  • Data: 2020-01-04 15:17:25
    Temat: Re: Jakie kołki do betonu?
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Miroo pisze tak:

> [...]
    i-nakretka-8-x

    > Oglądałem takie, ale jakoś nie budziły mojego zaufania - takie
    > gładziutkie, śliskie, żadnych poprzecznych prążków (a są takie
    > małe tuleje rozporowe na śruby i one są całe "zębate").

    Jeśli beton twardy, nowy, mocny to jak ten koniec się zakleszczy to na
    amen. Tylko nie moze byc wibracji bo nakretki są zwykłe i się poluzują
    a jak sie poluzuzją to kotwa nie działa. Można zmienic na samohamowną
    nakrętke albo podłożyc gwiazdkę. Ja zakręcałem druga nakrętkę i
    zaciskałem na max. Gwint powinien byc dłuższy imho.

    > Czy mam to tak mocno dokręcić, żeby skruszyło beton na końcu
    > kotwy? Po czym poznać, że zostało wystarczająco dokręcone, jeszcze
    > przed ukręceniem?

    Po tym ile wylezie gwint ze ściany. Ten stożek ma sie przesunąć z 1cm.

    Już nie pamietam ale chyba używałem takich pojedynczych jak pokazał
    nadir. Sukces to ciasne pasowanie ;)

    --
    Piter

    Na czym polega remont generalny domu w Anglii?
    Na wymianie wszystkich dywanów.