  • 11. Data: 2014-03-03 15:19:53
    Temat: Re: Jak zasilić pojedynczy obwód podłogówki na piętrze?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    GreDi wrote:
    > Zdecydowałem się na kaloryfery, które będą w stanie ogrzać cały dom.

    Podłogówka jest w stanie ogrzać cały dom i to bardziej efektywnie niż
    grzejniki.

    a jak już masz jakieś wysokie przestrzenie to tylko podłogówka je ogrzeje.

  • 12. Data: 2014-03-03 15:24:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 15:01:14 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:
    > Ponieważ znacznie bardziej komfortowo chodzi się po terakocie ogrzanej.
    A dlaczego nie chcesz komfortowo chodzić po ogrzanych np. panelach?
    Oczywiście zrobisz jak zechcesz ale teraz masz ostatnia chwilę na zmianę decyzji. Ja
    też mam podłogówkę tylko tam gdzie terakota a w pozostałych miejscach grzejniki. I to
    był największy błąd na mojej budowie. Potwierdzam to zarówno ja jak i żona oraz
    córka. Zresztą praktycznie każdy kto tak zrobił a nie dał podłogówki po całości
    żałuje. Tak więc na spokojnie przemyśl temat masz jeszcze szanse zrezygnować z
    grzejników.

  • 13. Data: 2014-03-03 15:39:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > praktycznie każdy kto tak zrobił a nie dał podłogówki po całości
    > żałuje. Tak więc na spokojnie przemyśl temat masz jeszcze szanse

    Naprawdę tak jest znacznie lepiej. w moim domu jest tylko podłogówka i jest
    super.

  • 14. Data: 2014-03-04 07:50:27
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-03 15:19, Marek Dyjor pisze:

    > Podłogówka jest w stanie ogrzać cały dom i to bardziej efektywnie niż
    > grzejniki.

    I do tego oszczędniej niż przy ogrzewaniu grzejnikami.
    Tym bardziej, że ma być kondensacyjny kocioł gazowy, który tak na prawdę
    dopiero współpracując z podłogówką pozwala na uzyskiwanie największych
    oszczędności z kondensacji.
    Ponadto jeden system ogrzewania to o wiele prostsza i tańsza instalacja
    i do tego wystarczy jedna, wbudowana w kocioł gazowy pompa CO.
    W przypadku instalacji mieszanych, często się okazuje, że układ jest
    niewydolny, bo woda zawsze stara się popłynąć tam, gdzie ma najmniejszy
    opór, czyli przez grzejniki. Często więc trzeba go wspomagać kolejną
    pompą CO zasilającą podłogówkę, a żeby pompy wzajemnie się nie
    zakłócały, co wpływa zarówno na skrócenie ich żywotności jak i większe
    zużycie energii to należy je odseparować od siebie przynajmniej zaworem
    mieszającym lub sprzęgłem wodnym. Zawór mieszający jak i sprzęgło wodne
    podnoszą temperaturę wody na kotle, co powoduje zmniejszenie sprawności
    kotła kondensacyjnego.
    Poza tym pisałeś, że robisz podłogówkę tylko dlatego, żeby mieć ciepłą
    podłogę. Jest to błędny sposób rozumowania, ponieważ przy prawidłowo
    wykonanej podłogówce, podłoga ma nie być ani zimna, ani ciepła dla stóp.
    Jeżeli zaczynasz odczuwać w stopy ciepło to znaczy, że podłogówka jest
    mocno przegrzana i taka podłogówka wyrządzi Ci ogromną krzywdę na
    zdrowiu, powodując po latach problemy ze stawami.
    Regulacja temperatury podłogówki przy pomocy zaworów RTL montowanych na
    powrocie jest najmniej precyzyja. Takie zawory często powodują, że
    podłoga albo jest przegrzana, albo też jest niedogrzana. Mają one sens
    tylko i wyłącznie w przypadku łazienek, gdzie przebywamy krótko w ciągu
    doby i dlatego podłoga może tam mieć znacznie wyższą temperaturę.

