  • 1. Data: 2010-09-05 20:34:25
    Temat: Wylewki
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Witam,
    Na czwartek planuje wykonanie wylewek ca 150 m2 (potem zaraz mieszkam).
    Wykonawca poleca zakupienie tworzywa sztucznego, dodawanego do zaprawy,
    zamiast siatki stalowej układanej na posadzkach. Czy stosować tworzywo na
    całość posadzki czy tylko tam gdzie jest ogrzewanie podłogowe?
    (Piasek ma byc wiślany bo inaczej nie robią, może będzie z Nogatu - 24
    tony).
    Dla informacji:
    Planowana wylewka 5 cm , ułożony styropian 10 cm,
    w miejsca ogrzewania podłogowego styropian 5 cm i styropian z folią ALU 2
    cm = 7 cm i wylewka ~8 cm,
    Robocizna 11 zł/m2.
    Potem piec, kominek w płaszczem i zaczynam mieszkać.
    Podłogi, jak powysycha podłoże.

    Jurek

  • 2. Data: 2010-09-05 20:54:02
    Temat: Re: Wylewki
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SP2GUB wrote:
> [...]
    > gdzie jest ogrzewanie podłogowe? (Piasek ma byc wiślany bo inaczej
    > nie robią, może będzie z Nogatu - 24 tony).

    uważaj na piasek...

    sprawdź jego jakość, piasek rzeczny może być bardzo zanieczyszczony.

  • 3. Data: 2010-09-05 20:57:14
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Wrz, 22:34, "SP2GUB" <s...@e...com.pl> wrote:
> [...]
    > cm = 7 cm i wylewka ~8 cm,
    > Robocizna 11 zł/m2.
    > Potem piec, kominek w płaszczem i zaczynam mieszkać.

    Ja bym sie nie pakowal w swoj material. Jak cos pojdzie nie tak to
    wykonawca zwali wine na Ciebie, ze mu zly material dostarczyles i nici
    z ew. gwarancji. Ja placilem 30 pln / m2 ale na gotowo z wszystkim -
    piasek, cement, zbrojenie (na parterze - stalowe siatki, w piwnicy owe
    plastikowe wlosy o ktorych piszesz ;) + tasmy dylatacyjne. Na
    szczescie nic z wylewka sie nie stalo wiec z gwarancji korzystac nie
    musialem :) Ale mialem fajna ekipe, bo na kase pol roku byli w stanie
    poczekac ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-09-05 20:59:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > szczescie nic z wylewka sie nie stalo wiec z gwarancji korzystac nie
    > musialem :) Ale mialem fajna ekipe, bo na kase pol roku byli w stanie

    fajny klient z ciebie...

    dwóch trzech takich klientów i można biznes zwijać.

  • 5. Data: 2010-09-05 21:27:02
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    m.googlegroups.com...
> [...]
    >szczescie nic z wylewka sie nie stalo wiec z gwarancji korzystac nie
    >musialem :) Ale mialem fajna ekipe, bo na kase pol roku byli w stanie

    Pakuj sie jak najbardziej w swoj material bo to duzo taniej wychodzi a
    robota z tym zadna... co do jakosci piasku, sprawa jest prosta, z reguly
    wykonawca ma znajomosci z nie jednym czlekiem ktory taki piach wozi wiec
    zapytaj ich o jakis namiar :), chlopaki biora co lubja i tyle, potem jakby
    co pretensje do siebie moga miec :)
    Co do siatek dlatego polecaja wlokna do maja latwiejsza robote z nimi a tak
    to siatki staja deba przesuwaja sie :) a wlokna ida z woda do maszyny i leci
    :), u siebie mialem wlokna bo wlasnie na siatke wykonawca marudzil, po
    przeliczeniu wlokna tez wyszly mi taniej.

    Pzdr
    Yzedef

  • 6. Data: 2010-09-06 06:45:15
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Wrz, 22:59, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > fajny klient z ciebie...
    >
    > dwóch trzech takich klientów i można biznes zwijać.

    Sie czepiasz. Placic chcialem a oni, ze nie chca. Woleli zebym
    zaplacil calosc (robilem parter i piwnice na dwie raty) po zrobieniu
    calosci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-09-06 07:06:23
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    m.googlegroups.com...
> [...]

    >Sie czepiasz. Placic chcialem a oni, ze nie chca. Woleli zebym
    >zaplacil calosc (robilem parter i piwnice na dwie raty) po zrobieniu

    U mnie firma(ta sama która robiła mi SSO) w zeszłym roku w październiku
    elewacje robiła. Do dzisiaj własciciel nie ma czasu po kase się zjawić.
    Dzwonie pytam a on się śmieje ze jak przyjdzie bieda to sie zjawi. Ale ma
    kupe innej roboty i widocznie nie ma czasu. A zreszta ma juz u juz u mnie
    zaklepane zlecenie na budowe kolejnej chałupy to może dlatego;))

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-09-06 07:17:49
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Wrz, 09:06, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kupe innej roboty i widocznie nie ma czasu. A zreszta ma juz u  juz u mnie
    > zaklepane zlecenie na budowe kolejnej chałupy to może dlatego;))

    U mnie bylo to samo :) Zreszta IMHO takich wykonawcow jest wiecej. Sam
    mam sasiada co mi brame montowal i od roku nie ma czasu mi tego
    wycenic mimo moich wielokrotnych prosb :-) W koncu ostatnio zaplacilem
    mu kwote "na moje oko" i czekam teraz na dokladne rozliczenie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-09-06 07:24:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-09-2010 o 22:34:25 SP2GUB <s...@e...com.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Na czwartek planuje wykonanie wylewek ca 150 m2 (potem zaraz mieszkam).
    > Wykonawca poleca zakupienie tworzywa sztucznego, dodawanego do zaprawy,
    > zamiast siatki stalowej uk?adanej na posadzkach. Czy stosowaae tworzywo na
    > ca?o?ae posadzki czy tylko tam gdzie jest ogrzewanie pod?ogowe?
    Tam gdzie podłogówka daj koniecznie siatkę i włókno także, pamietaj aby dać
    siatke na rurki, wtedy bedzie miałą prawidłowe otulenie betonem i będzie
    trzymać.
    Na siatkę daj parę desek aby było po czym chodzić i siatki bedą sie
    trzymały
    (powinny być powiązane).

    > (Piasek ma byc wi?lany bo inaczej nie robi?, mo?e bedzie z Nogatu - 24
    > tony).

    Ja bym zapytał wykonawcę i kupił normalny z odkrywki, bo wislany
    może mieć za dużo zanieczyszczeń, a wylewka tak robiona (na sucho) juz jest
    słaba a jak bedzie marny piasek to bedzie tragedia.

    > Dla informacji:
    > Planowana wylewka 5 cm , u?o?ony styropian 10 cm,
    Za cienka popeka ci, tu trzeba dac wszedzie siatki i dobry piasek.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2010-09-06 17:34:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > wycenic mimo moich wielokrotnych prosb :-) W koncu ostatnio zaplacilem
    > mu kwote "na moje oko" i czekam teraz na dokladne rozliczenie :)

    w sumie to mi sie też kilka razy zdarzyło zwlekać z rozliczeniem, bo robotę
    się robi łatwo ale papiery przygotować to jest dopiero upierdliwa robota. :)