  • 1. Data: 2010-09-06 08:03:26
    Temat: kafelki w rogach - fugi czy silikon
    Od: bdronka <b...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    po złych doświadczeniach z kabiną z supermarketu wybudowałem kabine z
    kafelek.
    pozostał mi uraz do silikonu, w który wchodzi grzyb.
    wszystkie kafelki oprócz połączenia ścian oraz połączenia kafelek z
    odpływem liniowym zafugowałem fugą epoksydową. mam jedynie dylemat - co
    zrobić na połączeniu scian - czy położyć tam fuge (zwykłą) czy silikon?

    fuga może pękać, a w silikon wejść grzyb...dla mnie chyba lepsze już to
    pęknięcie które zawsze można ponownie zafugować niż silikon w ktory
    wejdzie grzyb...

    a jakie jest wasze zdanie?

  • 2. Data: 2010-09-06 08:19:14
    Temat: Re: kafelki w rogach - fugi czy silikon
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 6 Wrz, 10:03, bdronka <b...@p...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    >
    > fuga może pękać, a w silikon wejść grzyb...dla mnie chyba lepsze już to
    > pęknięcie które zawsze można ponownie zafugować niż silikon w ktory

    Ja wszedzie dalem fuge.
    Kafelki zrobilem na "45 stopni".
    Zobacze jak sie bedzie to zachowywac.

    Z doswiadczenia moge napisac ze jak rozkuwalem poprzednia lazienke to
    tam brodzik byl zrobiony w calosci z kafli i bez listew ani bez
    silikonu. Na zwyklej zaprawie cementowej (czasy PRL kiedy nie bylo
    nic).
    I w czasie walki okazalo sie ze kafelki trzymaja sie na calej
    powierzchni, ale odchodza w calosci.
    Tam nie byly zacinane na skos ale w fugi (chyba cementowe - szare
    siakies) jakos syf specjalnie gleboko nie wlazil.
    Jak zacznie wlazic to raz na 2-4 lata starczy troche fuge wydrapac i
    naklasc nowa w te pare m "kresek".
    A w tym brodziku bylo naprawde ostro bo tam pralka wpuszczala wode
    wiec wilgoc byla non stop.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-09-06 18:01:37
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > fuga może pękać, a w silikon wejść grzyb...dla mnie chyba lepsze już to
    > pęknięcie które zawsze można ponownie zafugować niż silikon w ktory

    1. Kabinę należy regularnie myć preparatem przeciwgrzybowym i w miarę
    możliwości wietrzyć lub wycierać wodę.
    2. Silikon łatwiej wymienić niż fugę i nie ryzykujesz uszkodzenia szkliwa na
    płytkach. Są specjalne preparaty do rozpuszczania silikonu.
    3. Silikon sanitarny jest odporny na grzyba, a popękana fuga nie bardzo.
    Silikon można dobrać do koloru fugi i porządnie położyć, aby grzyb nie mógł
    podejść pod ten silikon.
    4. Fuga epoksydowa to przesada w łazience i o ile słyszałem niezbyt łatwa w
    układaniu.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2010-09-07 12:10:13
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Druid29 napisał:

    > Użytkownik "bdronka" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Kabinę należy regularnie myć preparatem przeciwgrzybowym i w miarę
    > możliwości wietrzyć lub wycierać wodę.
    Racja
    > 2. Silikon łatwiej wymienić niż fugę i nie ryzykujesz uszkodzenia
    > szkliwa na płytkach. Są specjalne preparaty do rozpuszczania silikonu.
    racja
    > 3. Silikon sanitarny jest odporny na grzyba,
    i tu mam inne doświadczenie, rok jest odporny, potem grzybieje jak
    reszta mimo pkt. 1
> [...]

    > mógł podejść pod ten silikon.
    racja
    > 4. Fuga epoksydowa to przesada w łazience i o ile słyszałem niezbyt
    e tam.

    > Pozdrawiam,
    > Druid29

    pozdrawiam
    rafał

  • 5. Data: 2010-09-07 18:52:47
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    >
    > fuga może pękać, a w silikon wejść grzyb...dla mnie chyba lepsze już to
    > pęknięcie które zawsze można ponownie zafugować niż silikon w ktory

    Ja zrobilem brodzik z betonu, a nastepnie pomalowalem kilka razy
    zywica poliestrowa. Pod koniec posypalem takimi czipsami w roznych
    kolorach, ktore sam zrobilem z cementu, maczki kamiennej i gruntu i
    nastepnie pomalowalem zywica jeszcze raz - wyglada super ! Zadnych
    fug !!!