    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak wyciągnąć cegły ze studzienki kanalizacyjnej
    Date: Sun, 14 Jul 2013 21:42:32 +0200

    W dniu 14.07.2013 21:21, m...@o...pl pisze:
    > Witam.
    > Mam studzienkę rewizyjną kanalizacji sanitarnej fi 40 o głębokości ok 4,5 m.
    > Ktoś nawrzucał mi do niej cegieł. Cegieł jest ~10 - póki co nic się nie zatkało,
    ale jest to tylko "póki co" i aby uniknąć problemów musze cegły jak najszybciej
    wyciągnąć.
    > Ktoś ma pomysł jak to zrobić? Wejście do środka i na taką głębokość jest oczywiście
    nierealne. Odkopanie całej studzienki również.
    > Pozostaje jakiś sprytny sposób na wyciągnięcie cegieł od góry.
    > Będę wdzięczna za rady, które pomogą mi rozwiązać problem.
    > Gosia

    zależy jak te cegły tam leżą i czy są już czymś zasypane..
    do głowy przychodzi mi wykorzystanie urządzenia działającego podobnie
    jak przyrząd do podnoszenia krawężników. Takie zaciskające się szczypce
    kiedy się ciągnie za ramiona do góry, im większy ciężar tym bardziej się
    zaciskają.

    link do zdjęć z googla:
    http://tiny.pl/h6l9m

    trza by tym nacelować na cegłę i potem ciągnąć do góry, raczej gotowego
    rozwiązania o dedykowanych rozmiarach nie będzie ino trza rzeźbić.

    Innym rozwiązaniem może być przedłużona motyka.
    Czyli kij z kawałkiem blachy na końcu ustawionym prostopadle do kija..

    Wszystko zależy jak te cegły tam leżą...

    z hardkorowych rozwiązań uwiązać kogoś chudego za nogi i spuszczać go
    głową w dół:)