    From: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaki ekspres ciśnieniowy
    Date: Sat, 21 Jul 2012 23:48:37 +0200

    "Wujeq" <b...@b...com> schrieb im Newsbeitrag
    news:juesj0$k09$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > drugiej strony, jeśli zdecydowałbym się na zintegrowany moduł to przecież
    > gdzieś na styku pojemnika z ekspresem też mleko sie osadza i
    > gnije/kwaśnieje. Miałem kiedyś prymitywny ekspres z rurką do spieniania
    > mleka, jednak to rozwiązanie wymaga extra kubeczka do spieniania, którego
    > nie chciało mi sie myć więc z lenistwa nie korzystałem z tego rozwiązania
    > i wlewałem mleko normalnie do kawy.
    >
    > Myślałem o tym:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=2476667376
    > jednak komentarze na serwisach opiniotwórczych są wybitnie rozbieżne

    ml

    > Bags

    Z czystym sercem mogę polecić Siemens EQ.5. Mam go dwa lata. Zdecydowałem
    się na zakup po długich przemyśleniach i "badaniu rynku".
    Po tym jak koledze wymieniłem "grupę zaparzającą" w jego Expressie,
    zdecydowałem się na Siemensa. Podgrzewa wodę w przepływówce, więc startuje
    10 sekund. Po 15 minutach wyłącza się sam z siebie całkowice odcinając
    dopływ prądu. Żadnedo stand by. Taki sprytny wyłącznik, że
    elektromechanicznie się wyłącza. Ale najważniejsze dla mnie było to, że po
    otwarciu bocznej klapki wyjmuję się cały ten interes "zaparzający" i można
    go dokładnie umyć. Pojemnik na wodę zdejmowany, mleko zasysa z kartonika czy
    innego pojemnika rurką. Sprytnie i szybko oczyszcza tą rurkę z resztek mleka
    po zaparzeniu kawy.

    Zresztą poczytaj:
    http://caffeprego.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=29&t=770
    3

    Jest jeszcze model eq.7 - ma więcej bajerów, ale jest zdecydowanie za drogi.