  • 1. Data: 2013-07-11 18:14:25
    Temat: Hydraulika - jak wykończyć rurkę miedzianą
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Cześć,

    Jak wykończyć rurkę miedzianą doprowadzającą zimną wodę do łazienki,
    która została przez hydraulika pozostawiona zagnieciona na płask:
    https://chmura.m.krakow.pl/public.php?service=files&
    t=74e76b83bb2f086ea75831333b2f1d87

    Wykończyć tzn. doprowadzić do stanu zjadliwego dla zwykłego
    śmiertelnika czyli zakończyć zaworkiem, z którego po odkręceniu
    poleci woda :) Konieczne będzie lutowanie czy da się bez
    specjalnych umiejętności/narzędzi?

    Dzięki za pomoc.

    --
    Jacek Midura

  • 2. Data: 2013-07-11 18:43:10
    Temat: Re: Hydraulika - jak wykończyć rurkę miedzianą
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 18:14:25 UTC+2 użytkownik Jacek Midura napisał:

> [...]
    >
    > śmiertelnika czyli zakończyć zaworkiem, z którego po odkręceniu
    >
    > poleci woda :) Konieczne będzie lutowanie czy da się bez

    Uciąć w miejscu gdzie jest okrągła - wlutować element z gwintem wewnętrznym i tam
    wkręcić zaworek :) Gotowe :)
    Niestety bez lutownicy nie da rady...

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 3. Data: 2013-07-11 21:30:56
    Od: piotr_boncza%g...@g...com

> [...]
    >

    > Jak wykończyć rurkę miedzianą doprowadzającą zimną wodę do łazienki,
    >
    > która została przez hydraulika pozostawiona zagnieciona na płask:

    Poszukaj złączki skręcanej do miedzi (Conex, IBP lub podobne):
    http://www.therm.pl/product,843,657157.html

    Oczywiście odpowiedniej średnicy. Rurę utnij, obrób krawędzie, skręć, puść wodę i
    ciesz się :)

    pozdrawiam Piotr

  • 4. Data: 2013-07-11 23:33:40
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    Dnia 2013-07-11, o godz. 12:30:56
    piotr_boncza%g...@g...com napisał(a):

    > Poszukaj złączki skręcanej do miedzi (Conex, IBP lub podobne):
    > http://www.therm.pl/product,843,657157.html
    >
    > Oczywiście odpowiedniej średnicy. Rurę utnij, obrób krawędzie, skręć,
    > puść wodę i ciesz się :)

    Świetnie, po cichu łudziłem się że coś takiego istnieje. Wielkie dzięki
    za naprowadzenie.

    --
    Jacek Midura

  • 5. Data: 2013-07-24 00:04:52
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Uciąć w miejscu gdzie jest okrągła - wlutować element z gwintem wewnętrznym
    i tam wkręcić zaworek :) Gotowe :)
    Niestety bez lutownicy nie da rady...

    Da radę, da jak najbardziej. Są złączki skręcane, np w catsoramach i
    leroyach