  • 11. Data: 2009-11-02 08:41:15
    Temat: Re: Ile metrów gazu zużywacie na dobe ?
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Nov 2009 08:59:48 +0100, "J_K_K"
    <j...@i...fm> napisal(a):

    >Ile to daje stopni w w pomieszczeniach ?

    U góry gdzie sa grzejniki to 23-24 stopnie. Na dole jest chlodniej, ale to
    jutro podam, bo termometr na noc przewiesze na dol do salonu. Teraz nie
    bardzo, bo sloneczko wpada przez okno balkonowe (2,5m x 2m) i mi ladnie
    podnosi bilans energetyczny :)

    >Na ciepla wode / gotowanie ile Ci wychodzi w lecie ?

    Na razie nie gotuje i nie grzeje cwu, bo lazienka i kuchnia "w
    powijakach". Tak wiec jest to czyste zuzycie na potrzeby CO.

    --
    Maciej

  • 12. Data: 2009-11-02 09:18:16
    Temat: Re: Ile metrĂłw gazu zuĹźywacie na dobe ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Na razie zostane więc przy drewnie.

    Jak Ci nie zalezy na komforcie, tzn. masz czas na rozpalanie i mozesz byc w
    miare wczesnie w domu po poludniu to jest to pewnie

    >Gaz mam za płotem zawsze zdąże podłączyć.

    Jak nie masz skrzynkii na dzialce to nie wiem czy zawsze zdazysz. W "mojej"
    gazowni robione obecnie przylacza gazowane beda chyba za dwa lata czy jakos
    tak (az niemozliwe). Ponoc maja jakies limity wyrobione. :-) Kurcze, zeby
    miec taka gazownie... :-)

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-11-02 09:29:52
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Aleksander pisze:
    > Hej,
    >
    > Pytanie do tych, którzy 100% ogrzewania domu zawdzięczają
    > spalaniu gazu.
    >
    > Ile m3 zużywacie w takich warunkach, jakie
    > są obecnie za oknem ?
    >
    > Stara chałupa - na szczęście nieduża - niecałe 100m2.
    > (nieocieplona, niezbyt szczelne okna itd)
    > Stary piec gazowy (17 lat).
    > Centralne - grawitacyjne.
    > Temperatura średnia - ok 21 C.
    >
    > Sprawdziłem u siebie: ~ ok 11m3 na dobe (ostatnia doba).

> [...]
    a moze jeszcze napiszesz gdzie mieszkasz
    bo polska to duzy kraj
    mozesz mieszkać w Suwałkach
    albo w Zielonej Górze

    michal

  • 14. Data: 2009-11-02 09:38:36
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Jak Ci nie zalezy na komforcie, tzn. masz czas na rozpalanie i mozesz byc
    > w miare wczesnie w domu po poludniu to jest to pewnie

    Tu akurat na razie problemów nie ma. Rozpalam raz w tygodniu w soboty- Bo
    wcześniej musze wygasić kovcioł aby wyczyścic go
    A tak pali sie ciagle. 4 razy na dobe dołożyć trzeba i tyle. Żona w domu
    prawie cały czas tez jest
    Zawsze to jakiś kłopot ale pare tysięcy rocznie zostaje w kieszeni

> [...]
    > "mojej" gazowni robione obecnie przylacza gazowane beda chyba za dwa lata
    > czy jakos tak (az niemozliwe). Ponoc maja jakies limity wyrobione. :-)

    Podłączą. Już sami mi i sąsiadowi proponowali. Widocznie zależy im na nowych
    klientach. W sumie nic dziwnego- nowy klient = kasa.
    Na razie się nie spiesze może będe ten dom sprzedawał i budował kolejny...
    Już takie myśli mi od dawna po głowie chodzą i działki intensywnie z żoną
    szukamy.
    A do samej kuchnki gazowej to przyłacza robic nie warto. W sobotę butle z
    gazem kupowałem- staniały z 45 do 41 zł. Starczy nam tak butla na 6 tygodni
    do gotowania.
    A zresztą indukcje tanieją też a odpowiedni kabel mam do kuchni dociągniety

    Ps.
    Kumpel grzeje owsem. Znaczy kocioł w którym spalasz owies. Nie widziałem
    osobiście jak to u niego wygląda ale twierdzi ze tonę owsu za 200zł od
    rolników jesienia kupował. kocioł z jakims sporym zasobnikiem i tyle. Z
    ciekawości podjadę do niego to obejrzeć w wolnej chwili

  • 15. Data: 2009-11-02 09:43:35
    Od: rjka <r...@o...pl>

    stary dom z kamienia 50 m2 nieocieplony szczelny temp w lazience 21
    stopni w pokojach 19
    8 m3 gazu w ostatnich dniach....martwi mnie to bardzo :(

  • 16. Data: 2009-11-02 09:44:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wcześniej musze wygasić kovcioł aby wyczyścic go
    > A tak pali sie ciagle. 4 razy na dobe dołożyć trzeba i tyle. Żona w domu

    Znaczy zona doklada, czy kociol pali sie od rana sam do popoludnia? U siebie
    jak wloze drzewa do pelna, to po godzinie musze podkladac.

