    From: "miumiu" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie przyjac ugiecie podlogi OSB
    Date: Fri, 24 May 2019 08:18:16 +0200

    > https://www.swisskrono.pl/mdb/Plyta-OSB/Instrukcja-m
    ontazu

    Wg danych z linku przy rozstawie 60cm przy grubości 22mm ugięcie przekłada
    się na 0,9mm (dla schematu belki swobodnie podpartej). Dla pyty 25mm podobne
    ugięcie jest przy rozstawie 70cm. U mnie w rozstaw jest od 70 do 90cm, wiec
    tam gdzie rostaw jest większy konieczne będzie zamontowanie beleczek
    poprzecznych, może z kantówki 10x5cm. W rzeczywistości ugięcia ograniczy
    też, fakt, że schemat statyczny będzie belką ciągłą podpartą na trzech
    podporach (statycznie niewyznaczalną), płyty będą na pióro wpust, a
    podparcia nie będą klasycznymi przegubami tylko usztywnione przez
    przykręcenie płyt do legarów. Więc myślę że 1x25mm spokojnie da radę.

    Pzdr