    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki kocioł ?
    Date: Tue, 07 Sep 2010 20:12:09 +0200

    MUA pisze:
    > Co bedzie lepsze i w jeśli da się pogodzić ekonomiczne dla 5 osobowej rodziny ?
    > Piec ze zbiornikiem czy bez Jesli "z" to jak duzym 40L czy 400L.
    > Jedno czy dwufunkcyjny ?

    No jak będzie z zasobnikiem to będzie jednofunkcyjny :o)

    W sumie to sporo zależy od tego jaki masz układ łazienki względem kotłowni.
    Jak masz daleko to przy dwufunkcyjnym poczekasz na ciepłą wodę, a i tak
    jak już dopłynie może nie być najcieplejsza, chyba, że moc kotła będzie
    słuszna.
    Jak masz daleko przy jednofunkcyjnym to robisz tzw powrót i woda sobie
    chodzi w kółko przez zasobnik i się tam nagrzewa.

    Jak masz szambo to dwufunkcyjny spowoduje, że szybko się napełni i w
    sumie nie jest to bardzo ekonomiczne.
    Przy jednofunkcyjnym trochę więcej gazu pójdzie na utrzymywanie wody w
    zasobniku i obiegu.
    Zasobnik może być na tyle sprawny, że mniejsza pojemność wystarcza.
    Np ja mam 60l na 4 osoby i nie mamy problemu.
    Jak będziesz miał 120l na 5 osób to myślę, że będzie bardzo OK i na
    pewno nigdy Wam wody nie braknie, tyle, że na utrzymanie tych 120l w
    odpowiedniej temperaturze pójdzie trochę gazu.

    BR
    Igus'