  • 1. Data: 2013-07-14 21:21:28
    Temat: Jak wyciągnąć cegły ze studzienki kanalizacyjnej
    Od: m...@o...pl

    Witam.
    Mam studzienkę rewizyjną kanalizacji sanitarnej fi 40 o głębokości ok 4,5 m.
    Ktoś nawrzucał mi do niej cegieł. Cegieł jest ~10 - póki co nic się nie zatkało, ale
    jest to tylko "póki co" i aby uniknąć problemów musze cegły jak najszybciej
    wyciągnąć.
    Ktoś ma pomysł jak to zrobić? Wejście do środka i na taką głębokość jest oczywiście
    nierealne. Odkopanie całej studzienki również.
    Pozostaje jakiś sprytny sposób na wyciągnięcie cegieł od góry.
    Będę wdzięczna za rady, które pomogą mi rozwiązać problem.
    Gosia

  • 2. Data: 2013-07-14 21:35:48
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Może tak jak korek z butelki.
    Sznurkiem (żyłką) w kształcie lasso na wędce.

  • 3. Data: 2013-07-14 21:42:32
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.07.2013 21:21, m...@o...pl pisze:
> [...]
    > Pozostaje jakiś sprytny sposób na wyciągnięcie cegieł od góry.
    > Będę wdzięczna za rady, które pomogą mi rozwiązać problem.

    zależy jak te cegły tam leżą i czy są już czymś zasypane..
    do głowy przychodzi mi wykorzystanie urządzenia działającego podobnie
    jak przyrząd do podnoszenia krawężników. Takie zaciskające się szczypce
    kiedy się ciągnie za ramiona do góry, im większy ciężar tym bardziej się
    zaciskają.

    link do zdjęć z googla:
    http://tiny.pl/h6l9m

    trza by tym nacelować na cegłę i potem ciągnąć do góry, raczej gotowego
    rozwiązania o dedykowanych rozmiarach nie będzie ino trza rzeźbić.

    Innym rozwiązaniem może być przedłużona motyka.
    Czyli kij z kawałkiem blachy na końcu ustawionym prostopadle do kija..

    Wszystko zależy jak te cegły tam leżą...

    z hardkorowych rozwiązań uwiązać kogoś chudego za nogi i spuszczać go
    głową w dół:)

  • 4. Data: 2013-07-14 22:04:39
    Od: Gosia <m...@o...pl>

    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 21:42:32 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

> [...]
    >

    > Wszystko zależy jak te cegły tam leżą...
    >

    > z hardkorowych rozwiązań uwiązać kogoś chudego za nogi i spuszczać go

    Hej,
    no właśnie już drugi dzień myślę co by tu wyrzeźbić i nawet pomysły są :) , ale
    myslałam, że może ktoś jakieś gotowe lub sprawdzone rozwiązanie podsunie...

    A tak mniej serio to wszysko super, tylko nie wiem gdzie ogłosić casting na chudego,
    co to będzie chciał być głową w dół spuszczony... Jacyś chętni?

    Gosia

  • 5. Data: 2013-07-14 23:13:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 14 Jul 2013 12:21:28 -0700 osobnik zwany mjanoszek
    napisał:

> [...]
    > Odkopanie całej studzienki również. Pozostaje jakiś sprytny sposób na
    > wyciągnięcie cegieł od góry. Będę wdzięczna za rady, które pomogą mi

    a może wcale nie wyciągać tylko rozkruszyć?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2013-07-14 23:17:20
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 lipca 2013 22:04:39 UTC+2 użytkownik Gosia napisał:

> [...]
    chudego, co to będzie chciał być głową w dół spuszczony... Jacyś chętni?

    Jest sprawdzone rozwiązanie. Trzeba zalać studzienkę ciekłym ołowiem. Cegły lżejsze i
    wypłyną. Tylko nie pytaj jak usunąć ołów bo nie wiem.

  • 7. Data: 2013-07-15 00:07:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:

    > a może wcale nie wyciągać tylko rozkruszyć?

    Dynamitem :) albo salterą amonową wymieszana z benzyną...

  • 8. Data: 2013-07-15 00:08:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Pozostaje jakiś sprytny sposób na wyciągnięcie cegieł od góry.
    > Będę wdzięczna za rady, które pomogą mi rozwiązać problem.

    trzeba by zbudować chwytak sterowany linką spuszczany na długim drągu i
    pokoleii wyciągać ten szajs.

  • 9. Data: 2013-07-15 00:25:43
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 14.07.2013 21:21, m...@o...pl pisze:
    > Witam.
    > Mam studzienkę rewizyjną kanalizacji sanitarnej fi 40 o głębokości ok 4,5 m.
    rurka PCV z haczykiem, wewnątrz rurki sznurek, który idzie przez całą
    rurkę z góry na dół, na dole 30 cm petli i sznurek wraca. u góry 2 końce
    na dole wystaje pętla. rurkę haczykiem na dół, haczyk lekko podnosi
    cegłę tak aby pętla mogła wejśc pod cegłę, i na górze ciągniesz 2 końce
    tak aby pętla się zacisnęła.
    ToMasz

  • 10. Data: 2013-07-15 00:51:42
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2013 00:08:22 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > trzeba by zbudować chwytak sterowany linką spuszczany na długim drągu i
    >
    > pokoleii wyciągać ten szajs.

    Można też iść dalej, i zbudować robota na gąsienicach, który tam wjedzie i wszystko
    powyciąga ...