  • 1. Data: 2013-07-14 23:28:54
    Temat: Młotowiertarka z castoramy ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może kupił toto :
    http://www.castorama.pl/katalog-produktow/narz/m-oto
    -wiertarki/mlotowiertarka-79031-850-w.html

    Potrzebuję nawiercić jakieś 200 otworów pod kołki w betonie (bloki).
    I jestem ciekawe, czy toto się nada ?

  • 2. Data: 2013-07-15 00:20:56
    Temat: Re: Młotowiertarka z castoramy ?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sundayman pisze tak:

    > Potrzebuję nawiercić jakieś 200 otworów pod kołki w betonie (bloki).
    > I jestem ciekawe, czy toto się nada ?

    W podobnych pod tym kółkiem obok raczki jest przełącznik udaru, który
    lubi sie rozłączać. Jeśli nie będziesz się bawił przełącznikiem to
    pewnie wystarczy na 200 dziur. Najlepiej od razu wyłamać dzwignię żeby
    pracownik nie przestawiał trybu pracy lub unieruchomić ją taśmą
    klejącą.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2013-07-15 08:45:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    -wiertarki/mlotowiertarka-79031-850-w.html
    > Potrzebuję nawiercić jakieś 200 otworów pod kołki w betonie (bloki).

    Kiedyś padł mi Bosch w trakcie pracy. Na szybko kupiłem chyba dokładnie
    tą wiertarkę w Castoramie. Niestety roboty nie dokończyłem, bo młotek
    (szpikulec), który był w zestawie po kilku minutach kucia zaklinował się
    w futerku i udar przestał działać. Nie można było tego szpikulca
    wyciągnąć. Pojechałem jeszcze tego samego dnia do serwisu Castoramy,
    gdzie moconowano się z tym szpikulcem przez kilka minut. Po czym gość
    przyjął reklamację i dał kwit do zwrotu gotówki.
    Nie wiem czy winą było futerko czy zbyt miękki szpikulec. Jeżeli miał
    bym coś polecić z Castoramy to MacAlistera.

  • 4. Data: 2013-07-15 10:52:22
    Od: morghul <m...@t...pl>

    Da radę, uzywaliśmy w firme takie po 4-5 lat do wiercenia kołków fi 12.
    Robiły po kilkadziesiąt otworów miesięcznie. Tylko posmaruj co jakiś
    czas wiertło od dupy strony bo jak ktoś napisał będzie się klinować w
    uchwycie od syfu. Zdaje się że nawet w naszych był smar w komplecie.

    Imho nie ma sensu kupować Makity czy czegoś w tym stylu za dwa tysiaki
    do sporadycznego wiercenia małych średnic.

    morghul

  • 5. Data: 2013-07-19 00:14:17
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    -wiertarki/mlotowiertarka-
    > 79031-850-w.html
    > Potrzebuję nawiercić jakieś 200 otworów pod kołki w betonie (bloki).

    ja glownie g-k robie ale potrzebowalem do paru dziur w kamieniu i kupilem
    narzekac nie moge, jedyne co mi w niej nie pasuje to sprzeglo ktore jest
    ustawione tak (pewnie nie bez powodu) ze nie raz i nie dwa zdazylo mi sie
    zostac z zaklinowanym na jakims grubszym zwirku wiertlem, ale uchwyt
    jest wystarczajaco mocny zeby ja poprostu szarpnac do tylu

    ogolnie jak na sprzet za ~200 pln radzi sobie calkiem niezle

    a, nie zapomnij wiertel kupic - bo male wiertla z zestawu mozesz od razu
    na zlom oddac (chociaz w moim oidp dawali tez jakies fi 23 dlugie na
    mniej niz 10 cm czy podobny wynalazek wiec moze te juz nie sa
    robione z plasteliny)

  • 6. Data: 2013-07-21 19:55:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Kupiłem ostatecznie w Leroy Młot udarowo - obrotowy NPEK900 NUPOWER.
    Na oko wyglądał odrobinę lepiej niż ten z castoramy.

    Pierwsze testy wypadły nad wyraz dobrze.
    W podłodze i stropie dziurki się robią praktycznie same (a zwykłą
    wiertarą z udarem nie dałem rady nawet połowy takiej dziurki zrobić).
    Zemsta na sąsiadach będzie słodka (zwłaszcza na jednym, co przez 8 m-cy
    robił remont z użyciem wiertarki udarowej :).

    Nie wiem na razie jak z trwałością, ale wygląda na to, że te 200
    otworków to z palcem w nosie.

    Czyli do takich amatorskich zastosowań polecam.

  • 7. Data: 2013-07-22 11:39:42
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 21 lipca 2013 19:55:53 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    >
    > Zemsta na sąsiadach będzie słodka (zwłaszcza na jednym, co przez 8 m-cy
    >
    > robił remont z użyciem wiertarki udarowej :).

    Ale to kupiłeś, bo potrzebujesz, czy będziesz po prostu robił hałas? :D

  • 8. Data: 2013-07-22 15:08:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 lipca 2013 11:39:42 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:
    > Ale to kupiłeś, bo potrzebujesz, czy będziesz po prostu robił hałas? :D

    Do robienia hałasu wystarczy to:
    http://allegro.pl/trafiles-na-glosnego-sasiada-zrewa
    nzuj-sie-i3389073197.html
    ;))

  • 9. Data: 2013-07-24 00:14:42
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    -wiertarki/mlotowiertarka-79031-850-w.html

    > Potrzebuję nawiercić jakieś 200 otworów pod kołki w betonie (bloki).

    Nada się, nada. Jak tylko do wiercenia, to nada się bez problemu. Z
    wydajnością kucia w betonie trochę gorzej ale do wiercenia git. Pamiętaj by
    smarować futerko.
    Jackare