  • 1. Data: 2013-07-13 20:38:09
    Temat: Wodnisty beton
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Czego mogę się spodziewać po betonie B25, który zamiast mieć
    konsystencję ciastowatą, potrafi lać się jak gęsta śmietana, przy
    założeniu, że przesadzono z plastyfikatorem?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2013-07-13 20:52:23
    Temat: Re: Wodnisty beton
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    W dniu sobota, 13 lipca 2013 20:38:09 UTC+2 użytkownik Irek N. napisał:
    > Czego mogę się spodziewać po betonie B25, który zamiast mieć
    >
    > konsystencję ciastowatą, potrafi lać się jak gęsta śmietana, przy
    >
    > założeniu, że przesadzono z plastyfikatorem?

    Jeśli dostaniesz na to papier że jest B25 - i będzie B25 to możesz się spodziewać że
    ładnie się rozpłynie :)
    Ale z tego co pamiętam to miałoby być to na posadzkę przemysłową... wydaje mi się że
    beton posadzkowy jest bardziej płynny od zwykłego - zaciera się go nie od razu, tylko
    po pewnym czasie.

    Pozdrawiam
    Marcin W.

  • 3. Data: 2013-07-13 22:02:12
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    że beton posadzkowy jest bardziej płynny od zwykłego - zaciera się go nie od razu,

    No i tak się stało.
    95% było takiej konsystencji, że grabkami trzeba było rozgarniać, ale
    jedna grucha przyjechała wręcz z płynnym. Kolor sugeruje przesadzony
    plastyfikator.
    Zastanawiam się, czy może to mieć dla mnie jakiekolwiek znaczenie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2013-07-14 09:28:45
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
[...]

    Betony zbyt rozwodnione (ale powtarzam rozwodnione- czyli z za
    dużą ilością wody) mają mniejszą wytrzymałość.
    Są też i plusy, spada ryzyko tworzenia "raków"- przestrzeni
    z powietrzem w warstwie betonu.
    Ogólnie B25 w budownictwie jednorodzinnym to beton
    mocny, wiec kwestiami wytrzymałościowymi bym się nie
    przejmował.
    T.

  • 5. Data: 2013-07-14 09:45:55
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > z powietrzem w warstwie betonu.
    > Ogólnie B25 w budownictwie jednorodzinnym to beton
    > mocny, wiec kwestiami wytrzymałościowymi bym się nie

    Ok.
    Tomku, plastyfikatorem (beton ma bardziej beżowy kolor - nie wiem
    dlaczego, ale ładnie widać zmianę barwy na filmie, w naturze słabiej).
    To nie jest domek, tylko posadzka przemysłowa,więc wytrzymałość na
    pierwszej pozycji.

    Dowiedziałem się, że nie nastąpiła segregacja betonu (cokolwiek to znaczy).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2013-07-14 11:27:06
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-13 20:38, Irek N. pisze:
    > Czego mogę się spodziewać po betonie B25, który zamiast mieć
    > konsystencję ciastowatą, potrafi lać się jak gęsta śmietana, przy
    > założeniu, że przesadzono z plastyfikatorem?
    >
    > Irek.N.
    Odpowiem tak:
    jeżeli przesadzili z plastyfikatorem - to nie wiem.
    jeżeli przesadzili z wodą, to wytrzymałość będzie niska.
    Dawno temu robiliśmy w laboratorium próby wytrzymałości betony zależnie
    od składu. Przy tej samej ilości kruszywa i cementu beto był tym słabszy
    im więcej lało się wody. Różnice w wytrzymałości były nawet trzykrotne.
    W razie wątpliwości trzeba z takiego betonu wziąć próbki (przed
    wylaniem) i potem jest podstawa do szarpania się z dostawcą.
    Jacek