    Tak więc popieram to co napisali koledzy:
    Rób na całości podłogówkę lub na całości grzejniki, ewentualnie
    grzejniki + podłogówka w łazience i nigdzie więcej, zasilana wprost z
    obiegu grzejników z zaworem RTL na powrocie podłogówki.

  • 15. Data: 2014-03-04 09:52:26
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 04.03.2014 07:50, uzytkownik wrote:
> [...]
    > grzejniki + podłogówka w łazience i nigdzie więcej, zasilana wprost z
    > obiegu grzejników z zaworem RTL na powrocie podłogówki.

    Dzięki za wyjaśnienie sprawy i cenne rady.

    --
    GreDi

  • 16. Data: 2014-03-04 09:54:46
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 03.03.2014 15:06, Marek Dyjor wrote:
    > druga opcja jest jedyną prawidłową a co do grzania to przecież
    > instalator ma obliczenia i prawidłowo wyreguluje obwody :)
    >
    > realnie zasada jest taka aby poszczególne obwody miały podobne opory
    > wtedy jest najwygodniej wyregulować układ, ale to często nie jest
    > możliwe, wtedy odbwody o mniejszych oporach trzeba dodatkowo przytłumić
    > aby uzyskać wymagane projektem strumienie wody w poszczegolnych obwodach.
    >
    > Wniosek. sugeruje zastosowanie rozdzielacza z rotametrami i regulacją,
    > jest droższy ale łatwiej jest ustawić prawidłowe przepeływy.

    Dzięki za podzielenie się wiedzą.
    Twój ostatni akapit, jest bardzo cenną radą.

    --
    GreDi

  • 17. Data: 2014-03-04 10:09:00
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 03.03.2014 15:24, Kris wrote:
> [...]
    żałuje. Tak więc na spokojnie przemyśl temat masz jeszcze szanse zrezygnować z

    Jeżeli chodzi o panele to oczywiście ok. Zrobiłem wywiad w tej kwestii z
    której wynikało,, że nie ma najmniejszego problemu położenia podłogówki
    pod panelami. To działa.

    Ale podłogówka pod drewnem. No to są zdania podzielone.

    --
    GreDi

  • 18. Data: 2014-03-04 10:15:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Mar 2014 15:06:20 +0100, Marek Dyjor

    > odbwody o mniejszych oporach trzeba dodatkowo przytłumić aby uzyskać
    > wymagane projektem strumienie wody w poszczegolnych obwodach.

    Tylko, zwłaszcza przy CO z ręczną obsługą pieca (węgiel, kominek etc.) tj.
    tam gdzie instalacja stygnie, mogą występować problemy z nagrzewaniem
    takcih obwodów. W skrajnym wypadku może dojść nawet do tego, że nie będą
    się w ogóle rozgrzewać i trzeba je będzie rozkręcać manualnie na maksa i
    potem znowu przykręcać. Niestety mam taką skuchę w obecnym domu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 19. Data: 2014-03-04 15:04:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
> [...]
    > tego, że nie będą się w ogóle rozgrzewać i trzeba je będzie rozkręcać
    > manualnie na maksa i potem znowu przykręcać. Niestety mam taką skuchę

    wybacz ale to co piszesz to jakaś bzdeta...

    co ma piec do pracy podłogówki

    podłogówka ma własną pompę i mieszacz, jak sie bęzie wystudzał ci piec to
    grzejniki wiele szybciej przestaną grzac niż podłogówka.

  • 20. Data: 2014-03-04 15:39:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Mar 2014 15:04:38 +0100, Marek Dyjor

    > podłogówka ma własną pompę i mieszacz, jak sie bęzie wystudzał ci
    > piec to grzejniki wiele szybciej przestaną grzac niż podłogówka.

    Ale w końcu też przestanie grzać i podłogówka i o takiej sytuacji pisałem.

    --
    Pozdor Myjk