  • 1. Data: 2010-09-20 06:12:28
    Temat: Kabel zasilający w pętli. Można?
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Zmieniam instalację w kuchni z aluminium na miedź.
    Przyszedł mi do głowy pomysł, ale nie wiem, czy przepisy dopuszczają takie
    rozwiązanie. Jeszcze się z tym nie spotkałem. Ale do rzeczy:

    Czy można kabel zasilający puścić pod sufitem dookoła kuchni w pętli?

    Zalety: pogorszenie styku w jakiejś puszce byłoby "mostkowane" podejściem
    od drugiej strony.
    Wady: odłączenie przewodów w puszce przez elektryka, który nie znałby tego
    patentu nie wyłączyłoby tych przewodów. Dalej byłoby na nich napięcie
    (przychodzące z drugiej strony), co byłoby niebezpieczne.

    Ale czy tak można? Kto wie?
    jagr

  • 2. Data: 2010-09-20 06:24:36
    Temat: Re: Kabel zasilający w pętli. Można?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozwiązanie. Jeszcze się z tym nie spotkałem. Ale do rzeczy:
    >
    > Czy można kabel zasilający puścić pod sufitem dookoła kuchni w pętli?

    mozna - byle pętla zaczynała sie w tym samym bezpieczniku.

    b.

  • 3. Data: 2010-09-20 07:23:20
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości

    > mozna - byle pętla zaczynała sie w tym samym bezpieczniku.

    I ładna cewka wyjdzie. Przy wyładowaniach atmosferycznych "conieco" się w
    niej wyindukuje.

    Marek

  • 4. Data: 2010-09-20 07:23:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 20 Wrz, 08:12, "jagr" <j...@W...pl> wrote:

    > Ale czy tak można? Kto wie?

    Można i w czasach instalacji aluminiowych było to często stosowane
    rozwiązanie, ponieważ "pogorszenie styku" było wtedy realnym i w
    zasadzie pewnym zjawiskiem.
    W obecnej instalacji "pogorszenie styku" po prostu nie ma prawa
    zaistnieć i dlatego nie widzę sensu w zasadzie. Jeśli układ przewodów
    ci pasuje i możesz taką pętlę zrobić bez problemu - rób, jeśli
    musiałbyś w tym celu robić dodatkowe bruzdy itp - odpuść sobie, a
    odzyskany czas poświęć raczej na zadbanie o wszelakie styki :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-09-20 07:56:13
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > I ładna cewka wyjdzie. Przy wyładowaniach atmosferycznych "conieco" się w
    > niej wyindukuje.

    jak ktos ma piorunową fobię to niech nie robi, będzie lepiej spał :-)

    b.

  • 6. Data: 2010-09-20 08:16:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.09.2010 09:56, Budyń pisze:
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    >

    > jak ktos ma piorunową fobię to niech nie robi, będzie lepiej spał :-)

    I w ogóle najlepiej mieszkać w podziemnym bunkrze będącym jednocześnie
    klatką Faradaya - bez doprowadzania jakichkolwiek linii z zewnątrz ;->

  • 7. Data: 2010-09-20 08:59:51
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    wiadomości news:4c971845$1@news.home.net.pl...

    > I w ogóle najlepiej mieszkać w podziemnym bunkrze będącym jednocześnie
    > klatką Faradaya - bez doprowadzania jakichkolwiek linii z zewnątrz ;->

    I bez kanalizacji, bo powodzie

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 8. Data: 2010-09-20 09:02:48
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

> [...]
    > rozwiązanie. Jeszcze się z tym nie spotkałem. Ale do rzeczy:
    >
    > Czy można kabel zasilający puścić pod sufitem dookoła kuchni w pętli?

    BTW:Rozwiązanie stosowane/zalecane dla halogenów 12V

    --
    pzdr
    qaz

  • 9. Data: 2010-09-20 14:05:42
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozwiązanie. Jeszcze się z tym nie spotkałem. Ale do rzeczy:
    >
    > Czy można kabel zasilający puścić pod sufitem dookoła kuchni w pętli?
    [......]
    > jagr

    I tak i nie.
    Tak bo pętla jest dopuszczalna.
    Nie bo to kuchnia. W kuchni prawie na pewno będziesz miał przynajmniej jedno
    urządzenie o mocy >=2kW. W takim wypadku sama pętla nie jest polecana bo
    takie odbiorniki wg normy powinny mieć osobne obwody.
    Moim zdaniem lepiej dać 2 obwody. Koszt +/- taki sam a unikasz zbyt wielu
    łączeń w puszkach.

  • 10. Data: 2010-09-20 14:08:56
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
    On 20 Wrz, 08:12, "jagr" <j...@W...pl> wrote:

    > Ale czy tak można? Kto wie?

    [......]
    W obecnej instalacji "pogorszenie styku" po prostu nie ma prawa
    zaistnieć i dlatego nie widzę sensu w zasadzie. [.....]
    J.
    Z wyjątkiem lutowanej skrętki, która jest połączeniem w zasadzie pewnym,
    każde inne połączenie ma prawo pogorszyć swój styk.