  • 1. Data: 2010-09-20 17:33:47
    Temat: Zaniki napięcia - czeste i krotkie
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Witam

    Dom jednorodzinny pod miastem.
    Częste ale krótkotrwałe (0.5 - 3 [s]) zaniki napięcia.

    Jaki system UPS można w tej sytuacji zastosować?

    Th in A

  • 2. Data: 2010-09-20 18:48:46
    Temat: Re: Zaniki napięcia - czeste i krotkie
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dom jednorodzinny pod miastem.
    > Częste ale krótkotrwałe (0.5 - 3 [s]) zaniki napięcia.

    u mnie to samo - szlag by ich jasny trafił. Ratunkiem są upsy w
    newralgicznych miejscach - mam 2, a jeszcze2 bym założył.

    za to w następnym domu bedą wydzielone obwody zasilane z centralnego ups-a.

    b.

  • 3. Data: 2010-09-20 20:00:47
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > za to w następnym domu bedą wydzielone obwody zasilane z centralnego ups-a.
    >
    > b.

    Masz juz moze rozpracowane jakie obwody bedziesz wydzielal? Pytam bo
    moze tez bym cos podobnego zronbil tak na wszelki wypadek a jeszcze
    nie zastanawialem sie nad tym.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 4. Data: 2010-09-20 20:49:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
> [...]

    >Masz juz moze rozpracowane jakie obwody bedziesz wydzielal? Pytam bo
    >moze tez bym cos podobnego zronbil tak na wszelki wypadek a jeszcze

    tak nie za bardzo - myslałem o obwodzie(obwodach) równoległych do gniazd 1f.
    Czyli obok gniazdek zwykłych - te lepsze. Ale nie wiem czy to nie przerost
    formy :-) Na pewno będą tam gdzie kompy, router i tv.

    b.

  • 5. Data: 2010-09-20 21:15:05
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

> [...]

    >Masz juz moze rozpracowane jakie obwody bedziesz wydzielal? Pytam bo
    >moze tez bym cos podobnego zronbil tak na wszelki wypadek a jeszcze

    Na dzień dzisiejszy bym radził
    -kotłownia
    -rolety
    -choćby częściowe przedpokoju i klatki schodowej

  • 6. Data: 2010-09-21 06:52:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:i78isc$e5e$1@news.onet.pl...
    > Na dzień dzisiejszy bym radził
    > -kotłownia
    > -rolety
    > -choćby częściowe przedpokoju i klatki schodowej

    u mnie problemem nie są długe wyłączenia tylko zaniki 1 sekundowe. Czyli
    musze zabezpieczyć wszystkie urządzenia które sie resetują łącznie z
    zegarem. Rolety sie nie zresetują :-)))

    Na okolicznosc długotrwalego braku zasilania mam agregat i przełącznik
    agregat/sieć.

    b.

  • 7. Data: 2010-09-21 07:28:05
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > u mnie to samo - szlag by ich jasny trafił. Ratunkiem są upsy w
    > newralgicznych miejscach - mam 2, a jeszcze2 bym założył.

    Nie wiem jak te nowe UPSy ale jeden malutki UPS BackUPS 400 jaki mam pobiera
    w trybie standby około 7W. Drugi Elektroman 600W jakieś 12W. Gdyby to były
    4 upsy to miesięcznie kosztowałoby do 20zł za prąd. Doliczyć by trzeba było
    jeszcze okresowe wymiany akumulatorów. Dlatego lepiej mieć jeden duży UPS
    którego eksploatacja wychodzi sporo taniej.

    > za to w następnym domu bedą wydzielone obwody zasilane z centralnego
    > ups-a.

    Właśnie, ale z pełnym sinusem, inaczej nei ma sensu. Ja mam Smarta 1400W z
    pełnym sinusem który trafi docelowo do w garażu, narazie jest serwerowni.
    Pierwotnie ciągnąłem przewody tak że miał on być w serwerowni/warsztaciku
    ale okazało się że lepiej będzie jednak w garażu gdyż zdobyłem 2 akumulatory
    zasadowe 100Ah które z racji swoich rozmiarów lepiej aby stały w garazu. W
    rozdzielni wybrane obwody jako newralgiczne juz mam spięte razem i wystarczy
    tylko wciągnąć dodatkowe przewody do garażu i spowrotem. Nie ma to jak
    instalacja z pełnym rurarzem w domu.
    UPS ma moduł LAN dzięki czemi może rozgłaszać w sieci że nie ma prądu i
    ewentualnie uruchomione komputery automatycznie same się wyłączają po
    upływie kilku minut gdyby zasilanie nie powróciło.

