  • 21. Data: 2010-09-21 14:51:57
    Temat: Re: Kabel zasilający w pętli. Można?
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    news:c84cb455-8640-47af-befe-48f0d80e80e7@h25g2000vb
    a.googlegroups.com...
    On 20 Wrz, 20:46, "Nagash" <n...@p...onet.pl> wrote:
    [.....]
    a w czym problem, żeby połączyć na jednym przewodzie np. kontaktron
    górny kontaktron dolny i czujkę inercyjną, oczywiście wszystko na
    jednym oknie, tzn. tak w ramach oszczędności lub w sytuacji zastanej
    jednego przewodu, rezygnując, ma się rozumieć, z dodatkowych funkcji,
    jakie można uzyskać doprowadząjąc do każdej osobny przewód

    pozdrawiam
    s_13
    ------
    Technicznie to żaden problem :)
    Ale...
    1) Przy naruszeniu linii z np. 5cioma czujkami nie stwierdzisz jednoznacznie
    skąd przyszło naruszenie. Zamiast np. "garaż" alarm poda "parter" a tak się
    nie robi (widziałem znacznie gorsze grupowania).
    2) Jeżeli na wszystkie linie centrali podasz więcej niż jedną czujkę to może
    ona nie wydolić prądowo.

  • 22. Data: 2010-09-21 14:53:21
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    [.....]
    > Dwa przewody do każdej czujki. Liczba czujek jest ograniczona liczbą żył.
    >
    > To takie luźne skojarzenie ciągnięcia podwójnych przewodów na każdym
    > obwodzie (zwłaszcza jak masz ich w domu 20-30 sztuk).
    >
    > M.

    Da się to zrobić. Ale jak w takiej sytuacji zrealizować sabotaż ? :)

  • 23. Data: 2010-09-21 18:56:44
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-09-21 10:08, marko1a pisze:
    > Użytkownik "Paweł Hadam" <hmpawel.@.gmail.com> napisał w wiadomości
    >
    > Coś ci się pofajdało. Możesz rozwinąć tą myśl?
    >
    > Marek

    Nie widzę innego sposobu na zdalne zaindukowanie większego napięcia w
    pętli niż w przypadku pojedynczego obwodu. Pole magnetyczne mające
    źródło z dala od pętli zaindukuje napięcia zgodne zwrotem w równoległych
    odcinkach pętli, więc wystąpi efekt równoległego połączenia jednakowych
    ( w przybliżeniu) źródeł napięcia. Może powyższe określenie nie było
    zbyt trafne, ale chodziło mi o takie umiejscowienie pioruna, które
    wyindukuje napięcia o przeciwnych zwrotach w naprzeciwległych częściach
    pętli, co spowoduje ich dodanie puszczenie z dymem obwodu pętli wskutek
    prądu powstałego w ten sposób zwoju zwartego.

  • 24. Data: 2010-09-22 22:36:33
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    W dniu 2010-09-21 20:56, Paweł Hadam pisze:

> [...]
    > pętli, co spowoduje ich dodanie puszczenie z dymem obwodu pętli wskutek
    > prądu powstałego w ten sposób zwoju zwartego.

    Chciałem tylko powiedzieć, że pole magnetyczne jest bezźródłowe. A poza
    tym, piorun należy chyba rozpatrywać jako przewodnik z prądem płynącym z
    nieba do ziemi lub odwrotnie, linie pola magnetycznego będą wtedy
    okrążały przewodnik z prądem. Ale jeśli pętla z drut w ścianie będzie
    ułożona 'pod sufitem' w pokoju to linie pola będą leżały w płaszczyźnie
    pętli obwodu więc nie będą przecinały go i zmiana strumienia pola
    magnetycznego będzie zero więc nic nie powinno się zaindukować. Tyle teoria.

    --
    Filip.

  • 25. Data: 2010-09-23 15:40:02
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-09-23 00:36, Filip Ozimek pisze:

> [...]
    > pętli obwodu więc nie będą przecinały go i zmiana strumienia pola
    > magnetycznego będzie zero więc nic nie powinno się zaindukować. Tyle

    Zgadza się.

    Swoją drogą najciekawsze efekty wizualno dźwiękowe występują przy
    poprowadzeniu do takiej pętli zasilania, jeśli przypadkiem skrzyżujemy
    przewody :). Ale to już nie w temacie.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 26. Data: 2010-09-24 12:52:24
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Mon, 20 Sep 2010 10:59:51 +0200, Jan Werbiński napisał:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4c971845$1@news.home.net.pl...

    > I bez kanalizacji, bo powodzie

    i Anakonda może wyleźć.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB