    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Mon, 14 Jul 2014 11:05:46 +0200
    <lpolqk$ppu$1@node2.news.atman.pl><lpon2d$r35$1@node2.news.atman.pl>
    <lpoq61$ucv$1@node2.news.atman.pl><lpork1$vv6$1@node2.news.atman.pl>
    <lpou5i$2rd$1@node2.news.atman.pl><lpoui2$21g$8@dont-email.me>
    <lppmin$sdg$1@node2.news.atman.pl> <lppn8b$447$30@dont-email.me>

    dyskusyjnych:lppn8b$447$3...@d...me...

    > i jak tylko ks. Lemański zaczął mówić coś nie tak zamknięto mu
    > błyskawicznie usta. Rydzykowi czy biskupom jakoś nie. Czyli ich
    > wypowiedzi nie przeszkadzają doktrynie.

    Myślisz że ktokolwiek w Watykanie śledzi na bieżąco co sobie powiedział
    jakiś biskup w jakimś kraju na końcu świata? Rydzykiem zajęli się dopiero po
    oficjalnych pismach. ZTCP biskupi tez kilka lat temu dostali upomnienie za
    antysemityzm. Ale to wymaga czasu i skarg.

    Rada jest prosta słyszysz coś nie tak to pisz skargę do Watykaniu.

    > Swoją drogą to bardzo wygodne: Ten-Który-Wyznacza-Doktrynę mówi łagodnie.
    > Reszta bezkarnie gada co chce.

    Stety, albo niestety inercja jest spora i zanim centrala się dowie o
    wybrykach lokalnego księżulka to mija sporo czasu.

    > I dziwisz się, że wierni mają tego dosyć i
    > gremialnie odchodzą od KK?

    Dziwię się że ktoś może zmieniać swoją wiarę na podstawie czyichś słów albo
    zachowania. To znaczy że jego wiara płytką była :-)
    Dziwi mnie każdy wyznawca dowolnej wiary który idzie do duchownego słyszy
    coś sprzecznego ze swoim katechizmem i dalej chodzi słuchać nauk tego
    duchownego.
    Dziwię się że są wierni którzy przez lata chodzą do tego samego kościoła
    gdzie ksiądz cały czas gada o polityce albo szuka masońskich spisków,
    zamiast znaleźć sobie normalnego księdza. Jako osoba patrząca z boku
    stwierdzam że problemem polskim KK są ludzie praktykujący a niewierzący,
    albo praktykujący i nie wiedzący w co wierzą. Ludzie chodzą do kościoła "z
    rozpędu" i nie zwracają uwagi na to co ksiądz gada.

    Mam wielu znajomych co chodzą do kościołów, ale bynajmniej nie do
    najbliższych ale do takich gdzie ksiądz na kazaniu głosi naukę KK a nie gada
    od rzeczy.

    Pozdrawiam
    Ergie