    Marek

  • 8. Data: 2010-09-21 07:58:22
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > -kotłownia
    > -rolety
    > -choćby częściowe przedpokoju i klatki schodowej

    U mnie jest to kocioł, solary, w serwerowni/warsztacie urządzenia aktywne
    LAN oraz alarm, nadzór video w wzmacniacz dystrybucyjny TV/radio. Jest też
    kilka dodatkowych wydzielonych gniazd w domu na rózne cele ale z
    zastrzeżeniem że żadnej suszarki do włosów, drukarki laserowej lub czegoś
    innego o dużej mocy, co najwyżej komputer który się sam wyłącza po zaniku
    napięcia i otrzymaniu komunikatu z UPSa że czas kończyć, jakąś ładowarkę do
    telefonu czy małe radio lub lampkę LED można podłączyć. U mnie z gniazdami
    to akurat dość łatwo jest zmieniać konfigurację gdyż sporo gniazd w domu
    mają swoje bezpośrednie przewody az do rozdzielni. Narazie są wydzielone
    gniazda w salonie, biurze, serwerowni i sypialni.
    Co do oświetlenia awaryjnego to najlepiej zastosować LEDy z racji ich
    niskiego zużycia energii. Oświetlać wystarczy kilka miejsc w domu lub
    wykorzystać istniejące oświetlenie ale po wymianie żarówek na LEDy.
    Przez chwilę myślałem o zasilaniu awaryjnym bramy garażowej oraz wjazdowej
    na posesję ale stwierdziłem że w obu przypadkach mam otwieranie awaryjne
    ręczne tych urządzeń więc jest to w zasadzie zbędne ale i moc obu napędów
    jest spora 600+300W więc nie ma co szaleć na UPSie który ma tylko 1400VA.

    Marek

  • 9. Data: 2010-09-21 11:26:30
    Od: "amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jest spora 600+300W więc nie ma co szaleć na UPSie który ma tylko 1400VA.

    tak przekombinowane tez mam wszystko w domu, pełno czujników temp, stacje
    pogodowe,
    kable do kina domowego, alarmy cuda na kiju :), kilkanascie km kabli poszlo
    4 paczki skrętki, glowna rura techniczna przez srodek domy od servera w
    piwnicy, do
    na strych to urządzeń wimax, ale o awaryjnym zasilaniu wybranych urządzen
    niepomyslalem
    szkoda :(
    a faktycznie przydatna rzecz, mam po prostu kilka ups-ow podłaczonych
    server, kino domowe, na strychu routerki

  • 10. Data: 2010-09-21 18:34:10
    Temat: Re: Zaniki napiecia - czeste i krotkie
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-09-2010 o 19:33:47 P <d...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Dom jednorodzinny pod miastem.
    > Czeste ale krótkotrwa?e (0.5 - 3 [s]) zaniki napiecia.
    No to są wkurzające.

    > Jaki system UPS mo?na w tej sytuacji zastosowaae?

    Dowolny :) taki na jaki cię stać, a tak serio musisz określić
    które obwody jestes w stanie wydzielić pod ups-a policzyć moc i takiego
    kupić. Wszystkiego się niue da bo to koszmarne koszty wyjdą poza tym
    koszty utrzymania też są duże.
    ja to zrobiłem tak że przed kładzeniem instalacji określiłem co chcę mieć
    niezależnie zasilanie i wydzieliłem to na osobny obwód, w każdym pokoju mam
    punkty w którym jest zwykłe gnizadko, gn ups-a i RTV-komputer, te wszystkie
    ups-owe są połączone razem do odrębnego bezp na kondygnacji, oświetlenie
    mam
    także wydzielone na osobnej lini. W piwnicy mam wydzielony obwód na pompy,
    piec CO.
    Do tego kupiłem dwa UPS-y rackowe po 2.2KW każdy za niecałe 500 zł na
    alledrogo
    tam także kupiłem do nich 8 aku żelowych po 34Ah każdy.
    jako że u mnie jak już wyłączają to na dłużej to oprócz tego mam jeszcze
    gen
    spalinowy kupiony od kolegi Adama z naszej grupy, 2 KW który mam podłączony
    przed Upsami, tak że jak uda mi się go odpalić to tylko przekrecam
    przełącznik
    i z niego zasilam UPS-y i wydzielone obwody.

    --
    Pozdr
    JanuszK