  • 1. Data: 2009-11-01 20:43:53
    Temat: Ile metrów gazu zużywacie na dobe ?
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Hej,

    Pytanie do tych, którzy 100% ogrzewania domu zawdzięczają
    spalaniu gazu.

    Ile m3 zużywacie w takich warunkach, jakie
    są obecnie za oknem ?

    Stara chałupa - na szczęście nieduża - niecałe 100m2.
    (nieocieplona, niezbyt szczelne okna itd)
    Stary piec gazowy (17 lat).
    Centralne - grawitacyjne.
    Temperatura średnia - ok 21 C.

    Sprawdziłem u siebie: ~ ok 11m3 na dobe (ostatnia doba).

    Ile u Was ?

    Dzięki,
    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2009-11-01 21:07:58
    Temat: Re: Ile metrów gazu zużywacie na dobe ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Lis, 21:43, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > Sprawdziłem u siebie: ~ ok 11m3 na dobe (ostatnia doba).

    Troche teorii (ktorej sie tu nie lubi bo fizyka podobno na grupach
    dyskusyjnych jest zupelnie inna ;))) ->11m3 gazu to ok. 330MJ -> tj.
    ok. 92kWh / dobe, tj. 3,8kWh / h czyli 38W / m2 / h - w nowym, bardzo
    dobrze ocieplonym domku wystarczy to do ogrzania chaupy przy -20st, u
    Ciebie z racji starosci domku jest to chyba calkiem normalny wynik :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-11-01 22:33:42
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Aleksander napisal:
> [...]
    > Centralne - grawitacyjne.
    > Temperatura średnia - ok 21 C.
    > Sprawdziłem u siebie: ~ ok 11m3 na dobe (ostatnia doba).

    170 m2, ocieplenie umiarkowane (8 cm styropianu; rok 1995),
    piec tez z 1995, co wymuszone pompka, temperatura w srodku 22,
    zuzycie 8 m3/dobe.

    W ubieglych latach przy najwiekszych mrozach dochodzilo
    do 18m3/dobe.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-11-01 22:48:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > zuzycie 8 m3/dobe.
    >
    > W ubieglych latach przy najwiekszych mrozach dochodzilo

    A ile mniej wiecej kosztuje metr gazu?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-11-01 22:54:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maniek4 napisal:
    > A ile mniej wiecej kosztuje metr gazu?

    Wedlug ostatniego rachunku kwota sklada sie
    z czesci zaleznej od zuzytego gazu (gaz+przesyl)
    i z czesci miesiecznej (abonament+przesyl).
    Stawki sa takie (wszystkie netto):

    1. gaz 0,9210 zl/m3
    2. abonament 8,20 zl/m-c
    3. oplata sieciowa stala 40,20 zl/m-c
    4. oplata sieciowa zmienna 0,3553 zl/m-c

    Jak widac, nawet w sytuacji, gdy nic nie zuzyjesz,
    to wyskakujesz z kwoty brutto 59,05 zl miesiecznie.
    PGNiG zaczyna nas doic na modle TP SA :(

    Do czerwca stawki (2) i (3) wynosily odpowiednio 7,10 i 32,85.
    Niezle chlopcy jezdza po cennikach. I Rosjanie nie maja z tym
    nic wspolnego! To nasz lokalny koloryt.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-11-01 22:56:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek_P napisal:

    > 1. gaz 0,9210 zl/m3
    > 2. abonament 8,20 zl/m-c
    > 3. oplata sieciowa stala 40,20 zl/m-c
    > 4. oplata sieciowa zmienna 0,3553 zl/m-c

    Errata: stawka (4) jest w zl/m3.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-11-01 23:27:01
    Temat: Re: Ile metrĂłw gazu zuĹźywacie na dobe ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Do czerwca stawki (2) i (3) wynosily odpowiednio 7,10 i 32,85.
    > Niezle chlopcy jezdza po cennikach. I Rosjanie nie maja z tym
    > nic wspolnego! To nasz lokalny koloryt.

    No ale gaz masz tanszy. :-DDD
    Pamietam jak gaz stanial o 10% ale o 3%. :-) Podobno na poczet przyszlych
    inwestycji. Jak ja bym chcial sobie ustalac marze na poczet przyszlych
    inwestycji. :-))

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-11-02 08:02:23
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    U mnie na razie wychodzi niecale 4m.szesc. na dobe (od odczytu 15.X). Ale
    domek troszke ponad 90m.kw na dwoch poziomach (na dole 4 obwody podlogowki
    i erteele skrecone na 2, u gory trzy kaloryfery odkrecone na maksa)+45m
    piwnicy (obecnie praktycznie nie jest ogrzewana, bo jeden grzejnik
    skrecony na przeciwmrozowo, a drugi zdjety, bo byly sciany tynkowane). Na
    piecu przez zdecydowana wiekszosc czasu ustawione 20 stopni, czasem
    przelaczam na 22, obecnie krzywa grzewcza 0,86. Mam tylko czujnik pogodowy
    od polnocnej strony budynku zamontowany.

    --
    Maciej

  • 9. Data: 2009-11-02 08:26:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Errata: stawka (4) jest w zl/m3.
    > --
    Czyli w przybliżeniu 1,28zł za m3 + 48zł miesięcznie.
    10m3 dziennie *30dni= ok 450zł miesięcznie teraz.
    Styczeń-marzec pewnie troche drożej.
    Ale przyjmijmy:
    450*7miesiecy= 3150zł
    130zł *5 "letnich" miesięcy
    Razem rocznie ok 4000zł za gaz.
    Kocioł gazowy i nstalacja to jednorazowy wydatek pewnie min 6000zł

    Myślę że i tak jest to bardzo optymistyczne założenie.
    Nie jest to aż strasznie drogo jednak jest to spora kwota.

    Na razie zostane więc przy drewnie. Gaz mam za płotem zawsze zdąże
    podłączyć.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-11-02 08:35:43
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisal w wiadomosci
    > Na ciepla wode / gotowanie ile Ci wychodzi w lecie ?

    Moi lokatorzy(2+1) w mieszkaniu w bloku na ciepla wode i gotowanie zuzywaja
    ok 110- 140zl miesiecznie
    Ja jak wczesniej tam mieszkalem zuzywalem podobnie(tez 2+1)

    Krzysiek