą w tobie tylko pieniądze.
    Najlepszym doradcą w tym zakresie będzie ktoś kto sam budował,
    nadzorował budowę domu i ma o tym pojęcie. Wielu twierdzi że pojęcie ma,
    ale prawda jest inna. Dzisiaj buduje się w innej technologii 20 lat temu
    też budowało się inaczej. Poproś sprzedawcę o zdjęcia domu z
    poszczególnych etapów budowy, zobaczysz co i kiedy było robione, kiedy
    kleili styropian do scian była to zima czy lato itd.
    Pozdrawiam
    Poznaniak

  • 13. Data: 2009-11-03 07:56:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    Tadek pisze:

    > Poproś sprzedawcę o zdjęcia domu z
    > poszczególnych etapów budowy, zobaczysz co i kiedy było robione, kiedy
    > kleili styropian do scian była to zima czy lato itd.

    I do tego wszystko notarialnie potwierdzone.

    --
    spp

  • 14. Data: 2009-11-03 08:21:27
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    spp pisze:

    > I do tego wszystko notarialnie potwierdzone.

    aleś ty pusty,

  • 15. Data: 2009-11-03 20:55:13
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > ale z ciebie baran nie potrafisz nawet przeczytać uważnie tego co
    > napisałem
    > kogoś kto wybudował dom DLA SIEBIE
    > ale mogę ciebie zrozumieć że ty robiąc coś dla siebie robisz tak żeby to
    > zjebać pustaku

    To akurat ty jestes debilem skoro twierdziz, że wystarczy wybudowac dom dla
    siebie by być fachowcem.

  • 16. Data: 2009-11-03 20:55:50
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > I dla takiego rzeczoznawcy wymurowane po sam dach szczyty będą ok,
    > styropian przyklejony na placki grubości 5 cm też jest ok, klejenie styro
    > w zeszłym roku w styczniu chyba podczas mrozów([pisałem o tym na grupie)
    > tez było zaakceptowane przez kierbuda- ja dwa tygodnie temu zrobiłem fotke
    > jak pół tej elewacji odpadło na chodnik;))). I setki iinych podobnych
    > rzeczy. Za dużo widywałem budynków budowanych "na sprzedaż" gdzie był
    > teoretycznie nadzór kierbuda, były póżniej jakieś wyceny kosztorysy itp. I
    > co komu po tym. Tak samo certyfikat energetyczny- mozna sobie zamówic w
> [...]

    Kierdub to nie rzeczoznawca.

  • 17. Data: 2009-11-03 21:05:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:hcq5cp$2qf8$1@newsread2.aster.pl...

    > Kierdub to nie rzeczoznawca.

    Nigdzie tak nie napisałem. A rzeczoznawca to jeszcz mniejsze pojecie
    przecież ma o praktycznych niuansach budowy.

    Kris

  • 18. Data: 2009-11-04 08:20:03
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nigdzie tak nie napisałem. A rzeczoznawca to jeszcz mniejsze pojecie
    > przecież ma o praktycznych niuansach budowy.

    Z twojej wypowiedzi tak mozna wywnioskować. A już na 100% można
    wywnioskować, że nie masz bladego pojecia kim jest rzeczoznawca budowlany
    skoro twierdzisz, że nie ma on pojęcia o budowie.

  • 19. Data: 2009-11-04 09:04:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hcrdfk$23gg$1@newsread2.aster.pl...

    > Z twojej wypowiedzi tak mozna wywnioskować. A już na 100% można
    > wywnioskować, że nie masz bladego pojecia kim jest rzeczoznawca budowlany
    > skoro twierdzisz, że nie ma on pojęcia o budowie.

    Ma pojęcie czysto teoretyczne w wiekszości niestety.
    Na budowach to bywają budowlańcy inwestorzy i kierbudzi(czasami). A
    rzeczoznawcy raczej po budowach domów jednorodzinnych sie nie kręcą- chyba
    że przed uruchomieniem kolejnej transzy kredytu musza zrobić notatke dla
    banku. Jednak nawet wtedy nie interesuja ich szczegóły techniczne tylko
    zaawansowanie robót

    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-11-04 10:30:11
    Od: witek68 <w...@g...com>

    Witam

    Polecam rzeczoznawcę sądowego. Zrobi wycenę z fotkami, opisem itp.

    Witek