    > Zawsze to jakiś kłopot ale pare tysięcy rocznie zostaje w kieszeni

    Nawet nie mam miejsca na opal. Poki nie bedzie drewutni to nie ma o czym
    gadac. W razie czego doloze drugi kociol, mam u tescia za darmo.

    > Podłączą. Już sami mi i sąsiadowi proponowali. Widocznie zależy im na
    > nowych klientach. W sumie nic dziwnego- nowy klient = kasa.

    Co kraj to obyczaj. U nas monopol ma sie dobrze.

    Slyszalem juz o tym ze 2 lata temu.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-11-02 10:08:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hcm9at$188$1@news.onet.pl...
    > jak wloze drzewa do pelna, to po godzinie musze podkladac.

    Żona albo ja dokładamy 4 razy na dobe dołożyć trzeba. Jak jesteśmy w domu.
    Bo jak np wczoraj nas prawie cały dzień nie było, dom był zaknięty,
    termostaty na grzejnikach skręcone na 3(ok 19stC) ciepła woda nie używana to
    kocioł załadowany rano trzymał ogień do wieczora- drewno wypalone było tak w
    80%.
    Ustawiony mam go na 62stC nagrzał do tylu, nas w domu nie było, odbiór
    ciepła był minimalny więc nadmuch się cały dzień nie włączał pewnie
    sporadycznie(a przedmuchy też mam wyłączone- do suchego drewna nie
    potrzebne)
    Jednak jak wieczorem wróciliśmy i wystarczyło że napełniłem wanne wodą (a
    wanna mam dużą) to temeratura na kotle spadła do 58 i włączył się nadmuch w
    kotle. Dołozyłem drewna i sie paliło dalej
    Ty masz pewnie kocioł bez sterowania- moja babcia taki ma. Tam ogień
    praktycznie cały czas sie pali bo nie ma automatyki.
    W kotłach ze sterowaniem jak wyłączy się nadmuch to drewno przygasa. Tli sie
    tylko minimalnie nawet cały dzień(latem). Temperatura spada wentylator się
    włącza drewno się rozpala i tak w kółko.

> [...]
    > Podłączą. Już sami mi i sąsiadowi proponowali. Widocznie zależy im na
    > Co kraj to obyczaj. U nas monopol ma sie dobrze.

    W mojej miejscowości na co jak na co ale na urzęników i dostawców
    mediów(oprócz wodociagów)nie mam powodów narzekać.
    Prąd założli mi sprawnie, gaz też chcą, PINB też się nie czepia, pozwolenia
    i ew. zgłoszenia załatwiane sprawnie, melduja na samych działkach, prad daja
    zwykły nie budowlany itp.

    > Slyszalem juz o tym ze 2 lata temu.
    Lepiej owsem jak butelkami plastykowymi np.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-11-02 10:08:13
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    rjka pisze:
    > stary dom z kamienia 50 m2 nieocieplony szczelny temp w lazience 21
    > stopni w pokojach 19
    > 8 m3 gazu w ostatnich dniach....martwi mnie to bardzo :(

    nie martw sie, na tej grupie ze spalaniem gazu jest jak z spalaniem
    paliwa przez samochody, wszystkim pali 4l/100km

    michal

  • 19. Data: 2009-11-02 10:46:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kris napisal:
    > Czyli w przybliżeniu 1,28zł za m3 + 48zł miesięcznie.
    > 10m3 dziennie *30dni= ok 450zł miesięcznie teraz.
    > Styczeń-marzec pewnie troche drożej.
    > Ale przyjmijmy:
    > 450*7miesiecy= 3150zł
    > 130zł *5 "letnich" miesięcy
    > Razem rocznie ok 4000zł za gaz.
    > Kocioł gazowy i nstalacja to jednorazowy wydatek pewnie min 6000zł
    > Myślę że i tak jest to bardzo optymistyczne założenie.
    > Nie jest to aż strasznie drogo jednak jest to spora kwota.

    Dorzuc 22% VAT, bo te stawki powyzej sa netto.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2009-11-02 12:06:28
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Rozpalam raz w tygodniu w soboty- Bo
    > wcześniej musze wygasić kovcioł aby wyczyścic go
    > A tak pali sie ciagle. 4 razy na dobe dołożyć trzeba i tyle.

    O - to pozazdrościć - a jaki masz piec, jeśli mogę spytać ?

    bo chyba sporo drewna możesz włożyć na raz...
    Mnie w moim najbardziej bolą małe drzwiczki... i dużych
    kawałków nie mogę włożyć (muszę ciąć na mniejsze)

    No i chyba ogromny zasobnik na popiól musisz mieć,
    skoro raz na tydzień tylko czyścisz.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.