  • 1. Data: 2009-01-30 18:07:48
    Temat: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Witam.

    Jaki przekroj kabla proponujecie do podlaczenia plyty indukcyjnej?? Moc tego
    to zdaje sie jakies 7-8kW, a dlugosc przylacza nie przekroczy 4-5m.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-01-30 18:28:17
    Temat: Re: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    >
    > Jaki przekroj kabla proponujecie do podlaczenia plyty indukcyjnej??
    > Moc tego to zdaje sie jakies 7-8kW, a dlugosc przylacza nie

    4mm2

    jeffrey

  • 3. Data: 2009-01-30 18:29:27
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > indukcyjnej??
    > Moc tego to zdaje sie jakies 7-8kW, a dlugosc przylacza nie

    Zasilanie trójfazowe? To wystarczy 5x2,5mm2
    A jeśli nie daj Bóg jedna faza tylko, to 3x4mm2

    J.

  • 4. Data: 2009-01-30 19:09:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 19:29:27 +0100, Jarek P. napisał(a):

    > A jeśli nie daj Bóg jedna faza tylko, to 3x4mm2

    Jedna faza na 8kW?

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-01-30 19:17:13
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    scream <n...@p...pl> wrote:

    > Jedna faza na 8kW?

    Dlatego właśnie dodałem "nie daj Bóg", ale owszem, zdarzają sie
    tacy pomysłowi ludzie.

    J.

  • 6. Data: 2009-01-30 21:46:14
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    > Witam.
    >
    > Jaki przekroj kabla proponujecie do podlaczenia plyty indukcyjnej?? Moc
    > tego to zdaje sie jakies 7-8kW, a dlugosc przylacza nie przekroczy 4-5m.

    Masz kuchnię czy płytę indukcyjną? Płyta jest dwufazowa i standardowy
    przekrój jest 4x2,5 mm2. Ja zastąpiłem standardowy kabel o długości 1,5
    metra dłuższym, około 4,5-metrowym, o takim samym przekroju, oczywiście
    linką w gumowej izolacji. Większy przekrój nie zmieściłby się w zaciskach
    płyty indukcyjnej i musiałbym robić dodatkowa puszkę pod zabudową kuchenną.

    Z rozdzielni do puszki obok kuchni doprowadziłem kabel 5x4, 15 metrów, ale
    trochę przesadziłem, bo 2,5 mm2 spokojnie zniesie całe obciążenie na fazę.
    Obwód płyty indukcyjnej i piekarnika jest wydzielony, więc spadki napięcia
    nie wpłyną na inne urządzenia.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 7. Data: 2009-01-30 22:31:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Witam.
    >
    > Jaki przekroj kabla proponujecie do podlaczenia plyty indukcyjnej?? Moc
    > tego to zdaje sie jakies 7-8kW, a dlugosc przylacza nie przekroczy 4-5m.

    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Plyta jest podobno trojfazowa. Nie wiem,
    bo jej jeszcze nie kupilem, ale mam ostatni moment by podciagnac zasilanie.
    Niestety robiac instalacje nie przewidzialem, ze takie zasilanie bedzie mi w
    kuchni potrzebne, bo docelowo mial byc gaz. Na wszelki wypadek podciagne
    chyba 5x4mm2, kabel jest dzis tani. Zrobie na koncu puszke w scianie do
    ktorej przylacze sama plyte.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-01-30 22:43:26
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> wrote:

    > gaz. Na wszelki wypadek podciagne chyba 5x4mm2, kabel jest dzis
    > tani.

    Nie ma najmniejszego sensu ciągnąć takiego grubasa, zwłaszcza, że
    będziesz miał potem tylko problem z jego podłączaniem, upchnięcie
    zarobionego 5x4 w puszce jest dość męczącym zajęciem, zwłaszcza
    dla niedoświadczonej osoby.
    Do obciążenia 8kW przy trójfazowym zasilaniu 5x2,5mm2 wystarczy z
    naprawdę dużym zapasem.

    Chyba że jednak nie masz trzech faz. Płyta nie jest "podobno" a z
    całą pewnością przystosowana do zasilania z kilku faz, przy
    zasilaniu jednofazowym jej wyprowadzenia się po prostu mostkuje,
    ważne jest to, jaką instalację masz u siebie w domu, trój czy
    jednofazową. Jeśli 3F, to połóż 5x2,5mm2, jeśli 1F to zacznij od
    zastanowienia się, czy instalacja takiej płyty jest wogóle realna
    (z punktu widzenia reszty instalacji, zwłaszcza przyłącza).

    J.

  • 9. Data: 2009-01-30 23:38:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > płyty jest wogóle realna (z punktu widzenia reszty instalacji, zwłaszcza

    Instalacja w nowym domu, z cala pewnoscia jest 3f, sam robilem. Przydzial
    mocy nie zbyt duzy bo 7kW, ale pewnie rzadko korzysta sie z pelnej mocy
    plyti i mysle, ze da rade. W kazdym razie chyba masz racje, pewnie wystarczy
    5x2,5mm2. Troche mnie przerazil ten pobor mocy 7kW z kawalkiem. Do domu
    przylacze mam zrobione o ile pamietam 5x8mm2. Przewidywalem po prostu
    wiekszy przydzial, a ZE w warunkach przylacza okreslil grubosc kabla na
    zdaje sie 6mm2 i tym sie zasugerowalem. Dzieki za pomoc.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-01-30 23:46:30
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

> [...]
    > prostu wiekszy przydzial, a ZE w warunkach przylacza okreslil grubosc
    > kabla na zdaje sie 6mm2 i tym sie zasugerowalem. Dzieki za pomoc.

    Masz 7 kW na nowy domek na 3 fazy??? To jakie Ci dali zabezpieczenia
    przedlicznikowe?
    Obawiam się, że bez zmiany przydziału mocy długo nie pociągniesz.

    Pozdrawiam,
    Druid29