  • 1. Data: 2010-09-20 21:21:23
    Temat: Jak ułożyć dylatację na środku pokoju
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Przychodzi mi tylko jeden pomysł do głowy, żeby w miejscu gdzie ma być
    szczelina ustawić deskę, przy niej poprowadzić taśmę i wtedy robić
    wylewki. Na końcu wyciągnąłbym deskę, ale czy nie wyciągnę jej razem z
    taśmą? Może macie jakieś lepsze sposoby.
    Wylewki będą robione ręcznie z betoniarki.
    Adam

  • 2. Data: 2010-09-21 05:35:14
    Temat: Re: Jak ułożyć dylatację na środku pokoju
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > taśmą? Może macie jakieś lepsze sposoby.
    > Wylewki będą robione ręcznie z betoniarki.

    Ale taśma dylatacyjna jest dawana tylko przy ścianach zdaje się. Dylatacje w
    przejściach i takie jak opisujesz to już bez taśmy.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-21 07:18:24
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ale taśma dylatacyjna jest dawana tylko przy ścianach zdaje się. Dylatacje w
    > przejściach i takie jak opisujesz to już bez taśmy.

    tak właśnie, jak pisze kolega, a robi się to tak:
    robisz normalnie wylewkę, zacierasz na równo, potem w miejscu
    dylatacji przykładasz łatę i robisz szpachlą nacięcie, nie musi być do
    samego dna (szczególnie jak są rurki od podłogówki), potem zacierasz
    to na gładko, tak że nic nie widać, po paru dniach zobaczysz jak ci
    wylewka ładnie pęknie w tym miejscu i zrobi się szczelinka, tak samo
    robi się w łączeniach pomieszczeń, tylko pamiętaj, że ta dylatacja
    przez środek salonu determinuje późniejsza okładzinę, musisz tam
    zrobić elastyczne połączenie, nieciekawie to wygląda przy parkietach,
    ale nie ma problemu jeśli robisz podłogi pływające

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-09-21 15:09:24
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    q.googlegroups.com...

    > tak właśnie, jak pisze kolega, a robi się to tak:

    Taśma dylatacyjna służy do wykonywania dylatacji brzegowych i pośrednich,
    czyli takich w środku polu posadzki.

    > robisz normalnie wylewkę, zacierasz na równo, potem w miejscu
    > dylatacji przykładasz łatę i robisz szpachlą nacięcie, nie musi być do
    > samego dna (szczególnie jak są rurki od podłogówki),

    A to jest coś nowego - dylatacja nad rurkami podłogówki!? Jeszcze nie
    docięta do dna! Chyba żeby siły tnące były większe?

> [...]
    > zrobić elastyczne połączenie, nieciekawie to wygląda przy parkietach,
    > ale nie ma problemu jeśli robisz podłogi pływające

    U siebie mam dylatacje w polu posadzki zrobione po łukach i wszystko
    wykonane było za pomocą 5mm taśmy poliuretanowej do dylatacji. W salonie
    połączonym z jadalnią (43m2) mam 3 osobne pola grzewcze. Dwa zewnętrzne
    wykończone gresem z zagęszczonymi rurkami podłogówki i jedno środkowe,
    wykończone deską klejoną do posadzki. Dylatacja gres - deska wypełniona jest
    5mm prasowanym korkiem. Wygląda to super i uważam że jest to jeden z
    ciekawszych elementów mojego domu.

  • 5. Data: 2010-09-21 15:37:35
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > U siebie mam dylatacje w polu posadzki zrobione po łukach i wszystko
    > wykonane było za pomocą 5mm taśmy poliuretanowej do dylatacji.

    No to jak poradziłeś sobie z tą taśmą, żeby się nie położyła na
    podłodze lub nie wędrowała w czasie zalewania. I to jeszcze po łuku.

    Adam

  • 6. Data: 2010-09-21 15:45:12
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Nie wiem w końcu czy z taśmą czy bez taśmy. Czy metoda opisana przez
    s-13 jest dobra? Może jeszcze ktoś coś napisze.
    W necie nic nie znalazłem.
    Adam

  • 7. Data: 2010-09-21 16:58:34
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Nie wiem w końcu czy z taśmą czy bez taśmy. Czy metoda opisana przez s-13
    > jest dobra? Może jeszcze ktoś coś napisze.
    > W necie nic nie znalazłem.
    > Adam
    Lepiej z taśmą. Są specjalne uchwyty z tworzywa sztucznego (takie
    "trzymacze") do sztywnej taśmy. Przyklejasz listwy/uchwyty do podłogi i w to
    wciskasz taśmę. Da się kształtować łuki. Poszukaj w dobrej hurtowni z art.
    do podłogówki. Niestety drogie to, jak na kawałek plastiku.

    Pilnuj wykonawcy. U mnie cwaniaki w paru miejscach powyrywali taśmy żeby
    łatwiej było zacierać. Dopiero później zauważyłem, że nabroili.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-09-21 17:20:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > No to jak poradziłeś sobie z tą taśmą, żeby się nie położyła na podłodze
    > lub nie wędrowała w czasie zalewania. I to jeszcze po łuku.

    Sa specjalne profile dylatacyjne do dzielenia pol wlasnie. Podstawa jest
    przyklejany do folii plastikowy uchwyt w ktory wsuwa sie pianke
    polietylenowa. Przy zalewania ubklada sie z obu stron profil i nic sie nie
    wygina. Cicie paca betonu po rurkach to jakis koszmarny pomysl jak pisze
    Nacocito a robienie dylatacji nie przez cala grubosc to w ogole przeczy idei
    dylatacji. Inna sprawa, ze beton w miejscu naciecia i tak peknie, ale
    zbrojenia tam nie ma prawa byc.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-09-21 17:30:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to wciskasz taśmę. Da się kształtować łuki. Poszukaj w dobrej hurtowni z
    > art. do podłogówki. Niestety drogie to, jak na kawałek plastiku.

    Powiem szczerze, ze nie znalazlem tego w zadnej hurtowni, znaczy w kolo sami
    idioci bo nikt z tak oczywistych rzeczy nie korzysta. Sam swoje musialem
    zamawiac. W ramach oszczednosci mozna wstawic 1-2cm grubosci paski
    styropianu, troche trudniej przy kladzeniu betonu, ale jak robione bedzie we
    wlasnym zakresie z betoniarki to mozna wszystko.

    > Pilnuj wykonawcy. U mnie cwaniaki w paru miejscach powyrywali taśmy żeby
    > łatwiej było zacierać. Dopiero później zauważyłem, że nabroili.

    Glaby tego nie lubia bo trudniej poziomy przeniesc i trudniej zacierac. Zeby
    bylo smieszniej na dlugosci 20-30cm od wszystkich krawedzi powinno sie
    "fazowac" beton w taki sposob by byl cienszy na krawedzi o ok. 0,5-1cm aby
    uniknac w przyszlosci problemow zwiazanych z poziomem posadzki po zwiazaniu
    betonu. Posadzka niestety ma tendencje do "korytkowania" znaczy krawedzie
    maja tendencje do wypietrzania sie powodujac problemy wykonczeniowe podlogi.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-09-21 17:34:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > przyklejany do folii plastikowy uchwyt w ktory wsuwa sie pianke
    > polietylenowa. Przy zalewania ubklada sie z obu stron profil i nic sie nie

    Nic nie pilem a takie glupoty wyszly.
    Oczywiscie chodzilo o ukladaniu betonu z obu stron profila w pierwszej
    kolejnosci pilnujac rownej lini i pozniej nic sie nie wygina.

    Pozdro.. TK