  • 1. Data: 2010-09-06 12:26:28
    Temat: Jaki kocioł ?
    Od: "MUA" <a...@o...eu>

    Co bedzie lepsze i w jeśli da się pogodzić ekonomiczne dla 5 osobowej rodziny ?
    Piec ze zbiornikiem czy bez Jesli "z" to jak duzym 40L czy 400L.
    Jedno czy dwufunkcyjny ?

    Mam gaz i nie chcę mieć kominka, pieca, węgla, drzewa etc ...
    Kocioł będzie kondensacyjny ze względu na ogrzewanie podłogowe.

  • 2. Data: 2010-09-07 16:55:22
    Temat: Re: Jaki kocioł ?
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Taki do którego będziesz miał dobry serwis.
    CEzarys

  • 3. Data: 2010-09-07 17:45:34
    Od: "MUA" <a...@o...eu>

    > Taki do którego będziesz miał dobry serwis.
    > CEzarys
    Czy serwis jest dobry okazuje się dopiero wtedy kiedy jest wzywany.A i to nie
    jest miarodajne bo nie wiesz jaki jest ten którego nie wezwałeś. I bez obrazy,
    uprzedzając kolejna taką poradę, to blisko mam każden z nich ;)

  • 4. Data: 2010-09-07 18:12:09
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    MUA pisze:
    > Co bedzie lepsze i w jeśli da się pogodzić ekonomiczne dla 5 osobowej rodziny ?
    > Piec ze zbiornikiem czy bez Jesli "z" to jak duzym 40L czy 400L.
    > Jedno czy dwufunkcyjny ?

    No jak będzie z zasobnikiem to będzie jednofunkcyjny :o)

    W sumie to sporo zależy od tego jaki masz układ łazienki względem kotłowni.
    Jak masz daleko to przy dwufunkcyjnym poczekasz na ciepłą wodę, a i tak
    jak już dopłynie może nie być najcieplejsza, chyba, że moc kotła będzie
    słuszna.
    Jak masz daleko przy jednofunkcyjnym to robisz tzw powrót i woda sobie
    chodzi w kółko przez zasobnik i się tam nagrzewa.

    Jak masz szambo to dwufunkcyjny spowoduje, że szybko się napełni i w
    sumie nie jest to bardzo ekonomiczne.
    Przy jednofunkcyjnym trochę więcej gazu pójdzie na utrzymywanie wody w
    zasobniku i obiegu.
    Zasobnik może być na tyle sprawny, że mniejsza pojemność wystarcza.
    Np ja mam 60l na 4 osoby i nie mamy problemu.
    Jak będziesz miał 120l na 5 osób to myślę, że będzie bardzo OK i na
    pewno nigdy Wam wody nie braknie, tyle, że na utrzymanie tych 120l w
    odpowiedniej temperaturze pójdzie trochę gazu.

    BR
    Igus'

  • 5. Data: 2010-09-07 18:22:39
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Ma gość rację. Zapytaj użytkowników o opinie na temat serwisu w okolicy i
    już będziesz wiedział.
    Kolega kupił Wiessmana, bo renomowana marka, a jak w zimie kocioł się
    wyłączył to czekał 10 dni na łaskawe przybycie serwisu. Na szczęście ma
    kominek i rodzina nie zamarzła.
    Jacek

  • 6. Data: 2010-09-07 18:49:54
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kolega kupił Wiessmana, bo renomowana marka, a jak w zimie kocioł się
    > wyłączył to czekał 10 dni na łaskawe przybycie serwisu. Na szczęście ma

    Myślisz, że bez kominka by zamarzli?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 7. Data: 2010-09-07 19:00:11
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > Mam gaz i nie chcę mieć kominka, pieca, węgla, drzewa etc ...
    > Kocioł będzie kondensacyjny ze względu na ogrzewanie podłogowe.

    Dla 5 osób 40 litrów to stanowczo za mało. Minimum to 120-140 litrów.
    Czy kocioł dwufunkcyjny, czy też jednofunkcyjny to zależy jakie masz
    potrzeby i jak duża jest instalacja.
    Kotły dwufunkcyjne mają tę wadę, ze ciepła woda zawsze pojawia się z pewnym
    opóźnieniem, na które nie mamy wpływu bez zastosowania wyrachowanych układów
    podgrzewających wodę w instalacji do czasu zadziałania kotła.
    Jednofunkcyjny + zbiornik może nie mieć tej wady jezeli zrobi się dodatkową
    cyrkulację ciepłej wody. Jednak w przypadku takiego zbiornika i cyrkulacji
    woda jest wychładzana, czyli część energii idzie w powietrze. Oczywiście w
    okresie grzewczym i tak to ciepło się nie marnuje, bo pozostaje w domu i o
    tyle mniej będzie grzało centralne, ale poza sezonem grzewczym będzie to
    generować dodatkowe koszty.
    Jeżeli zdecydujesz się na zasobnik duży np. 400 litrów to warto już pomyśleć
    o 2 wężownicach i podłączeniu kolektorów, bo ich koszt w przeciągu kilku lat
    moze Ci się zwrócić.
    Zasobnik posiada także jeszcze jedną dodatkową zaletę. W razie awarii kotła
    gazowego możesz grzać grzałką elektryczną.

  • 8. Data: 2010-09-07 19:13:32
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > pewnym opóźnieniem, na które nie mamy wpływu bez zastosowania
    > wyrachowanych układów podgrzewających wodę w instalacji do czasu

    Chyba, że kocioł ma wbudowany wymiennik przepływowy. Wtedy można zrobić
    cyrkulację.

  • 9. Data: 2010-09-07 19:34:25
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

> [...]
    >
    > Mam gaz i nie chcę mieć kominka, pieca, węgla, drzewa etc ...
    > Kocioł będzie kondensacyjny ze względu na ogrzewanie podłogowe.

    Rozejrzyj sie za piecem dwufunkcyjnym ale z wbudowanym w sobie wymiennikiem,
    malo tego jest na rynku ale są, mam u siebie takiego twora troche to miejsca
    zajmuje (wiszący) ma 2 szt zasobników po 21l i daje jak na razie rade z tym
    iż u mnie woda ma temp. 45stp(czyli woda uzywana jest bez mieszania z
    zimna), mam tez cyrkulacje z tym iz nie uzywam hydraulik mnie namowil ale
    okazalo sie ze mam blisko i na wode sie czeka maks 10 sek, nie wypowiem sie
    co do ogrzewania bo dopiero sezon sie zaczyna...

  • 10. Data: 2010-09-08 13:38:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba, że kocioł ma wbudowany wymiennik przepływowy. Wtedy można
    > zrobić cyrkulację.

    sądzę zę to włąśnei chodzi o takie rozwiązanie, mały zasobnik buforowy który
    daje szybko ciepłą wodę o stabilnej temperaturze z możliwością zrobienia
    cyrkulacji,

    łączy sie zalety/wady podgrzewu przepływowego z zaletami/wadami systemu
    zasobnikowego.